Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@07:39:53 GMT

بازارگرمی برای ستاره افول کرده؛ آقای ترابی دقت کن!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۲۹۱۸

بازارگرمی برای ستاره افول کرده؛ آقای ترابی دقت کن!

آن‌طور که مشخص شده باشگاه العربی قطر دیگر مهدی ترابی را نمی‌خواهد و قصد دارد با خارج کردن نام بازیکن ایرانی از فهرست خود، یوسف المساکنی تونسی را به خدمت بگیرد. این یعنی پایان کار فوق ستاره فصل پیش لیگ برتر ایران در لیگ ستارگان قطر در عرض یک نیم فصل. حالا مهدی ترابی قرار است به ایران برگردد و دوباره در یک تیم لیگ برتری به فوتبالش ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنی که گفته می‌شد کمترین استحقاقش بازی در اروپاست.

شکی در این قضیه نیست که مهدی ترابی با وسوسه مدیر برنامه‌هایش پرسپولیس را ترک کرد و راهی یک تیم درجه دو در قطر شد. پول بیشتر و امکانات جذاب‌تر بر بینش فوتبالی ترابی تاثیرگذار شد و او تیمش را در آستانه لیگ قهرمانان آسیا تنها گذاشت. حالا و با گذشت ۶ ماه دوباره به نظر می‌رسد همان شرایط در حال تکرار شدن است. مدیر برنامه‌های ترابی به وسیله بازو‌های رسانه‌ای که در ایران دارد هنوز قرارداد مهدی با العربی فسخ نشده در ایران آستین‌ها را بالا زده و شروع به بازارگرمی کرده است.

ابتدا خبر رسید که پرسپولیس خواهان بازگشت ترابی است. بعد گفته شد ۳ تیم لیگ برتری که یکی از آن‌ها حاضر است مبلغ دلاری پرداخت کند به دنبال جذب مهاجم فصل گذشته سرخ‌هاست. ساعاتی بعد تیم‌های خواهان ترابی از مرز‌های ایران عبور کردند و به کشور‌های ترکیه و قطر رسیدند. تیتر «یک باشگاه در سوپرلیگ ترکیه و یک تیم قطری خواهان جذب ترابی هستند» همان موقع زده شد. معلوم نیست اگر ترابی بازیکنی است که اینقدر خواهان دارد چرا یک تیم درجه دوی قطری می‌خواهد او را از لیستش خارج کند؟ چرا هیچ‌کدام از این تیم‌های خواهان به جز پرسپولیس اسم ندارند؟ چرا تیم‌های خارجی وقتی ترابی در اوج بود پا پیش نگذاشتند و حالا که افول کرده، می‌خواهند او را به خدمت بگیرند؟

انتظار می‌رفت ترابی با اتفاقاتی که در ابتدای فصل برایش رخ داد، کمی معقول‌تر و فوتبالی‌تر به قضایا نگاه کند. با این حال تیتر رسانه‌ها و افزایش شایعات و سکوت او نشان می‌دهد در همچنان روی پاشنه سابق می‌چرخد. بالا بردن قیمت با جار و جنجال و بعد رفتن به تیمی که صرفا پول بیشتری می‌دهد، هدفی است که ترابی و مدیر برنامه‌هایش دنبال می‌کنند.

این در حالی است که مهدی ترابی باید بداند که سپردن اختیارش به دست ایجنت‌ها و دلال‌ها که تنها هدف‌شان درآمدزایی بیشتر است هیچ کمکی به رشد فوتبالش نمی‌کند. بحثی در این نیست که ترابی باید به اندازه استحقاقش پول بگیرد، ولی چیده شدن تمام مناسبات بر مبنای همین یک اصل، سرنوشتی جز آنچه در العربی برای ترابی رخ داد به بار نخواهد آورد. مهدی ترابی در حال حاضر ۲۷ ساله است و قطعا یک اشتباه دیگر در انتخاب تیم، فوتبال او را برای همیشه تمام خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گیتی موسوی لیونل مسی مهدی ترابی پرسپولیس مهدی ترابی یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است

پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در سحرگاه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، تحولی تاریخی را رقم زد که در کنار «طوفان الاقصی»، تاریخ منطقه غرب آسیا و به تبع آن جهان را دستخوش تغییر خواهد کرد. طبق اذعان رسانه‌های غربی، این اقدام نظامی، بزرگترین عملیات پهپادی، موشکی تاریخ جنگ‌های جهان تا کنون بوده است. اما عظمت و شکوه این اقدام، تنها مربوط به سطح عملیاتی آن نیست و در حقیقت اینکه بزرگترین حمله پهپادی جهان، علیه رژیم صهیونیستی، به عنوان عامل حفظ منافع غرب و آمریکا در منطقه غرب آسیا صورت می‌گیرد، وجه بزرگتری از این تحول تاریخی است.

حال برای بررسی این موضوع باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای ترتیب داده با جولی بیندل، تحلیلگر و روزنامه نگار آمریکایی که در ذیل مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.

-به نظر شما دست درازی‌ها رژیم صهیونیستی به منطقه خاورمیانه چه پیامد‌هایی می‌تواند به همراه داشته باشد؟

جولی بیندل: در حالی که هیچکس به طور رسمی مسئولیت حمله‌های هوایی اخیر اسرائیل در منطقه را بر عهده نگرفته است و دولت‌های غربی نیز ترجیح داده اند درباره آن سکوت کنند، با توجه به پرتاب اخیر صد‌ها پهپاد و موشک توسط ایران به اسرائیل، حدس زدن منشأ آن دشوار نیست. توجه داشته باشید که این امر صرفاً در تلافی حمله مرگبار اسرائیل در ۱ آوریل به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه صورت گرفت.

رسانه‌های آمریکا به نقل از برخی مقامات ناشناس این کشور تاکید کردند اسرائیل منشأ حملات اخیر بوده است. به نوبه خود، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا - رئیس نشست این هفته گروه ۷ در کاپری ایتالیا - تاکید کرد که آمریکا به شرکای خود در گروه هفت اطلاع داده است که یک هشدار "لحظه آخر" از اسرائیل در مورد حمله قریب الوقوع هواپیما‌های بدون سرنشین دریافت کرده است.

این اقدام در بحبوحه فراخوان‌های جهانی برای «خویشتن‌داری» برای جلوگیری از «تشدید» بیشتر در منطقه پس از حمله ایران به اسرائیل، انجام شد، اما غرب تلاش کرد ایران را با تحریم‌های جدید آمریکا محکوم کند – چیزی که بدیهی است هرگز در پاسخ به این اتفاق نمی‌افتد.

از ۷ اکتبر، ارتش اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۱۳۰۰۰ کودک را در نوار غزه قتل عام کرده است؛ و در حالی که به نظر می‌رسد این به اندازه کافی «تشدید» باشد، اما صرفاً پس از نزدیک به ۷۶ سال پاکسازی قومی اسرائیل و قتل عام در فلسطین رخ می‌دهد.

-شما رویکرد آمریکا در مواجهه با تشدید تنش‌ها در منطقه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما مقصر اصلی کیست؟

جولی بیندل: از جمله کسانی که اکنون خواستار "خودداری" در رویارویی اسرائیل و ایران هستند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است، که شاید اگر آخرین رئیس دولت آمریکا نبود که اسرائیل را تا دندان تسلیح کرد و این رویکرد را هم در تمام نشست‌ها آشکارا فریاد می‌زند.

روز شنبه، مجلس نمایندگان آمریکا در مورد ۲۶.۳۸ میلیارد دلار دیگر به عنوان "کمک امنیتی" به اسرائیل رای داد - کمکی که خود بایدن از آن حمایت می‌کند و روز چهارشنبه در مقاله‌ای از وال استریت ژورنال نوشت: «اسرائیل قوی‌ترین شریک ما در خاورمیانه است. غیرقابل تصور است که اگر قدرت دفاعش تضعیف شود و ایران بتواند تخریبی را که در نظر دارد در این روز‌های اخیر انجام دهد.»

هرگز تصور نکنید اسراییل در قتل و تخریب‌های منطقه تنهاست، به سال ۲۰۱۴ برگردید، زمانی که ارتش اسرائیل در عرض ۵۰ روز ۲۲۵۱ فلسطینی از جمله ۵۵۱ کودک را در غزه کشت. طی ۲۲ روز در دسامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹، همان ارتش حدود ۱۴۰۰ فلسطینی را کشت که ۳۰۰ نفر از آنها کودک بودند. به طور طبیعی، تمام این فعالیت‌ها با حمایت کامل آمریکا انجام شد.

در همین حال، در لبنان، آمریکا کشتار حدود ۱۲۰۰ نفر را طی ۳۴ روز در ژوئیه و اوت ۲۰۰۶ با بمب‌گذاری از طریق اسرائیلی‌ها و تحریک علیه آتش‌بس تسهیل کرد. در این چنین وضعیتی جامعه جهانی چگونه خواستار خویشتنداری از سوی کشورهایی، چون ایران است در حالی که آمریکا بی وقفه در حال تجهیز اسرائیل تا دندان است! بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پاسخ به درخواست‌های اخیر جهانی برای خویشتن‌داری، از نگرانی‌های جهان تشکر کرد و تکرار کرد که اسرائیل هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد - گویی ما قبلاً از آن آگاه نبودیم.

-   نظر شما درباره جنگ غزه و کشتار بی سابقه مردم چیست؟

جولی بیندل: برای من عجیب است، چگونه می‌توان کلمه «محدودیت» را در زمینه یک نسل کشی همه جانبه اسرائیل در غزه به کار برد! نه اعمال خود آمریکا هرگز در خاورمیانه بسیار محدود بوده است و نه متحدانش. زمانی که به این موضوع فکر می‌کنیم تلفات نجومی غیرنظامیان در عراق و افغانستان به ذهن متبادر می‌شود - دو محل غرق در خون که در آن تجاوزات آمریکا با بهانه فعالیت‌های برخی کشور‌های همین منطقه توجیه شده است. واقعا مسخره است!

کمتر کسی است که این روز‌ها نداند آمریکا در تروریسم کاملاً مقصر است - فقط آن زمان را در ژوئیه ۱۹۸۸ به یاد بیاورید که نیروی دریایی آمریکا پرواز ۶۵۵ ایران ایر را در آسمان منفجر کرد و همه ۲۹۰ مسافر آن را کشت. سپس جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ بود که آمریکا به صدام حسین در تلاش‌هایش برای کشتار ایرانی‌ها با سلاح‌های شیمیایی کمک کرد - البته همان صدام حسین سال‌ها بعد به نقش یک ابر تروریستی تبدیل شد. توجیه تلاش‌های تروریستی آمریکا در خارج از کشور و همکاری آمریکا و اسرائیل با گروهک منافقین - که برای سال‌ها توسط خود آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی طبقه‌بندی می‌شود - فقط کل صحنه را بیش از پیش تشدید می‌کند.

اکنون، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود درباره سفر به ایران «به دلیل خطر تروریسم» هشدار می‌دهد - اگرچه اقدام پهپادی روز جمعه نشان می‌دهد که این «تروریسم» ممکن است معانی دیگر هم داشته باشد و شاید دیگر این روز‌ها شکی درباره منشا آغاز این تروریسم در منطقه نیست.

از این گذشته، همانطور که متوجه شدیم، اسرائیل "خودداری" نمی‌کند، بهتر بگویم اصلاً این راه را آموزش ندید و از آنجایی که بایدن و متحدان دیگرش همچنان به درخواست‌های خسته‌کننده و خودپسندانه برای کاهش تنش در منطقه‌ای که آمریکا و اسرائیل هرگز خویشتنداری نشان نداده‌اند، ادامه می‌دهند، می‌توانیم آرامش در منطقه را ابتدا با تنش‌زدایی از لفاظی‌های ریاکارانه شروع کنیم. آمریکا در واقع اگر خواهان صلح و آرامش در منطقه است قبل از هر چیز باید خود آماده خروج کامل از این منطقه و پایان دست درازی به منابع نفتی آن کند، حقیقتی که سالهاست حاضر نیست آن را بپذیرد یا حتی در مورد آن گفتگو کند.

جولی بیندل روزنامه نگار، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی است. مشهورترین کتاب وی در دفاع از حقوق زنان و برخورد دولت‌های غربی با زنان با عنوان "فمینیسم برای زنان: مسیر واقعی رهایی"، (پاسبان، رابینسون) در ماه می ۲۰۲۱ در آمریکا منتشر شد. وی همچنین به اوضاع منطقه شرق آسیا، چین و روسیه تسلط دارد و در دانشگاه‌های آمریکا به عنوان متخصص این منطقه شناخته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • ستاره ایرانی همچنان می‌درخشد | پاس گل طارمی در شب پیروزی پورتو
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است
  • پیشرفت و توسعه مناطق منفصل شهری در رباط کریم تداوم داشته باشد
  • ستاره پرسپولیس ۱۰۰ تایی شد!
  • ضرر میلیاردی مهدی قائدی پس از جدایی از همسرش صحت دارد؟