Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از مردم از نحوه دریافت سود سهام عدالت و اهمیت دریافت کد بورسی و همچنین از ماهیت پیامک‌های دریافتی، اطلاعی ندارند. در این خصوص یکی از مسئولان اقتصادی خراسان جنوبی گفت: افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید برای دریافت سود سهام عدالت و برگزاری مجمع عمومی شرکت استانی، کد بورسی دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سهام عدالت یکی از خدمات مثبت دولت نهم و دهم برای دهک‌های پایین جامعه بود که اکنون مزیت آن بر مردم مشهود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع طی سال‌های گذشته مردم با مفهوم سهام عدالت آشنایی نداشتند و تنها برداشت آنها؛ همان سودهای مختصری بود که هر از گاهی به حساب آنها واریز می شد. اما از اوایل سال جاری که موضوع انتخاب روش مستقیم یا غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت مطرح شد، تازه شصتشان خبردار شد که چه سرمایه و پس انداز با ارزشی دارند که از آن اطلاعی نداشته‌اند. در این زمان، باز برخی از مردم هیچ اطلاعاتی در خصوص انتخاب روش مستقیم یا غیرمستقیم نداشتند که این موضوع ناشی از پایین بودن سطح دانش بورسی آن ها بود. البته بسیاری از مردم از جمله آن پیرمرد و پیرزن روستایی که هیچ سررشته‌ای در این خصوص نداشتند، حق هم داشتند که از واژه های قلمبه و سلمبه بازار بورس سردرنیاورند.

هم‌اکنون بسیاری از افراد تنها از با ارزش بودن سهام خود اطلاع دارند و برای مدیریت آن ناتوان هستند. به همین دلیل انتخاب روش غیرمستقیم برای این دسته از افراد مناسب‌تر است، چراکه شرکت های سرمایه گذاری، سهام آنها را مدیریت کرده و سود به دست آمده را به حساب بانکی آنها واریز می کنند.

در این خصوص مدتی است پیامک هایی مبنی بر ثبت نام در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان)، برای سهام داران سهام عدالت ارسال می شود. اما باز هم چون اطلاع‌رسانی‌های لازم و گسترده انجام نشده است، برخی از مردم آن را جدی نگرفته و برخی نیز سردرگم مانده‌اند.

مسئولان موضوع بورس را تبیین کنند

علی‌آبادی یکی از شهروندان بیرجندی در این خصوص اظهار کرد: بنده چندین بار پیامکی مبنی بر ثبت نام در سامانه سجام دریافت کرده ام، اما چون هیچ اطلاعی در این زمینه نداشته ام، تصورم بر این بوده که این پیامک ها فقط جنبه تبلیغاتی دارد و به همین دلیل نسبت به آن بی توجه بوده و اقدامی نکرده ام.

وی افزود: متاسفانه این موضوع نشأت گرفته از اطلاع رسانی ضعیف مسئولان است. از طرف دیگر موضوع بورس و مباحث مربوط به آن؛ یک موضوع تخصصی است که فهم آن برای برخی از مردم جامعه غیرقابل درک و سخت است.

وی تاکید کرد: در این خصوص بهتر است مسئولان اصل موضوع سهام عدالت و آنچه که مردم باید انجام دهند را با زبان شیوا تبیین کرده و از بیان مطالب حاشیه ای که جز درگیری و شلوغی ذهن، عایدی ندارد، خودداری کنند.

انتخاب مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت توسط 70 درصد سهام‌داران استان

محمد بهروزی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در خراسان جنوبی حدود 647 هزار نفر سهام‌دار قطعی سهام عدالت هستند که از این تعداد 460 هزار نفر روش غیرمستقیم و 189 هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند. در واقع 70 درصد روش غیرمستقیم و 30 درصد روش مستقیم را برگزیده اند.

وی افزود: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، در واقع سهام داران شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی هستند و این شرکت به نمایندگی از آنها امکان خرید و فروش و کسب سود سهامشان را دارد اما خودشان امکان خرید و فروش مستقیم سهام شرکت های سرمایه پذیر را ندارند.

فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در بورس با نماد "وسخراج"/ بالاترین قیمت سهام عدالت مربوط به شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی است

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی سود سهام را هم از محل سود شرکت های سرمایه پذیر در بورس و هم از محل سایر فعالیت های شرکت، کسب کرده و در اختیار سهام داران خواهد گذشت.

بهروزی بیان کرد: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی با نام "وسخراج" در بورس اوراق بهادار فعالیت می کند که به عنوان اولین شرکت استانی وارد بازار سرمایه شده و قابلیت معامله در بورس را پیدا کرده است. اکنون این شرکت؛ در بین شرکت های سرمایه گذاری استانی، بالاترین قیمت سهام را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت سهام عدالت خراسان جنوبی توسط هیئت موسس اداره می شود، اظهار کرد: برای انتفاع سهام داران از سود سهام عدالت، باید مجمع عمومی این شرکت سرمایه گذاری برگزار و هیئت مدیره انتخاب شود تا بتواند در مورد سیاست های تقسیم سود سهام برنامه ریزی کند.

لزوم ثبت نام در سایت سجام برای دریافت سود سهام عدالت/ تلاش برای واریز سود قبل از نوروز

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشریح کرد: برای برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره، باید سهامداران شرکت در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی دریافت کنند تا بتوانند به صورت الکترونیکی در این مجمع شرکت و به افراد مورد نظر خود رأی دهند و پس از آن از سود سهام عدالت خود بهره مند شوند.

بهروزی تاکید کرد: برای برگزاری مجمع عمومی شرکت سهام عدالت خراسان جنوبی، باید تعداد افرادی که کد بورسی دریافت کرده اند افزایش پیدا کرده و اکثریت مطلق سهام داران در این جلسه شرکت کرده و رأی دهند. در این خصوص لینک جلسه مجمع برای سهام داران پیامک می شود تا بتوانند با ورود به آن به صورت مجازی در جلسه حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اگر تعداد افرادی که باید کد بورسی دریافت کنند، افزایش یابد و برای برگزاری جلسه مجمع عمومی به حد نصاب برسد، به زودی مجمع عمومی شرکت برگزار خواهد شد و تلاش می شود تا اولین سود سهام عدالت، قبل از نوروز 1400 به حساب سهام داران واریز شود.

امکان عدم‌بهره‌مندی از سود سهام عدالت برای افرادی که کد بورسی ندارند/ ثبت نام 220 هزار سهام‌دار در سجام

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افرادی که کد بورسی دریافت نکرده اند ممکن است نتوانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، گفت: در واقع سود سهام عدالت به شماره حساب بانکی واریز می شود که در سامانه سجام ثبت می شود. به همین دلیل افرادی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند، از دریافت سود خود بی‌بهره خواهند بود.

بهروزی با بیان اینکه افرادی که روش مستقیم را برای سهام عدالت انتخاب کرده اند، نیازی به ثبت نام و دریافت کد بورسی ندارند، گفت: از تعداد سهام دارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، تاکنون بیش از 220 هزار نفر کد بورسی خود را دریافت کرده و بیش از 230 هزار نفر دیگر هنوز در این خصوص اقدام نکرده اند.

فراهم‌شدن امکان ثبت‌نام غیرحضوری از طریق گوشی موبایل/ نگران هجوم مردم به دفاتر پیشخوان هستیم

وی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون امکان ثبت نام غیرحضوری در سایت سجام فراهم شده است و افراد می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sejam.ir ثبت نام کرده و به صورت الکترونیکی احراز هویت شوند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، برای ثبت نام اصلا نیازی به حضور افراد در دفاتر پیشخوان و پست بانک ها نیست. اکنون دغدغه و نگرانی اصلی ما هجوم مردم به این دفاتر است، در حالی که از طریق لپ‌تاپ یا گوشی موبایل، به راحتی امکان ثبت نام وجود دارد.

بهروزی یادآور شد: افرادی که امکان ثبت نام از طریق لپ‌تاپ و گوشی ندارند، اصلا لازم نیست برای ثبت نام کد بورسی خود را در معرض خطر کرونا قرار دهند، بلکه می توانند صبر کرده و در فاز بعدی ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در خصوص میزان اطلاع رسانی در خصوص اقدام سهام داران سهام عدالت برای دریافت کد بورسی، گفت: تاکنون در این خصوص اقدامات متعددی از جمله انتشار اطلاعیه، مصاحبه با رادیو و تلویزیون، برگزاری جلسه با فرمانداری های تمام شهرستان های استان، مکاتبه و اعلام آمادگی به دفاتر پیشخوان و پست بانک ها و ... انجام شده و تمامی امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و زیرساخت ها آماده شده است.

قیمت بیشتر سهام عدالت در روش غیرمستقیم/ تاکید بر رعایت فرهنگ سهام‌داری

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون در بازار بورس؛ قیمت سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، بالاتر از سهام عدالت افرادی است که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، یادآور شد: هم اکنون امکان فروش 60 درصد سهام عدالت برای سهام داران وجود دارد، اما چون اکنون بازار مقداری ملتهب و قیمت سهام افت کرده است، به سهام داران توصیه می کنم سهام خود را نفروشند. البته توصیه بنده این است که در زمان سبز بودن بازار بورس هم از فروش این سهام با ارزش خودداری شود.

بهروزی تصریح کرد: سهام داران باید فرهنگ سهام داری را یاد بگیرند و در مقابل التهابات بازار صبر و تحمل داشته و با رفتارهای هیجانی خود مشکلات بازار بورس را بیشتر نکنند. در واقع بازار بورس محل سرمایه گذاری است نه سود کوتاه مدت، البته که سهام دارانی که سرمایه گذاری بلند مدت کرده و صبوری می کنند، سودهای خوبی هم می برند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روش غیرمستقیم را انتخاب مستقیم را انتخاب کرده اند سهام عدالت خراسان جنوبی دریافت سود سهام عدالت شرکت سرمایه گذاری دریافت کد بورسی کد بورسی دریافت شرکت های سرمایه سامانه سجام امکان ثبت نام روش مستقیم برخی از مردم برای دریافت دریافت کنند اطلاع رسانی مجمع عمومی سهام داران بازار بورس قیمت سهام برای سهام هم اکنون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC

به گزارش "ورزش سه"، پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سالهای گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود‌. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود‌.

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی