Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره بانک خون استان کاهش داشته و به چهار روز رسیده است و به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، به دلیل کاهش مصرف پلاسمای کوویدی در مراکز درمانی در حال ذخیره کردن آن هستیم.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آمار روزانه اهدای خون حدود ۱۰۰ نفر کاهش داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش داشته است و روزانه حدود ۳۵۰ نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصرف خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است و با اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها و فراخوان‌های مردمی باید در فرهنگ‌سازی اهدای خون و فرآورده‌های خونی کمک کنیم، نباید فراموش کنیم که در شرایط بحرانی کرونا و فصل سرد سال قرار داریم و مراکز درمانی نیز به صورت مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، روند اهدای خون باید مستمر باشد تا با وضعیت بحرانی برای ذخیره خون مواجه نشویم.

ذخیره بانک خون استان به ۴ روز رسیده است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره بانک خون استان به چهار روز رسیده است، اضافه کرد: ذخیره خون استان باید بیش از هفت روز باشد، نرمال بودن ذخیره بانک خون استان اصفهان مشروط بر ادامه مراجعه افراد اهدا کننده است و حضور پیوسته آن‌ها سبب حفظ وضعیت مطلوب ذخیره بانک خون می‌شود، همچنین به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم و بیشترین گروه خون اهدایی O مثبت است.

وی در خصوص آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون، گفت: به طور میانگین در استان اصفهان روزانه حدود ۴۵۰ نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند که حدود ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

زینلی خاطرنشان کرد: از اهدا کنندگان درخواست داریم تا با مراجعه به وب سایت سازمان انتقال خون استان اصفهان به نشانی esfahan.ibto.i برای دریافت نوبت اینترنتی، روز و زمان مشخصی برای اهدای خون مراجعه کنند تا از تجمع افراد در بحران کرونا جلوگیری شود.

۹۶ درصد اهداکنندگان خون از مردان هستند

وی با توضیح اینکه به طور میانگین روزانه حدود چهار تا شش واحد پلاسمای کوویدی در مرکز اهدای خون اصفهان دریافت می‌شود، اضافه کرد: آمار ابتلاء و بستری کرونا و نیاز به پلاسمای کوویدی در استان اصفهان رو به کاهش است و نیاز روزانه مراکز درمانی استان نیز کاهش یافته و در حال حاضر پلاسماهای اهدایی را ذخیره می‌کنیم.

وی با توضیح اینکه اهداکنندگان پلاسمای کوویدی در استان اصفهان بیشتر مردان هستند، ادامه داد: شیوع کرونا محدودیت‌های رفت‌وآمد را برای افراد ایجاد کرده و سبب کمتر شدن تعداد اهداکنندگان خون شده و در واقع اهدای خون تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد اهدا کنندگان خون مردان هستند، افزود: تنها چهار درصد از اهدا کنندگان خون زنان هستند، نباید فراموش شود که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و اگر افراد مراجعه نکنند با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه می‌شویم.

کد خبر 469868

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاهش ذخیره خونی اهدای خون انتقال خون سازمان انتقال خون گروه خونی مرکز انتقال خون بانك خون پلاسمای کوویدی اهدای پلاسما خون و فرآورده های خونی اهدای خون و پلاسما شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خون و فرآورده های خونی ذخیره بانک خون استان پلاسمای کوویدی خون استان اصفهان برای اهدای خون کنندگان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید

نتایج تحقیقات نشان داده است که درک علائم هشدار دهنده و تشخیص آن‌ها در اسرع وقت می‌تواند منجر به تشخیص زودتر و درمان موفقیت‌آمیزتر سرطان شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث، داروسازی درباره علائم سرطانی که ممکن است برای بسیاری از افراد در اول صبح ظاهر شود، هشدار داد.

علائم خاص می‌توانند در هر زمان ظاهر شوند و با نشانه‌های مختلفی همراه شوند، اما مهم است که هر چیزی که مربوط به تغییر در شما شده است را بررسی کنید. این داروساز به مردم هشدار داده است که اگر متوجه چیز غیرعادی شدند، باید در اسرع وقت برای ملاقات با پزشک خود وقت رزرو کنند.

عباس کنعانی، داروساز شیمی کلیک، توضیح داده است که علائم خستگی، سرفه‌های مداوم و تعریق شبانه همگی می‌توانند از علائم سرطان باشند.

این متخصص گفت که افراد سیگاری اغلب با سرفه صبحگاهی از خواب بیدار می‌شوند، اما اگر این سرفه بیش از دو هفته ادامه داشت، باید بدون توجه به اینکه سیگار می‌کشند یا خیر، با پزشک خود مشورت کنند.

یکی دیگر از علائم نگران‌کننده که ممکن است در صبح ظاهر شود، و وی به آن اشاره کرده خستگی است. این علامت اگر با چیز‌های دیگری همراه باشد می‌تواند نگران‌کننده باشد.

کنعانی گفت: «طبیعی است که صبح‌ها کمی احساس خستگی کنید، اما اگر این حالت برای شما عادی نیست، یا متوجه خستگی شدید در طول روز هستید، باید این مورد را بررسی کنید.»

سومین علامت نگران کننده‌ای که متخصص بیان کرد، تعریق شدید در طول شب بود. اگر با رختخواب خیس یا مرطوب از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است به آن توجه نکرده باشید، اما این مورد را با پزشک عمومی خود چک کنید، به خصوص اگر تعریق شبانه با خستگی، کاهش وزن یا کبودی همراه باشد.

با توجه به داده‌های سرویس سلامت ملی بریتانیا، سایر علائم سرطان که می‌توانند در هر زمانی از روز ظاهر شود عبارتند از:

• درد قفسه سینه و تنگی نفس
• تغییر در عادات روده
• خونریزی غیرمعمول
• توده در بدن
• تغییر خال‌ها
• کاهش وزن بدون دلیل
• درد شکم یا کمر
• سوءهاضمه و سوزش سر دل
• خارش یا زردی پوست

شما می‌توانید با کاهش برخی عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

نتایج مرکز تحقیقات سرطان انگلستان گفته است که ترک سیگار «بزرگترین علت قابل پیشگیری سرطان در بریتانیا و در سراسر جهان» است.

این موسسه در وب سایت خود اعلام کرد: ارتباط بین سیگار کشیدن و سرطان بسیار واضح است. این امر باعث ایجاد حداقل ۱۵ نوع سرطان می‌شود، ازجمله دو مورد از شایع‌ترین آن‌ها که سرطان ریه و روده است.

کارشناسان افزودند که سیگار کشیدن در سطح مطمئن وجود ندارد.

آنان خاطرنشان کردند: مصرف الکل نیز باعث ایجاد هفت نوع سرطان از جمله سرطان سینه، دهان و روده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • ملاقات حدود ۸۳ هزار مراجعه‌کننده با مسئولان قضائی استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است