Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت آمریکا در قدس اشغالی، اندکی پس از تغییر عنوان حساب توییتری سفیر خود به "سفیر آمریکا در اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه" این اصلاحات را حذف کرد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حدود دو ساعت پس از تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، نام حساب کاربری سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در توییتر به "سفیر آمریکا در اسرائیل، کرانه باختری و غزه" تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از چند دقیقه، نام حساب به همان شکل سابق یعنی "سفیر آمریکا در اسرائیل" بازگشت.

پس از آن، سفارتخانه در اطلاعیه‌ای به خبرنگاران گفت، عنوان سفیر در توییتر به "سفیر آمریکا در اسرائیل" تغییر کرده  و اصلاحیه قبلی در نظر گرفته نشده و بازتاب تغییر در سیاست نیست.

سفارت آمریکا درباره شرایط رخ داده و انگیزه تغییر نام سفیر و حذف آن جزئیاتی افشا نکرد.با این حال، منابع فلسطینی معتقدند که دیوید فریدمن، سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی عامل این اقدام است.

این منابع که ترجیح دادند نامشان فاش نشود افزودند، فریدمن در این اقدام تلاش کرد تا از احتمال بازگشایی کنسولگری دولت جدید ایالات متحده برای فلسطینی‌ها در قدس شرقی جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفارت آمریکا سفیر آمریکا در اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد

همزمان با تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا در حال بررسی اعزام مشاوران نظامی بیشتر به سفارت خود در کی‌یف است.

به گزارش مشرق، پولیتیکو شنبه شب به نقل از پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشت که این مشاوران نقش رزمی نخواهند داشت بلکه در زمینه مشاوره و حمایت از دولت و ارتش اوکراین فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: وزارت دفاع در طول این جنگ و با تغییر اوضاع امنیتی حضور ما در اوکراین را بازنگری و تعدیل کرده است. ما در حال حاضر، در حال بررسی اعزام مشاوران بیشتر به «اداره همکاری دفاعی» در سفارتمان هستیم.

رایدر درباره اینکه چه تعدادی از مشاوران آمریکایی به اوکراین خواهند رفت، جزئیاتی منتشر نکرد.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که مشاوران جدید در زمینه نگهداری تسلیحات به ارتش اوکراین کمک خواهند کرد.

این نشریه به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داد که در حال حاضر شماری کمی از نظامیان آمریکایی برای دوره‌های کوتاه به سفارت آمریکا در کی‌یف رفته‌اند و در امور نظارتی و امنیتی سفارت نقش دارند.

آنها گفتند که قرار است حدود ۶۰ مشاور آمریکایی به اوکراین بروند.

هر چند گفته شده که نقش آنها غیررزمی است، اما نقش نظامی آمریکا را در اوکراین گسترش می‌دهد. این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد
  • ماجرای اظهارات نسنجیده جناب سفیر که صدای فعالان مسلمان را درآورد | سفارت ایران ناچار به صدور بیانیه شد