Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:06:59 GMT

تمرکز 90 درصدی بودجه در مرکز کشور

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۱۸۲

تمرکز 90 درصدی بودجه در مرکز کشور

ایسنا/کرمان نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیش از 90 درصد بودجه از سنوات گذشته حتی در بودجه 1400 در مرکز کشور متمرکز شده است.

"علی نیکزاد" صبح امروز دوم بهمن ماه در بدو ورود به رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از این سفر این است که بتوانیم گرهی از گره‌های منطقه را باز کنیم.

وی افزود: در این سفر با حضور مسئولانی از وزارت نیرو، شرکت آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان در بحث زیرساخت‌ها و  طرح‌های هادی روستایی بازدیدهایی خواهیم داشت و جلسه جمع بندی را برگزار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکزاد در ادامه تصریح کرد: بیش از 90 درصد بودجه از سنوات گذشته حتی در بودجه 1400 در مرکز کشور متمرکز است و از 841 هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که مصوب شده بیش از 45 هزار میلیارد تومان بین استان‌ها توزیع نمی‌شد.

به گزارش ایسنا، بازدید از مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی رفسنجان، ایستگاه قطار احمدآباد، کمربند شرقی رفسنجان ونشست خبری از جمله برنامه های نایب رییس مجلس در رفسنجان اعلام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها لایحه بودجه 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵ درصدی کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۳

کسری تراز عملیاتی بودجه در سال جاری با ۲۵.۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل، ۳۵۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر همواره تراز عملیاتی بودجه که اختلاف بین درآمدها و هزینه‌های جاری است، منفی بوده و امسال هم این رقم به بیش از ۳۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. در این حالت بخشی از درآمدهای نفتی به حساب هزینه‌های جاری رفته و ممکن است سهم  پروژه‌های عمرانی تحت تاثیر قرار بگیرد.

البته این رقم نسبت به کسری تراز عملیاتی بودجه سال ۱۴۰۲ که بیش از ۴۷۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، کاهش ۲۵.۳ درصدی داشته است. همچنین رقم کسری عملیاتی بودجه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱۹ و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

درآمدهای دولت شامل درآمدهای مالیاتی، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات، درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات و درآمدهای متفرقه است که از بین آن‌ها درآمدهای مالیاتی با سهم ۸۴.۶ درصدی، عمده درآمدهای عمومی دولت را تشکیل می‌دهد.

مجموع درآمدهای عمومی دولت در سال جاری با ۵۵.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۱۵۲۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده  است. همچنین سهم مجموع درآمدهای عمومی دولت از کل منابع بودجه در سال جاری حدود ۲۴ درصد است.

هزینه‌های جاری نیز شامل جبران خدمت کارکنان، استفاده از کالاها و خدمات، هزینه‌های اموال و دارایی، یارانه، کمک‌های بلاعوض، رفاه اجتماعی و سایر هزینه‌ها است که برای سال جاری ۱۸۷۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

البته طبق قانون برنامه پنجم توسعه که مربوط به سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ بود، دولت موظف شده بود بودجه سالانه را به گونه‌ای پیش‌بینی کند که بتواند سهم هزینه‌های جاری از درآمدهای نفتی را به صفر رسانده و این بخش را از محل درآمدها (شامل مالیات و سایر درآمدها) تامین کند. با این حال این هدف همچنان محقق نشده است.

گفتنی است؛ تراز عملیاتی و منفی بودن آن به معنی کسری بودجه نیست و فقط اختلاف درآمد و هزینه‌ دولت را مشخص می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • ابلاغ بودجه شهرداری گرگان با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به پارسال
  • تحقق ۸۸ درصدی بودجه عمرانی و روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • کاهش ۲۵ درصدی کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۳
  • تمرکز سازمان برنامه بر کاهش کسری بودجه و تحقق درآمدها
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی ماموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه است