Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:38:18 GMT

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در خراسان رضوی 

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۱۸۳

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش قابل توجه دما در روزهای آتی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

سیدکمال الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس اطلاعیه هواشناسی از عصر فردا در اکثر نقاط استان شاهد بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از جمله هواشناسی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، راهداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، هلال احمر، سپاه و ارتش، شرکت‌های خدماتی باید تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی اندیشیده و آمادگی در شرایط اضطرار داشته باشند.

وی گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان باید برای تداوم خدمات رسانی مطلوب به مردم در جاده‌های ارتباطی بویژه مناطق سخت گذر و کوهستانی از آمادگی لازم برخوردار باشند و از انسداد جاده‌های اصلی جلوگیری کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، میرجعفریان با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با برف و یخبندان، بر همکاری این دستگاه‌ها با رسانه ها و صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی شرایط اضطراری تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش مصرف گاز در روزهای سرد و شرایط اضطراری تامین سوخت برای مراکز خدمات رسان افزود: با دغدغه هایی که در خصوص آلودگی هوا و تامین سوخت نیروگاه‌ها و تامین برق مشترکان وجود دارد باید نیازها اولویت بندی و نظارتها بر مصارف غیرضروری برق افزایش یابد.

وی ادامه داد: با فرهنگ سازی می توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داد و فرهنگ مصرف بهینه برق و گاز را گسترش داد.

میرجعفریان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به سوی الکترونیک کردن خدمات اهتمام ورزند تا به نوبه خود در کاهش مصرف موثر واقع شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به افزایش شدت وزش باد در روزهای آتی شهرداری‌ها باید هشدار و تذکرات لازم را به دست‌اندرکاران حوزه سازه های نامقاوم شهری مانند داربست‌ها، اسکلت‌های فلزی، جرثقیل‌های ثابت داشته باشند تا از بروز خسارت و حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی از شهروندان خواست در روزهای آتی از صعود به ارتفاعات و اتراق در محل عبور سیلاب‌ها خودداری کنند و دقت لازم را در استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز به منظور جلوگیری از گسترش گاز مونوکسیدکربن و مرگ خاموش داشته باشند.

میرجعفریان همچنین با اشاره به سهم خراسان رضوی از اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور و استمهال تسهیلات بخش کشاورزی گفت: سهم استان از محل این اعتبارات در سال گذشته سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر این اساس بدهی کشاورزان خسارت دیده که سررسید تسهیلات بانکی آنان در مدت اول مهرماه سال ۱۳۹۶ تا اول مهرماه سال ۱۳۹۸ قرار دارد به مدت سه سال استمهال شد.

وی ادامه داد: امسال ۹۸۸ میلیارد ریال به سقف اعتباری خراسان رضوی از محل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه افزوده شده و سقف دریافت تسهیلات بانکی از این محل تا یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

میرجعفریان گفت: براساس مصوبه جدید دولت، مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی دریافت شده از سوی کشاورزان که تا سقف یک میلیارد ریال و از محل اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه می‌باشد، تا ۲۹ اسفندماه امسال تمدید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی دستگاه های امدادی میلیارد ریال خدمات رسان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان