Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی‌اکبر کریمی»  روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری بازدید خود از مسیر انتقال آب از چشمه هفتیان اظهار  داشت : اجرای خط لوله آبرسانی از این چشمه تا شهر تفرش در مراحل پایانی قرار داد و خطوط فرعی به شماری از روستاهای این منطقه نیز انجام شده است

 وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان تفرش به ویژه منطقه رودبار در منطقه‌ای خشک واقع شده و با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند، گفت: بخشی از تاسیسات خط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ تکمیل نشده که با جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده معین شهرستانهای تفرش آشتیان و فراهان بیان داشت: طرح آبرسانی به بخش زیادی از روستاهای شهر تفرش انجام شده که با تکمیل ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات مورد نیاز، سال آینده این طرح به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

کریمی در خصوص مشکل آب شرب شهرستان فراهان نیز گفت : شمار محدودی از روستاهای شهرستان فراهان نیز در مسیر خط انتقال آب از چشمه هفتیان هستند که بابهره برداری کامل از این طرح در سال آینده مشکل آب شرب آنها نیز رفع می‌شود.

وی با خصوص طرح جامع  شهر آشتیان نیز گفت: طرح جامع این شهر به دلیل بروکراسی اداری در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی تعیین تکلیف نشده بود که با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص نشستی برگزار شد، اما با افزایش ۴۸ هکتار از اراضی متعلق به شهرداری آشتیان در طرح جامع جدید مخالفت شد.

نماینده معین شهرستان های تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب نکردن این طرح خارج از روال منطقی بود، گفت: طبق قانون، اختیار تصویب طرح‌های جامع شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استانها تفویض شده است.

وی اظهار داشت: روند  این نوع  تصمیمات از نظر ما پذیرفتنی نیست و طی چند روز آتی در کمیسیون عمران مجلس از وزیر راه و شهرسازی در این خصوص سوال می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای احقاق مطالبات مردم از ابزار نظارتی خود استفاده می‌کنیم و طرح افزایش محدوده شهرآشتیان نیز با جدیت در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

به دنبال رد صلاحیت نماینده منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان برای راهیابی به مجلس یازدهم، علی‌اکبر کریمی به عنوان  نماینده معین این حوزه انتخابیه منصوب شد.

آشتیان، تفرش و فرمهین(مرکز شهرستان فراهان) به ترتیب در فاصله ۶۷، ۹۰ و ۴۶ کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده‌اند.

برچسب‌ها آشتیان استان مرکزی تفرش علی اکبر کریمی توسعه ایران فراهان آب و فاضلاب مجلس یازدهم آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آشتیان استان مرکزی تفرش آشتیان استان مرکزی تفرش علی اکبر کریمی توسعه ایران فراهان آب و فاضلاب مجلس یازدهم آبرسانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ایالو آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر باقری گفت: عملیات اجرایی بدنه سد ای الو در ماهنشان به پایان رسیده است و هر زمان که استاندار زنجان صلاح بداند برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم، ادامه داد: سد ای الو شامل بدنه سد خاکی غیرهمگن با هسته رسی با حجم مخزن چهار میلیون مترمکعب و به ارتفاع ۳۶ متر از بستر رودخانه و ۳۹ متر از پی و طول تاج ۳۳۱ متر است. آب‌بندی پی آبرفتی است و بخشی از سنگ پی سد با استفاده از دیوار آب بند بتن پالستیک انجام شده است. عملیات اجرایی بدنه و تأسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال ۱۳۹۰ آغاز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است.

باقری بیان کرد: سد ای الو در سمت شرق روستای ای الو قرار دارد و با ظرفیت دو میلیون مترمکعب برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اظهار کرد: تأمین منابع آب قابل اطمینان برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی، از اهداف توسعه پایدار است و در جریان توسعه، تأسیساتی مانند سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

باقری افزود: بهینه‌سازی منابع آب برای توسعه کشاورزی، صنعت و مصارف شهری، ضروری تلقی می‌شود و یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی بهینه منابع آب، تأمین آب پایدار برای همه بخش‌های استان است که در آن، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب حاصل از بارندگی و آب‌های سطحی از مهمترین برنامه‌های اجرایی است.

کد خبر 6085674

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
  • شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!