Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:41:57 GMT

شومر رهبر جدید اکثریت سنای آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۲۷۴

شومر رهبر جدید اکثریت سنای آمریکا شد

چارلز شومر سناتور دموکرات نیویورک به آرزوی دیرینه خود یعنی رهبری اکثریت مجلس سنای آمریکا دست یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از آنکه 3 دموکرات جدید برای عضویت در مجلس سنای آمریکا رسما سوگند یاد کردند و دموکرات ها توانستند کنترل این مجلس را در دست بگیرند، چارلز شومر نیز توانست به رهبری اکثریت مجلس سنا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، پیروزی جان اوسوف و رافائل وارناک در انتخابات نهایی جورجیا موجب شد تا دموکرات ها و جمهوریخواهان هر یک 50 کرسی مجلس سنا را در اختیار داشته باشند ولی با توجه به اینکه کامالا هریس نیز یک دموکرات بود، اکنون اکثریت نسبی مجلس سنا در اختیار دموکرات ها است.

مجلس سنای آمریکا وتوی ترامپ علیه بودجه دفاعی آمریکا را شکستمجلس سنای آمریکا امروز درباره لایحه بودجه دفاعی رای گیری می‌کند

 

پیش از این میچ مک کانل سناتور جمهوریخواه رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا بود.

به نظر می رسد اصلاح بسته کمک مالی کرونایی یکی از مهمترین اولویت های کاری مجلس جدید سنای آمریکا خواهد بود.

شومر نخستین رهبر اکثریت سنای آمریکا از ایالت نیویورک و نخستین رهبر اکثریت یهودی است.

شومر پیش از این گفته بود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نباید بار دیگر صلاحیت شرکت در رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده را داشته باشد.

وی قول داده است که اگر مجلس سنای آمریکا رسما ترامپ را محکوم کند، برای جلوگیری از ورود مجدد وی به عرصه رقابت ریاست جمهوری آمریکا تلاش خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: پس از کارهایی که ترامپ انجام داده و تبعاتی که هم ما شاهد آن هستیم، او دیگر نباید شایستگی و صلاحیت لازم برای رقابت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشد. اجازه بدهید شفاف بگویم: محاکمه استیضاح ترامپ انجام خواهد شد. رای گیری درباره محکوم کردن وی به خاطرات جرائم زیاد صورت خواهد گرفت. اگر رئیس جمهور محکوم شود، رای گیری درباره جلوگیری از شرکت مجدد وی در رقابت های ریاست جمهوری نیز انجام خواهد شد.

شومر البته به زمان دقیق استیضاح ترامپ اشاره نکرده است. برخی دموکرات ها خواستار به تعویق افتادن استیضاح ترامپ در مجلس سنا به بعد از تایید صلاحیت نامزدهای مورد نظر بایدن برای احراز سمت های مختلف در کابینه شده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس سنای آمریکا ریاست جمهوری دموکرات ها مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شومر خواستار بسته حمایتی فوری برای اسرائیل شد

به گزارش خبرآنلاین «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای ایالات متحده ادعا کرد که «ظاهرا تعداد بسیار کمی پهپاد به اهداف اسرائیلی اصابت کرده و تلفات کمی بر جای گذاشته است.»

روزنامه گاردین به نقل از رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا نوشت: «من با مقامات رسمی گفت‌وگو کردم و آنها گزارش‌هایی را مبنی بر آنکه نیروهای آمریکایی و اسرائیلی با یکدیگر همکاری می‌کنند تا اسرائیل را از حملات موشکی و پهپادی ایران محافظت کنند، تایید کرده‌اند.»

به نقل از ایسنا وی با محکوم کردن پاسخ ایران افزود: «بهترین راه برای کمک به اسرائیل تصویب فوری کمک‌های امنیت ملی دو حزبی سنا در چند روز آینده است.»

کمک‌های امنیتی ۹۵ میلیارد دلاری شامل ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم

صهیونیستی، هم‌چنین ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، حمایت از تایوان و میلیاردها دلار کمک بشردوستانه است. این بسته کمکی در ماه فوریه با حمایت ۷۰ درصدی سنا به تصویب رسید اما فعلا در مجلس نمایندگان آمریکا مسدود شده است.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894903

دیگر خبرها

  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • شومر خواستار بسته حمایتی فوری برای اسرائیل شد
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار تصویب فوری بسته کمکی برای رژیم صهیونیستی شد
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • ترامپ: رئیس‌ جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست!