Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: در چهل و دومین هفته از افتتاح طرح‌های ملی؛ ​ پالایشگاه بزرگ گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری به بهره برداری خواهد رسید.

این پالایشگاه یکی از بزرگترین پالایشگاه گازی منطقه و از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ ایران است که در اوج تحریم‌ها به دست متخصصان داخلی ساخته شده و وظیفه اصلی آن جمع‌آوری گاز‌های همراه با نفت (گازی‌های فلر) و تبدیل آن به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و در کمتر از ۳۶ ماه با اتکاء به توان داخلی راه اندازی شده است.

این پالایشگاه در شهرستان بهبهان استان خوزستان واقع شده است و حدود ۱۱ هزار ت‏‏ن گاز متان برای مصارف خانگی در زمان اوج مصرف هموطنان تولید و به شبکه گاز کشور تزریق می‌کند.
تولید روزانه ۱۴۰۰ تن اتان، ۲۰۰۰ تن ال‌پی‌جی و ۱۳۰۰ تن محصول پنتان از دیگر محصولات این پالایشگاه است.

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان سومین ابرپروژه جهان انتخاب شد و رکورددار، کار بدون حادثه فوت در تاریخ صنعت نفت کشور است.

با بهره‌برداری از این پالایشگاه سالانه (در صورت تامین صددرصدی خوراک) بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل کشور می‌شود.

همچنین قرار است در این مراسم؛ گزارشی از روند اجرایی فاز ۲ طرح جمع آوری گاز‌های مشعل مناطق نفت خیز جنوب با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار ارائه شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: پالایشگاه گازی خاورمیانه روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!