Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین لرستان، اظهار کرد: عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک عشایری در حال اجرا است که تاکنون ۲۵۰ هزار راس علیه بیماری آبله و ۵۰ هزار راس علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات هرساله به صورت مستمر انجام می‌شود، از طرفی بیماری‌های مذکور بین انسان و دام مشترک هستند و از این‌رو بایستی مداوم مورد واکسینه قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون دام‌های استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از ابتدای بهمن‌ماه خبر و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شوند.

ساکی بیان داشت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد که به طور مدام مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بیماری شایعی در بین دام‌های استان نداریم، افزود: دام‌های سنگین استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند، با این وجود دام‌های سبک به دلیل واگذاری واکسن به بخش خصوصی تاکنون ایمن نشده‌اند که از دامداران درخواست می‌شود با مراجعه به بخش خصوصی و تهیه واکسن، نسبت به واکسیناسیون دام سبک خود اقدام کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی لرستان اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد واکسیناسیون‌ در دام‌های سبک و سنگین به صورت رایگان و توسط بخش دولتی انجام می‌شود و ۲۰ درصد آن بر عهده بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون بیماری لرستان بهداشت واکسیناسیون دام هزار راس دام علیه بیماری دام های سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سرطان رایگان می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است از آبان ماه سال گذشته «صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» جهت حمایت از این بیماران در سازمان بیمه سلامت فعال شد و از حدود یکسال گذشته تاکنون ۱۰۷ گروه بیماری امکان استفاده از مزایای این صندوق برایشان فراهم شده است؛ و وظیفه این صندوق نیز پرداخت هزینه‌ها علاوه بر تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی بیمه‌شده‌هاست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام