Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد ابول نژادیان شامگاه چهارشنبه در خصوص این خبر، اظهار کرد: در یک ماه اخیر ۱۴ نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که بیشتر کودکان زیر ۱۰ سال هستند با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی و مراقبت شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ بیمار درمان و ترخیص شده‌اند و چهار بیمار در بیمارستان بستری هستند، افزود: تمام مبتلایان نسبت خانوادگی دارند و محل سکونتشان در نزدیک به یکدیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز توضیح داد: حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرد که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا مراجعه کرده است که این اقدام موجب انتشار بیماری شد.

ابول نژادیان خبر داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از دو روستای مجاور که انشعاب آب مشترکی دارند، یکی از روستاها به طور کامل از این بیماری ندارد اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شده است.

وی تأکید کرد: پس از گزارش موارد اولیه در روستای لالب، تیم‌های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان باغملک و معاون بهداشت استان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه اقدام به بیماریابی فعال و خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: همچنین در این مدت اقدام‌ها و هماهنگی لازم در خصوص کلر سنجی آب شرب، کنترل آب آشامیدنی، لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است.

به گزارش مهر، بیماری هپاتیت A یکی از بیماری‌های ویروسی است که از طریق مواد غذایی و آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل می‌شود .

شایع‌ترین علامت بیماری زردی است که برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و به خصوص بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین مصرف آب و مواد غذایی سالم توصیه می‌شود.

کد خبر 5127223

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باغملک هپاتیت ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا بارش برف شهرکرد گرگان شهرستان کرج شیوع کرونا بوشهر ایام فاطمیه عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • وزیر اقتصاد تشریح کرد؛ جزئیات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است