Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایام فاطمیه فرصتی است تا عاشقان و دلدادگان آن حضرت، با هر سنی روضه‌ای برپا کنند و معرفت خود را نسبت به ایشان افزایش و عرض ارادت کنند؛ در میان روضه‌های معمول که بزرگترها برگزار می‌کنند، شاید روضه‌هایی که کودکان با فطرت پاک خود می‌گیرند حال و هوای دیگری داشته باشد.

وقتی یک کودک دبستانی، از محبت به مادر و حضرت زهرا(س) سخن می‌گوید و اشکش را خرج حضرت می‌کند، بی‌تردید خلوص این عزاداری است که بیش از هر چیزی خودنمایی خواهد کرد؛ زمانی که انس آن‌ها را با اهل بیت می‌بینی که وجودشان با برپایی این روضه‌ها، سراسر نور و آرامش است، جز افتخار کردن به داشتن چنین کودکانی، چیز دیگری روا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این روضه‌ها، هیاتی است که یکی از دبستان‌های اصفهان برپا کرده است؛ مراسم عزاداری ایام فاطمیه ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با عنوان «پابوس مادر» به همت دبستان پسرانه طاها به مدت ۶ شب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد و حسنیه ۱۵ خرداد برگزار شد.

 

در این مراسم معنوی که محتوای سخنرانی و مداحی متناسب با سن مخاطبین برنامه‌ریزی و انتخاب شده بود، سعی شده است قطره‌ای از دریای محبت اهل بیت‌(ع) خصوصا حضرت فاطمه زهرا‌(س) در قلب پاک و معصوم دانش‌آموزان ریخته شود.

روایت حدیث کسا به صورت داستانی در هیات

حضور حداکثری دانش‌آموزان و مشارکت در اجرای برنامه‌ها از نکات قابل توجه این شب‌هاست. البته این مراسم هرشب متعلق به یکی از پایه‌های تحصیلی است و تا جمعه‌شب ادامه خواهد داشت.

در ابتدای هر جلسه حدیث شریف کسا به صورت داستان و نمایش برای بچه ها روایت و در ادامه، کلیپ داستان شهادت حضرت زهرا(س) از زبان دانش‌آموزان در جلسه پخش می‌شود.

 

سخنرانی‌هایی متناسب با سنین بچه‌ها

پس از حدیث شریف کسا هم سخنران جلسه که برای دوره اول دبستان، حسین نبوی‌نصب است به ارائه بازی و حل جدول، می‌پردازد؛ هم‌چنین سخنرانی برای پایه‌های دوره دوم بر عهده سید ایمان مصلحی است که به‌ صورت داستان و تمثیلات، مطالب را ارائه می‌کند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به فضای برگزاری و تعداد نفرات مناسب برای شرکت در هیات هم از اولویت‌های مهم این مراسم است؛ و این در حالی است که بچه‌ها مدت زیادی در خانه بودند و به نظرم می‌رسید به این لحاظ، برنامه برایشان رضایت‌بخش بود و باعث نشاط و آرامش روحی شده بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان مراسم عزاداری رسانه اصفهان فاطمیه شهادت حضرت زهرا س هیات دبستان دانش آموزان روضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است