Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@09:37:58 GMT

رسوایی سیاسی ابطحی با یک عکس آرشیوی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۴۷۷

رسوایی سیاسی ابطحی با یک عکس آرشیوی

به خاطر محدودیت‌هایی که برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 ایجاد شده بود، بزرگان اصلاحات مجبور به حمایت از دکتر روحانی شدند. در بین کاندیداهایی که برای حضور در انتخابات سال 92 و96 وجود داشت، برخی تصور می‌کردند که روحانی بهترین کاندیداست.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از مشرق، "محمدعلی ابطحی"، معاون رئیس دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است: به خاطر محدودیت‌هایی که برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 ایجاد شده بود، بزرگان اصلاحات مجبور به حمایت از دکتر روحانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین کاندیداهایی که برای حضور در انتخابات سال 92 و96 وجود داشت، برخی تصور می‌کردند که روحانی بهترین کاندیداست. البته دکتر روحانی هیچ وقت این ادعا را نداشتند که اصلاح‌طلب هستند و از این طیف هم نبودند.



او همچنین می‌افزاید: در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی دو اتفاق مهم رخ داد، اول اینکه ایشان از اصلاح‌طلبان فاصله گرفتند و حتی رئیس دفتر روحانی ادعا کرد اصلاح‌طلبان هیچ نقشی در پیروزی روحانی در انتخابات نداشته‌اند، و مورد دوم این است که روحانی به دنبال آن می‌گردد تا بعد از دوران ریاست جمهوری خود فعالیت کند و مانند رئیس‌جمهورهای گذشته نشوند و باید به این نکته توجه داشت که روحانی نه تنها با اصلاح‌طلبی، بلکه با شعارهایی که خودشان در انتخابات می‌دادند، فاصله گرفت.

ابطحی در صحبت‌های خود همچنین بصورت تلویحی آقای روحانی را نامزد اجاره‌ای اصلاح‌طلبان می‌نامد و می‌گوید: احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب ماه‌ها است که برای رسیدن به یک اجماع برای اعلام کاندیدای نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری در حال تلاش هستند. اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند برای انتخابات 1400 کاندیدای اجاره‌ای معرفی کنند، و به دنبال آن می‌گردند که یک اصلاح‌طلب واقعی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و همه دوستان اصلاح‌طلب شبانه‌روز برای یک رسیدن به یک کاندیدای واحد در حال تلاش هستند.

*این اظهارات دوآتشه ابطحی در اجاره‌ای نامیدن رئیس‌جمهورِ اصلاح‌طلبان و ژست "کی‌بود کی‌بود من نبودم" و برائت‌جویی از آقای روحانی در حالی است که همین آقای ابطحی، در سال 96 و در همین روزنامه طی اظهاراتی گفته بود: "اصلاحات، روحانی است".

ابطحی در واقع با یک انتحار سیاسی و با این تصور که حافظه عمومی دچار آلزایمر شده؛ قصد کرده است تا با انکار یواشکی یک گذشته‌ی مشترک با آقای روحانی و شستن دامان ناپاک چپ‌ها در پدید آوردن وضع موجود کشور؛ سبب‌ساز پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 و ادامه اوضاع فعلی با یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلبِ دیگر شود.

و این رفتار جدای از تأملات فراوان؛ البته به معنای علاقه به ادامه گرانی‌ها و وضع موجودی است که اصلاح‌طلبان و تفکرات آنها به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند!

ما با انتشار تصویر اظهارات ابطحی در سال 99 و البته در سال 96؛ قضاوت درباره این تناقضات آشکار اصلاح‌طلبان و خوابی که جریان چپ برای ادامه وضع موجود دیده است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم!

*روزنامه آرمان ملی قبل از این با نام "آرمان امروز" و قبل‌تر با نام "آرمان روابط عمومی" منتشر می‌شد.
  اظهارات ابطحی درباره روحانی در سال 96 اظهارات ابطحی درباره روحانی در سال 99    

منبع: شریان

کلیدواژه: ریاست جمهوری برای حضور انتخابات 1400 اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل مدافعان شیطان در تهران!

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- بررسی برخی دیدگاه های اصلاح طلبان رادیکال بیانگر آن است که این گروه در مطالبی می کوشند با هجمه به سیاست خارجی جمهوری اسلامی اینگونه القاء کنند که شرایط تنش موجود با رژیم صهیونیستی حاصل همین سیاست‌ها می باشد.

حسین نورانی نژاد قائم مقام حزب اتحاد ملت در مطلبی بدون اشاره به برخی مطالب مطرح شده از سوی اصلاح طلبان رادیکال مبنی بر القای شرایط جنگی و متهم سازی ایران به تحریک رژیم صهیونیستی برای جنایت دمشق مدعی شد که نیروهایی از قبیل اصلاح‌طلبان با این که نسبت به رویکردهای کلان سیاست خارجی که در پیدایش بحران‌های فعلی سهم مهمی دارند، انتقاد داشته‌اند، اما در برهه افزایش تنش و درگیری منطقه‌ای آنها را مطرح نمی‌کنند و مسایل را ملی و معطوف به همین مقطع از زمان تحلیل کرده و متناسب با آن موضع گرفته‌اند.

وی اما در ادامه در تلاش برای برجسته سازی مساله طرح مقابله با بی حجابی مدعی شد، تشدید برخورد با مساله حجاب زنان همزمان با حمله موشکی و پهبادی ایران به مناطق اشغالی واقعا عجیب است! بنا بر تاکید این عضو حزب اتحاد ملت، شرایط تنش منطقه‌ای و مواجهه نظامی با دشمن بیرونی، اصول و آدابی دارد.

بررسی محتوایی اصلاح طلبان نشان می‌دهد که این جریان طی روزهای اخیر بارها مخالفت خود را با انتقام ایران مطرح کرده و طی یک بازنمایی و در جهت تولید هراس اجتماعی از خطر جنگ سخن به میان آورده و در حتی در این شرایط بر لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی سخن به میان آورده است.

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

اصلاح طلبان علاوه بر عدم رعایت منافع ملی از سوی دیگر کوشیدند تا از عدم سرمایه اجتماعی نظام در داخل سخن به میان آورده و توفیق آن در برابر تهاجم خارجی را دست کشیدن از مقابله با ناهنجاری های اجتماعی برآمده از فتنه بی‌حجابی طرح و بیان کنند!

دیگر خبرها

  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟