Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی صبح پنجشنبه در مراسم چهاردمین آیین پویش ره سلامت که در بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: خوشبختانه در دولت های یازدهم و دوازدهم روند توسعه عادلانه زیرساخت های نظام سلامت روند رو به شتابی به خود گرفته است، آنچه در دولت یازدهم و دوازدهم به وقوع پیوست تحولی شگرف در بحث زیرساخت های نظام سلامت بوده و معادل تمامی خدمات این بخش پس از انقلاب اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی با اشاره به اینکه متأسفانه گرفتار یک پاندمی شدیم که شاید هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال یکبار در جهان رخ دهد و شیوع کرونا کار را برای تمامی کشورها سخت کرد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی معمولاً نظام اجرایی کشورها زمین گیر شده و توسعه ای در کار نیست اما با لطف پروردگار و همت تمامی تلاشگران عرصه بهداشت و درمان شاهد هستیم ایران اسلامی بار دیگر حماسه ای بی بدیل رقم زد.

وی ادامه داد: گرچه در بحث شبکه نظام سلامت و خانه های بهداشت دارای شبکه ای قوی هستیم اما در بحث تخت بیمارستانی با کمبود مواجه هستیم، اظهار کرد: به ازای هر یک هزار نفر با ۱.۶ تخت بیمارستانی در کشور دست و پنجه نرم می کنیم که حتی به آمار ضعیفترین کشورهای اروپایی در بحث مبارزه با کرونا هم نمی رسد و در تلاش هستیم تا این آمار را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت، با بیان اینکه غیرت، وفاق و همدلی مردم کشورمان سبب شد در عرصه مبارزه با کرونا تاریخ ساز شویم، تصریح کرد: وقتی به هرمزگان سفر کردم و استاندار از افزایش تولید در فولاد و آلومینیوم صحبت می کند یعنی این سرمزین هم کرونا را مدیریت کرد و هم در مبارزه با آن در تولید به جهش دست یافت و این یعنی تاریخ سازی.

وی با اشاره به اینکه آیندگان این روزها را به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشورمان ثبت خواهند کرد و به دستان غیرتمند تلاشگران عرصه بهداشت و درمان و تولید افتخار خواهند کرد، افزود: وقتی در تابستان طاقت فرسای هرمزگان عزیزان کادر درمان در بخش کرونا هرمزگان مجاهدت می کنند، مسئولان و نمایندگان مجلس پای کار هرمزگان تلاش کردند و با رایزنی امروز توانستند منشأ تحولات بزرگی در بخش زیرساخت ها را رقم بزنند.

نمکی با بیان اینکه در بند تحریم های ظالمانه دشمنان جنگیدیم و امروز به خود می بالیم که کشور را در مسیر سلامت و توسعه قرار داده ایم، عنوان کرد: برای جذب توریست سلامت در هرمزگان برنامه های زیادی در دستور کار است و در حال فراهم کردن شرایط برای تحقق آن هستیم.

وی در پایان گفت: تا پایان دولت دوازدهم به تعداد تخت های بیمارستانی استان هرمزگان افزوده خواهد شد و امیدواریم این روند همچنان با شتاب در مسیر درست حرکت کند.

کد خبر 5127198

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پویش ره سلامت ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا بارش برف شهرکرد گرگان شهرستان کرج شیوع کرونا بوشهر ایام فاطمیه عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد در سال جاری، توسعه صادرات و  زیرساخت‌های مالی با جلب مشارکت مردمی است.

بر اساس این گزارش، نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق شب گذشته با حضور فعالان این زیست بوم در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار کرد: جلسه هم فکری و هم اندیشی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در ابتدای سال شکل گرفت تا هم فرصتی برای ترسیم مسیر ستاد در سال جاری باشد و هم نظرات فعالان زیست بوم در خصوص اقدامات ستاد در سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد و راهنمای راه ما در سال جاری باشد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه‌های مختلف زیست بوم صنایع خلاق در این جلسه گفت: بیشتر نکات ناظر به زیرساخت مشارکت‌های مردمی در بحث رشد اقتصادی کشور و به صورت خاص نقش صنایع خلاق در این رشد اقتصادی بود. یکی از مسائل مهم و جدی که می‌تواند زمینه رشد مشارکت مردمی اقتصادی را فراهم کند، بستر صنایع خلاق است.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های ستاد در سال جاری خاطرنشان کرد: دو برنامه قطعی ستاد، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های مالی است که زیرساخت‌های مالی قطعا با مشارکت مردمی می‌تواند توسعه پیدا کند.

با توجه به شعار امسال می‌توان امیدوار بود که بحث مشارکت مردم در تقویت زیرساخت‌های مالی بهتر از گذشته محقق خواهد شد. البته این برنامه‌ها باید در قالب یک فرایند دنبال شود و با خلق یک نقطه و تجربه تثبیت نمی‌شود؛ تلاش ما این است که در نمایشگاه‌های مهم و مرتبط با صنایع خلاق در جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم ارتباط اکوسیستم خلاق با آن کشور را تثبیت کنیم که این فرایند منجر به تجربه صادارتی پایدار شود.

در این نشست در خصوصاصل مشارکت مردمی در لایه حکمرانی، نرم افزار مشارکت مردمی در ذهن تصمیم ساز و تصمیم گیران، استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانه شامل بازیگران بزرگ و بازیگران کوچک، خروجی استارتاپ‌های اصلی خانه‌های خلاق در یک برنامه ۱۰۰ استارتاپی و حمایت واقعی، نگاهی به بازار صنایع خلاق از صادرات و بازار بین المللی، امکان سنجی بازاریابی صادراتی صنایع خلاق در سطح منطقه‌ای و بین المللی و ضرورت بازتولید گفتمان و زبان ارتباط با مردم بحث و تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود