Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گازی بید بلند شهرستان بهبهان روز پنجشنبه در آیین گشایش این طرح که با حضور وزیر نفت و به صورت ویدیو کنفرانس با رییسجمهوری  برگزار شد گفت: به رغم تحریمهای ظالمانه آمریکا پالایشگاه گازی بید بلند به عنوان بزرگترین پالایشگاه هاب گازی خاورمیانه به دست متخصصان نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخته و آماده بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمود امین نژاد اظهار داشت: این پالایشگاه نماد قدرت ایران و متخصصان ایرانی است که در مدت ۳۶ ماه و با حمایت قاطع دولت به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد : برای احداث این پالایشگاه بزرگ بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است که ۲.۳ میلیارد دلار آن از محل صندوق ملی ارزی تامین شده است و  قادر است تمامی گازهای همراه نفت ایران را جمع آوری و تبدیل به گار مفید نماید.

مدیر عامل پالایشگاه گاز بید بلند خوزستان اضافه کرد: این پالایشگاه قادر است تمامی گازهای همراه با استخراج نفت در سه استان خوزستان، کهگیلویه وبویر احمد و بوشهر را جمع آوری نماید. 

به گفته وی برای احداث این شرکت بیش از یک هزار کیلومتر خطوط لوله خوراک و انتقال احداث شده است  و  در حال حاضر سومین پروژه برتر دنیا در نوع خود محسوب می شود.

امین نژاد اضافه کرد: در طول ساخت این پروژه هیچگونه حادثه منجر به فوت نداشته ایم که این موضوع رکورد دار کار بدون حادثه منجر به فوت در تاریخ صنعت نفت ایران از ابتدا تا کنون بوده است. 

وی اضافه کرد در طول ۳۶ ماه گذشته که مدت زمان اجرای طرح بوده است ۱۵  هزار نفر مشغول به کار بوده اند و در زمان بهره برداری از طرح بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر در این پالایشگاه مشغول به کار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت پالایشگاه گازبید بلند میزان حجم تولید گاز در این شرکت را ۲ میلیارد فوت مکعب در روز  ذکر کرد و گفت: در فاز اول این طرح تمامی گازهای خام همراه با استخراج نفت در شرق کارون که به نام فلرهای نفتی در فضا رها می شوند جمع آوری و تبدیل به گازهای مفید خواهند شد که این موضوع علاوه بر کسب درآمد برای کشور  به پاک شدن محیط زیست از فلرهای نفتی منجر خواهد شد.

وی گفت : در فاز دوم نیز تمامی فلرهای نفتی غرب کارون جمع آوری و در این پالایشگاه فرآوری و به محصولات گازی مفید تبدیل و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

امین نژاد تاکید کرد: در این پالایشگاه گازهای متان( گاز خانگی)، اتان( گاز مخصوص صنایع پتروشیمی) و ۲ محصول صادراتی بوتان و پروبان و نیز گازهای پنتان که مخصوص صنایع بزرگ است تولید و عرضه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پالایشگاه گاز بید بلند ساخت این پالایشگاه را  یک موفقیت بزرگ و نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این پالایشگاه در حالی آماده بهره برداری شد که آمریکا سخت ترین تحریمها را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی  وصنعت نفت به کار گرفت اما این تحریمها نتوانست مانع توسعه و پیشرفت فرزندان ایران اسلامی شود.

وی گفت: متخصصان صنعت نفت و گاز ایران اسلامی با تلاش شبانه روزی این پالایشگاه را آماده بهره برداری کردند تا جهان  به احترام آنان در مقابل این کار خارق العاده  تعظیم نماید.

به گفته وی تمامی طراحی و ساخت این ابر پروژه توسط کتخصصان ایرانی انجام شده و 65 درصد تجهیزات آن نیز در داخل کشور تامین شده است.

برچسب‌ها بید بلند بهبهان خوزستان گاز سکوی گازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بید بلند بهبهان خوزستان بید بلند بهبهان خوزستان گاز سکوی گازی اخبار کنکور پالایشگاه گاز بهره برداری جمع آوری بید بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر اهمیت دارد، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده است.

به گزارش شانا، احمد امیرآبادی فراهانی به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان اشاره و اظهار کرد: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر حائز اهمیت است، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده و خط لوله انتقال گاز تا مرز پاکستان برده شده است.

وی افزود: اگر پاکستان گاز طبیعی را از طریق ایران به مصرف‌کنندگان کشورش برساند، بی‌شک رضایتمندی مطلوبی در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد گرفت؛ زیرا تأمین گاز آن‌ها از طریق گازمایع (ال‌پی‌جی) است که بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید واقع شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: پیشنهادهایی برای عملیاتی‌کردن این خط لوله وجود دارد، اما بعضی از کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این زمینه دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آن‌ها منافع مشترک دو ملت را مدنظر قرار دهد.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه همکاری با همسایگان موفق عمل کرده است، بیان کرد: یکی از کارهای سازنده دولت در حوزه سیاست خارجی، تقویت همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه ازجمله پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و... بوده است.

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • گاز مناسب برای کولر گازی چیست؟
  • پیش بینی تنش آبی در بزرگترین دشت شالیزاری مازندران
  • تصویر جهانی دولت جمهوری اسلامی ایران ؛ کشوری عزتمند است