Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ دیک پوند افزود: کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی‌ها به برگزاری المپیک متعهد شده اند، مگر این که دولت ژاپن، و نهادبین المللی ورزشی و سازمان بهداشت جهانی به این جمع‌بندی برسند که برگزاری المپیک کار خطرناک محسوب شود و اکنون تمام برنامه‌ها درحال انجام است.

وی درباره حضور تماشاچیان دراین رویداد توضیح داد: اکنون هفت گزینه برای حضور تماشاگران درالمپیک مطرح شده که یکی از آنها حضور مردم ژاپن است و هر تصمیمی برای حضور تماشگران گرفته شود، ریسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است بازی‌ها برگزار شود، حتی چنانچه تماشاگری نداشته باشد.

عضو ارشد کمیته بین‌المللی المپیک به برگزاری مراسم حمل مشعل المپیک هم پرداخت و گفت: حمل مشعل المپیک قرار است  ۲۵ مارس ۲۰۲۱ (پنجم فروردین ۱۴۰۰ )از فوکوشیما آغاز شود و در صورت لزوم این مراسم خیلی کوتاه برگزار و یا لغو می‌شود. ضمن اینکه انتظار می رود فاصله اجتماعی در مراسم حمل مشعل رعایت شود، زیرا باعث ایجاد هیجان در آستانه المپیک خواهد شد.

تداوم گسترش ویروس کرونا و احتمال تشدید آن در ماه‌های نخست، ژاپن و کشورهای شرکت کننده در این رویداد جهانی را بر سر دو راهی قرار داد. از طرفی تعویق بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو، یادآوری‌ تلخی برای ژاپن است، زیرا  کشور میزبان پیش‌تر در سال ۱۹۶۴ به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص ناشی از گرما و رطوبت بالا  بازی‌ها به تعویق افتاد و یک بار هم در سال ۱۹۴۰  به دلیل جنگ دوم خود با چین این رویداد لغو شده بود و تعویق المپیک توکیو هم در اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشت.

ضمن اینکه در نیمه مردادماه امسال، مسوولان ژاپنی از تردید خارج شدند و  از برگزاری قطعی بازی‌های المپیک توکیو خبر دادند. «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر جدید ژاپن  هم در نخستین روز کاری اش در ۲۷ شهریورماه در حین اعلام برنامه هایش به شکل رسمی گفت: ژاپن به هرشکلی خود را آماده برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو می کند و قرار است در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد) برگزار شود. اعضای کمیته بین المللی المپیک هم در دیدار با نخست وزیر جدید ژاپن در پاییز امسال اطمینان کامل از برگزاری این رویداد داد و پیشاپیش آن را تاریخی نامید. این نوع بکارگیری ادبیات توماس باخ نشان می دهد که المپیک باید در هرشرایطی برگزار شود.

سی ودومین دوره بازی های المپیک به دلیل پاندومی کرونا با یکسال تاخیر در مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و ایران تاکنون  ۵۲ سهمیه در ۱۱ رشته کسب کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا المپیک توکیو کمیته بین المللی المپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا المپیک توکیو کمیته بین المللی المپیک ویروس کرونا المپیک توکیو کمیته بین المللی المپیک اخبار کنکور کمیته بین المللی المپیک المپیک توکیو بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • آزمون: وظیفه‌ام بود، همه باید به رم کمک کنیم
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته