Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رئیس جمهور جدید آمریکا در نخستین کنفرانس خبری خود که چند ساعت پس از مراسم تحلیف برگزار شد، متعهد شد تا درستی و شفافیت را به دولت بازگرداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "جن ساکی" که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان سخنگوی ارشد وزارت امور خارجه خدمت کرده بود، به خبرنگاران گفت: من برای نقش یک مطبوعات آزاد و مستقل در دموکراسی‌مان احترام بسیاری قائل هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و دستیاران ارشدش با  آنچه که آن را "رسانه‌های جعلی" می خواندند، ساکی متعهد تبادل حرفه‌ای و مدنی شد.

وی گفت: به احتمال خیلی زیاد لحظاتی وجود خواهند داشت که ما با یکدیگر اختلاف نظر داریم و بدون شک روزهایی وجود خواهند داشت که ما برسر بخش‌های وسیعی از کنفرانس خبری اختلاف نظر خواهیم داشت. اما ما یک هدف مشترک داریم که آن هم تشریک اطلاعات درست و دقیق با مردم آمریکاست.

ساکی افزود: جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارد شفافیت و درستی را به دولت بازگرداند تا حقیقت را هر چقدر هم که تلخ باشد به اشتراک بگذارد.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: انتظار من این است که بتوانم در روزهای هفته جلسات توجیهی روزانه در کاخ سفید برگزار کنم و از مقامات بهداشتی نیز بخواهم برای توضیح تلاش‌های مربوط به تحت کنترل گرفتن پاندمی کووید 19 حضور داشته باشند.   

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کاخ سفید خبرگزاری‌هایی را که آنها را منتقد سرسخت دولت می‌دانست از حضور در کنفرانس‌های خبری منع کرده بود و اجازه نمی‌داد دوربین‌ها در این جلسات روشن باشند و این کنفرانس‌های خبری روزانه از تلویزیون پخش شوند.

در جریان یکی از مراسم مجازی کاخ سفید برای ایراد سوگند حدود یک هزار کارمند فدرال که نیاز به تایید سنا ندارند، بایدن بر احترام و خدمت به مردم تاکید کرد.

وی به کارمندان هشدار داد: اگر در زمانی که در دولت من کار می‌کنید بشنوم که به یکی از همکارانتان بی‌احترامی کرده‌اید، در جا اخراجتان می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن جن ساکی سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است

رئیس جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت: اسرائیل قدرتمند‌ترین شریک ما در منطقه است و در صورت تضعیف ارتشش دست روی دست نخواهیم گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنمی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: اسرائیل قدرتمند‌ترین شریک ما در منطقه است و در صورت تضعیف ارتشش دست روی دست نخواهیم گذاشت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود سازد و تنها دولت یهودی در جهان را محو کند.

وی همچنین مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی دارای فناوری و آموزش لازم برای دفاع از اسرائیل است.

رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کندبایدن: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه استبایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شددرخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره

جو بایدن همچنین نوشته مجلس نمایندگان آمریکا باید لوایح مربوط به امنیت اوکراین، اسرائیل و کمک به فلسطینی ها را تصویب کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن