Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:00:00 GMT

پویش مردمی «۱۴ روز احترام به مادر» اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۸۲۹

پویش مردمی «۱۴ روز احترام به مادر» اجرا می شود

پویش مردمی «۱۴ روز احترام به مادر» با محوریت قرائت روزانه ۱۴ مرتبه سوره مبارکه حمد و اهدای آن به مادران گرامی چهارده معصوم علیهم السلام در آستان سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در آموزه های دینی مکتبی ما مادر جایگاهی والا و بی مثال دارد تا جایی که در آیات نورانی قرآن و نیز روایات آئمه معصومین علیهم السلام به این جایگاه و حفظ شان و مقام مادر به کرات توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنان که حضرت رسول(ص) فرمودند: «بهشت زیر پای مادران است» و نیز در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل است که فرمودند: مردی به حضور رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله آمده و عرضه داشت: ای رسول خدا! به کدامیک از بستگانم نیکی کنم؟ فرمودند: به مادرت. مرد پرسید: بعد از آن؟ فرمودند: به مادرت. برای بار سوم پرسید: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: مادرت. در نوبت چهارم حضرت(ص) فرمودند: به پدرت نیکی کن (الکافی، ج۲، ص۱۵۹)

 

این توصیه های دینی باعث می شود ما در مواضع و مناسبت های مختلف به محبت و احترام نسبت به مادر اهتمام و توجه داشته باشیم چنان که پویش مردمی «۱۴ روز احترام به مادر» با محوریت قرائت روزانه ۱۴ مرتبه سوره مبارکه حمد و اهدای آن به مادران گرامی چهارده معصوم علیهم السلام در آستان سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها راه اندازی شده است.

 

این پویش با محوریت قرائت سوره مبارکه حمد به نیت رفع بلایا، سلامتی مادران عزیز و مغفرت مادرانی که آسمانی شده اند از امروز (پنجشنبه، ۲ بهمن) پنجشنبه، ۱۶ بهمن (۷ تا ۲۰  جمادی الثانی) اجرا می شود.

 

در باب چرایی محور قرار دادن سوره مبارکه حمد باید به خواص این سوره که فاتحه و ام الکتاب نیز نام دارد، اشاره کرد؛ پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم به جابر فرمودند: ای جابر! آیا بهترین سوره را که خدا در قرآن نازل کرده به تو یاد دهم؟ جابر گفت: بلی پدر و مادرم فدای تو باد آن را به من بیاموز.

پیامبر(ص) سوره حمد را به جابر آموختند و فرمودند: ای جابر آیا صفت و عظمت این سوره را برای تو بگویم؟ جابر گفت: بله پدر و مادرم فدای تو باد آن را بیاموز.

حضرت(ص) فرمودند: سوره حمد هر مرضی به جز مرگ را شفا می دهد.

 

دستگیری از محرومان و کمک مومنانه در حق نیازمندان نیز به عنوان یکی از محورهای این پویش پیشنهاد شده است که قطعا می تواند آثار و برکات آن را افزایش دهد، چنان که در روایات درباره دستگیری از فقرا و احسان به آنها بسیار سخن آمده است، امام صادق(ع) فرمودند: «هر مؤمنی كه گرفتاری مؤمنی را بر طرف كند، خداوند هفتاد گرفتاری دنيا و آخرت را از وی دور می سازد.» (مستدرك الوسائل ، ج ۱۲ ، ص ۴۱۳ )

 

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقام زن و روز مادر ولادت حضرت فاطمه زهرا س سوره مبارکه حمد الله علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟

به گزارش «مبلغ»، یکی از مسائل مهم دنیای امروزی بحث از منجی عالم بشریت است. کسی که انسان‌ها را از چنگال ظلم و ستم رهانیده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند. ادیان و مذاهب مختلف برای پاسخ به این خواسته درونی، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با معرفی آن شخص، امید را به پیروان خود هدیه کنند. شیعیان نیز با اعتقاد به منجی موعود، با ادله‌ای محکم بر این باورند که آن شخص یازدهمین فرزند امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897806

دیگر خبرها

  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟