Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا در دوران چهار ساله ریاست جمهوری خود به دلیل سوء مدیریت، علاوه بر شرایط بحرانی که این کشور و جهان را با آن درگیر کرده، بیش از ۳۰ هزار بار نیز درباره مسایل مختلف داخلی و بین المللی دروغ گفته است.

 نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» امروز (پنجشنبه) در گزارشی در این ارتباط نوشت که ترامپ در دوران ۴ ساله خود در کاخ سفید؛ چه در سخنرانی، کنفرانس های خبری و حتی توئیتر ۳۰ هزار و ۵۷۳ بار سخنان دروغ و یا گمراه کننده گفته و نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد قوی، دروغ بزرگ ترامپ

واشنگتن پست افزود: در میان دروغ هایی که بارها از سوی ترامپ شنیده شد، افزایش قدرت اقتصادی آمریکا در دوران حضور او در کاخ سفید است که شاخصهای منتشر شده نشان می دهد که این ادعای ترامپ کاملا اشتباه بوده است.

به نوشته این روزنامه، در تاریخ آمریکا، روسای جمهوری همچون «دوایت آیزنهاور» (۱۹۵۳-۱۹۶۱)، «لیندون جانسون» (۱۹۶۹-۱۹۶۳) و «بیل کلینتون» (۲۰۰۱-۱۹۹۳) را می توان عامل ایجاد اقتصادی قوی در دوران معاصر این کشور دانست.

دروغگویی که به شورش ۶ ژانویه ختم شد

واشنگتن پست در ادامه بررسی دروغ گویی های ترامپ در دوره ریاست جمهوری وی نوشت: شاخص دروغ گویی های ترامپ در ماه اکتبر و زمان نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ سیر صعودی گرفت. وی آنچنان بر سخنان بی اساس تقلب و تخلف انتخاباتی ادامه داد تا شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه) و حمله به کنگره روی داد.

آخرین دروغ هنگام ترک واشنگتن دی.سی

این نشریه آمریکایی با رصد سخنان رییس جمهوری پیشین آمریکا افزود: ترامپ حتی در آخرین دقایق از دروغ گفتن دست برنداشت و پیش از عزیمت به فلوریدا، در پایگاه هوایی «اندروز» در نطقی مدعی شد که آمریکا در دوران وی شاهد کاهش زیاد مالیات بوده است که این یک دروغ دیگر است، چرا که در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» (۱۹۸۹-۱۹۸۱) آمریکا شاهد بیشترین میزان کاهش مالیات ها بود که با توجه به تولید ناخالص داخلی در آن زمان، این کاهش مالیات حدود ۲.۹ درصد بود، درحالی که ترامپ تنها توانسته بود یک درصد مالیات ها را در آمریکا کاهش دهد.

مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا دیشب (چهارشنبه شب) برگزار شد، درحالی که دونالد ترامپ با ترک واشنگتن و رفتن به فلوریدا به عنوان سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا بود که در این مراسم شرکت نکرد است.

مراسم تحلیف دیشب تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و ممنوعیت حضور مردم عادی به عمل آمد، اطراف کاخ سفید و ساختمان کنگره با حصارها تحت حفاظت شدید قرار گرفته بود.

به گفته کارشناسان مشخص نیست این وضعیت امنیتی برای پایتخت آمریکا تا چه زمانی ادامه داشته باشد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد