Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد:عدالت مبنا و اساس نظام دینی و محور ارتباطات در قانون اساسی است. خواست مردم و جامعه اسلامی از دولمتردان و دست اندرکاران نظام، عدالت است.

وی افزود: همه بخش‌های نظام باید خود را برای اجرای عدالت موظف بدانند. در جامعه اسلامی ما، نظام اداری عادلانه را باید باید به دنبالش باشیم؛ در نظام اداری و ارتباطات اداری عادلانه باید به قانون و قانونمداری اصل باشد و هیچکس نباید به خود اجازه دهد حقوق عامه و خاصه مردم را زیرپا بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی پای حق سه اصل مهم هستند، گفت: فساد نقطه مقابل عدالت است؛ خارج از شدن از اعتدال را فساد می‌گویند. امروز ملاک در اجرای عدالت قانونمداری است. مجلس قانونی وضع می کند و دستگاه های اجرایی و قضایی خود را باید موظف به اجرای قانون بدانند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در نگاه مردم اعتماد آفرینی کنیم، اجرای عدالت تضمین کننده است. نیروی انسانی کارآمد بسیار و هم ذخایر ارزشمندی وجود دارد؛ در استان سمنان معدن، زمین‌های کشاورزی و دیگر ذخایر ارزشمند بسیاری وجود دارد و فضای کسب و کار سالم در این استان وجود دارد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: :باید از کارآفرین و سرمایه گذار پرسید که مشکلات کجاست و این موانع حل شود. قاچاق یکی از اصلی‌ترین موانع تولید است و باید موانع تولید را برطرف کرد.

وی ادامه داد: هرکاری که بتوان برای فعالان اقتصادی انجام داد که تولید را تسهیل کند باید انجام داد. قوانین برای رفع موانع تولید وضع شده است؛ آنجاییکه به قوه قضاییه مرتبط می‌شود باید دستگاه قضایی پشتیبان و حامی تولیدکننده باشد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: فعال کردن دادگاه‌های تخصصی در استان‌ها موردتاکید ماست. فعال کردن نظام داوری یکی دیگر از اموری است که ما روی آن تاکید داریم. هرچه داوری فعالتر باشند مسائل کمتر به دستگاه قضایی کشیده می‌شود خصوصا در حوزه فعالان اقتصادی.

وی خاطرنشان کرد: ‌می‌توان سازوکارهایی ایجاد کرد که با دریافت تسهیلات و تقسیط بدهی، فعال اقتصادی با تملک مواجه نشود. تملک به‌معنای متوقف کردن تولید نیست؛ بانک، چون امکانات مالی بیشتری دارد باید واحد تولیدی را فعال‌تر هم کند نه اینکه تولید را متوقف کند و حتی اگر کسی را تحت تعقیب قرار دهیم به هیچ عنوان نباید به کندشدن واحد تولیدی بیانجامد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: رزمایش‌های ارتش و سپاه تمام کارشناسان دفاعی را به تحسین واداشت امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و این کار در میدان انجام شده است.

وی ادامه داد: ایران قوی می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند؛ آن‌ها که فکر می‌کنند با مذاکره مشکلات کشور حل می‌شود اشتباه می‌کنند. به هیچ وجه مذاکره معضلات کشور را حل نخواهد کرد؛ هرجا ما پا پیش گذاشتیم دشمن عقب کشید و همه لایه‌های مختلف در همه نظام در قوی‌شدن نقش دارند.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: امروز باید همه تلاش‌ها در راستای ایجاد امید در بین مردم باشد. ناامید کردن مردم از گناه‌های نابخشودنی استو مردم باید احساس کنند در میدان عمل یک اتفاق متفاوت درحال رخ دادن است و وقتی مردم می‌بینند در حوزه دفاعی این حرکت ارزشمند اتفاق می‌افتد امیدوار می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: استان سمنان از استان‌های امن کشور است و هماهنگی پیش‌نیاز توسعه استان است. همکاری و هماهنگی در استان سمنان را باید قدردان بود.

منبع: میزان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رئیس قوه قضاییه استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گلایه برخی از واحدهای تولیدی این است که وضع یک سری قوانین مانع از فعالیت و سرمایه‌گذاری آنان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با همراهی دادستان مرکز استان در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز در جمع هیئت مدیره و کارکنان کارخانه اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است، دستگاه قضائی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه‌گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

وی با اینکه مردم ظرفیت بسیار خوبی در راستای مشارکت در تولید دارند، افزود: سیستم قضائی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد؛ این موضوع آن‌چنان اهمیت دارد که موجب شده است مقام معظم رهبری از مردم درخواست کنند سرمایه خود را در زمینه جهش تولید و کارآفرینی به کار گیرند و در مقابل لازم است مسئولین زمینه مشارکت در سرمایه‌گذاری را تسهیل و فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به شعار سال لازم است مسئولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال‌های پیش ظرفیت تولید این کارخانه بسیار بیشتر از اکنون بوده است و طبق گزارشات در دهه ۹۰ سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن تولیدی داشته است، اما بنا به مشکلاتی که برای این واحد تولیدی به وجود آمد، هم‌اکنون سالانه ۷۰ هزار تن تولید روغن دارد و امیدواریم که این کارخانه با کمک مسئولین بتواند در سال جاری بر مشکلات موجود فائق آید.

حمیدی گفت: از آنجایی که واحدهای تولیدی قدیمی‌تر دارای ابزارآلات و ماشین آلات قدیمی‌تر هستند، نیاز به حمایت‌های مالی دولت دارند تا با دریافت تسهیلات بتوانند ماشین‌آلات کارخانه خود را به‌روز کنند و توان رقابت با رقبای جدید خود در بازار را داشته باشند.

صنایع بزرگ در کرمان لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند

وی با اشاره به اینکه در این کارخانه ۴۳۰ نفر در سه شیفت مشغول به کار هستند که لازم است دولت تسهیلات مناسب را در اختیار این کارخانه قرار دهد، افزود: باید برای رونق وضعیت اقتصادی استان صنایع بزرگ در کرمان لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مسئله اشتغال و تولید اهمیت بسیاری دارد، گفت: امروز مسئله مهم کشور ما، اقتصادی است و برای رفع مشکلات اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به واحدهای تولیدی در کشور انجام شود.

وی ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های تولیدی زیادی در بخش‌های صنعت، معادن و کشاورزی دارد و اگر از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و حتی کشور رفع خواهد شد؛ با وجود نیروی انسانی، امکانات و منابع بسیار در استان از تمام ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری مناسب نشده است.

حمیدی از حل مشکلات واحدهای تولیدی زیادی در سال گذشته در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و گفت: هر واحد تولیدی در استان که در راستای تولید خود با موانعی مواجه باشد دادگستری استان این آمادگی را دارد تا از آن واحد صنعتی حمایت‌های حقوقی و قضائی کند.

وی با بیان اینکه کارخانه روغن گلناز با مشکل حمل و نقل و ارسال کالاهای تولیدی خود به سایر استان‌ها مواجهه است، گفت: در جلسه آتی ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات و موانع پیش روی کارخانه گلناز مطرح می‌شود و برای حل مشکلات موجود با کمک دیگر نهادهای مسئول چاره‌اندیشی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دستگاه قضائی آمادگی دارد با تمام تلاش مسائل واحدهای تولیدی را حل و فصل کند.

کد خبر 745552

دیگر خبرها

  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است
  • نسخه پیچی پناهیان؛ از مساله حجاب تا مشکلات اقتصادی
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • به افراد متخصص نیاز داریم
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود
  • اجرای عدالت عامل جذب مردم به نظام است/تقدیر از عملیات وعده صادق