Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از رشد شاخص مرگ و میر کودکان زیر ۱۰ سال و مبتلایان بالای ۸۰ سال نسبت به اسفندماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی از افزایش ۱.۸ درصدی کلیه شاخص های ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد بستری مبتلایان به کووید-۱۹، با ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ رشد نسبت به روز قبل، ۲۸۴ بیمار گزارش شده است که از این تعداد ۸۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: در روز گذشته بالغ بر ۴ هزار نفر به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد سهم بخش درمانی و مابقی سهم بخش بهداشتی استان تهران بوده است. همچنین ۲۵۶ بیمار نیز ترخیص شدند.

زالی تعداد کل موارد بستری در بیمارستان های پایتخت را هزار و ۸۷۷ بیمار اعلام کرد و افزود: ۷۱۸ بیمار از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی عنوان کرد: طی هفته گذشته، ۴۱ درصد موارد بستری و ۷۴ درصد موارد مرگ و میر در افراد بالای ۶۰ سال رخ داده است. همچنین میزان مرگ و میر در کودکان زیر ۱۰ سال در دی ماه، ۴.۴ درصد گزارش شده که این آمار در اسفندماه سال گذشته ۰.۵ درصد بوده است. از طرفی میزان مرگ و میر در افراد بالای ۸۰ سال در دی ماه ۲۹ درصد گزارش شده که این آمار در اسفندماه سال گذشته ۲۳ درصد بوده است. البته در هفته گذشته در رده سنی بین ۵۰ تا ۶۰ سال با کاهش آمار ابتلا روبه رو بوده ایم.

وی افزود: با توجه به افزایش شاخص مراجعه سرپایی، اگر این شرایط پیوستگی داشته باشد و منجر به افزایش تعداد بستری و مرگ و میر شود، در نیمه دوم بهمن ماه موج بعدی بیماری را خواهیم داشت.

زالی در خصوص تصمیمات اخیر مبنی بر بازگشایی‌های برخی مراکز علیرغم شکننده بودن وضعیت پایتخت، اظهار کرد: شتابزدگی در روند لغو محدودیت‌ ها در این شرایط بی ثبات، می‌تواند بازگشت موج بیماری را به همراه داشته باشد. از طرفی روز گذشته بالغ بر ۹۸۵ هزار نفر از مترو استفاده کردند که صرفا۲۹۰ هزار نفر در خط ۱ تردد داشتند و این آمار خطرناکی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان تصریح کرد: ریتم بازگشایی‌ها باید متوازن‌تر، منطقی‌تر و با شیب ملایم تر صورت گیرد، به ویژه در پایتخت که شرایط ناپایدارتر و شاخص ها روبه افزایش هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۲ مورد ابتلا به سرخک در کشور شناسایی شده است که بیشترین مبتلایان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی بوده است.

شهنام عرشی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور اظهار کرد: شیوع بالای بیماری سرخک به دلیل ضعف برنامه واکسیناسیون در کشورهای همسایه به‌ویژه در شرق کشور و تردد اتباع غیر آن‌ها به شکل مجاز یا غیرمجاز، تهدید مستمر برای دستاورد حذف سرخک کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از چرخش ویروس شامل هشدارهای مکرر به دانشگاه‌ها جهت واکسیناسیون به موقع اطفال و رفع موارد تاخیری واکسیناسیون انجام شد؛ همچنین واکسیناسیون جمعی در مناطق جنوب شرقی کشور شامل استان‌های سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به دلیل پر خطر بودن منطقه ورود مهاجرین از نقاط مرزی به داخل کشور انجام شد و بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک ۹ ماه تا ۷ سال تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار گرفتند.

عرشی ادامه داد: همچنین اعلام شد که در تمام نقاط کشور به تمام اتباع غیر ایرانی تازه‌وارد از مناطق بومی بیماری در گروه‌های سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال یک نوبت واکسن حاوی سرخک و سرخجه تزریق شود که بر این اساس بالغ بر ۶۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

براساس اعلام رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تعداد ۸۴۹۱ مورد تب و بثورات ماکولوپاپولار (نوعی ضایعه پوستی) در سال ۱۴۰۲ شناسایی و گزارش شده است؛ از این تعداد ۸۳۱۰ مورد تست آزمایشگاهی انجام شده است و تعداد ۶۱۲ مورد تاییدشده آزمایشگاهی سرخک گزارش شد. این تعداد موارد سرخک در ۲۱ استان کشور رخ داده است.

به گفته وی، از نظر ملیت ۵۵۶ مورد ایرانی، ۵۵ مورد افغانستانی و یک مورد پاکستانی بودند.

عرشی با بیان این‌که ۳۵۸ مورد دربیمارستان بستری بودند، گفت: کاهش موارد در غیرایرانی‌ها می‌تواند به دلیل اثر بخشی واکسیناسیون جمعی این گروه در دی ماه سال ۱۴۰۱ باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ابتلا در استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی گزارش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: جهت افزایش سطح ایمنی در استان‌های پر خطر سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان برنامه ریزی برای واکسیناسیون نوبت صفر سرخک در شش ماهگی انجام شده که در بهمن ماه ۱۴۰۲ به اجرا در آمده است؛ حفظ درصد پوشش واکسیناسیون MMR نوبت اول ( ۱۲ ماهگی ) و نوبت دوم ( ۱۸ ماهگی) بالاتر از ۹۵ درصد و تقویت مستمر نظام مراقبت استاندارد بیماری برای محافظت از دستاورد حذف سرخک و سرخجه ضروری است زیرا ویروس‌های سرخک وارده به کشور، به سرعت ممکن است در سطح کشور به چرخش دربیایند.

لازم به ذکر است؛ تصویر زیر تعداد موارد سرخک تأییدشده آزمایشگاهی را در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899026

دیگر خبرها

  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا