Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مشاهده مواردی از هپاتیت A در باغملک را تایید کرد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: طی یک ماه اخیر ۱۴ نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که اکثراً کودکان زیر ۱۰ سال هستند با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی و مراقبت شدند. ۱۰ بیمار از این تعداد درمان و ترخیص شده‌اند و چهار بیمار در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تمام مبتلایان، نسبت خانوادگی دارند و محل سکونت‌شان نزدیک به یکدیگر است، گفت: حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرده که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا مراجعه کرده که این اقدام موجب انتشار بیماری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از دو روستای مجاور نیز که دارای انشعاب آب مشترک هستند یکی از روستاها کاملا عاری از این بیماری است اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شده است.

وی ادامه داد: پس از گزارش موارد اولیه در روستای لالب تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان و معاونت بهداشت استان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه مبادرت به بیماریابی فعال خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: همچنین در این مدت اقدامات و هماهنگی لازم در خصوص کلرسنجی آب شرب، کنترل آب آشامیدنی، لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان هپاتيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه

روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل احتمال خطر سیلاب تخلیه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، با شدت بارش در امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل احتمال تخریب بند آبی بالادست روستا تخلیه و روستاییان در خوابگاه شبانه روزی اسکان داده شدند.

به گزارش ایمنا، احتمال تخریب پل کال زین آباد نیگنان نیز متصور است به همین دلیل نیروهای امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس تا صبح فردا در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 747703

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • کشف یک گور جمعی دیگر در بیمارستان «ناصر» غزه
  • تکرار جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان‌های غزه