Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@07:52:42 GMT

چراغ سبز روسیه به جو بایدن در مورد برجام و ایران

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۰۷۱

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا  اولیانوف درشبکه تلویزیونی روسیه-۲۴ تصریح کرد: نگرش ایالات متحده به توافق هسته ای ایران می تواند عمل گرایانه ارزیابی شود و این بدان معناست که احتمال پیشرفت وجود دارد.
 وقتی از اولیانوف در مورد زمان احتمالی بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سوال شد، پاسخ داد: "من می گویم که همه ما فوراً به عادی سازی برجام بر گردیم زیرا طبق قانونی که مجلس ایران تصویب کرد در صورت عدم توجه طرف های برجام به تعهد خود تا ۲۱ فوریه، تهران اجرای پروتکل الحاقی توافق نامه های مربوط به پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی را لغو خواهد کرد و این به شدت امکان بررسی وضعیت امور در برنامه هسته ای ایران را محدود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اولیانوف همچنین با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ایران که در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۰) برگزار می شود، افزود: بنابراین، فرصت بسیار محدود است. "
 ، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائمی روسیه در اتحادیه اروپا نیز در این برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد که از سرگیری مجدد مشارکت آمریکا در توافق هسته ای ایران تحت ریاست جو بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده نباید مشروط به پیش شرط باشد.
 وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرد که تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد، نتیجه نقض فاحش تعهدات معامله توسط ایالات متحده است.
وقت‌کشی و عدم پایبندی طرف‌های برجام به تعهدات خود سبب شد سرانجام دولت در راستای عمل به قانون مصوب مجلس، غنی‌سازی ۲۰ درصد را در فردو آغاز و در عین حال تاکید کند که گام‌های برداشته شده در صورت بازگشت طرفین به تعهداتشان قابل بازگشت است.
ایالات متحده آمریکا به استناد این حربه که عضو شورای امنیت سازمان ملل است و  قطعنامه ٢٢٣١ سندی مستقل از برجام است و متعلق به این شوراست، در ماه اکتبر سال گذشته تلاش کرد تا با استفاده از مکانیسم ماشه، تحریم های گذشته را علیه ایران بازگرداند که این تلاش در شورای امنیت ناکام ماند و این وضعیت منجر به انزوای تاریخی دولت ترامپ در سطح بین المللی شد. برچسب ها: روسیه ، برجام

منبع: خرداد

کلیدواژه: روسیه برجام ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی یف نرسد.

او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه کنیم، خواهیم دید که در درجه اول برای مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده مفید است. این بدان معنی است که وجوه حاصل از آن نه به اوکراین، بلکه در وهله اول به ظاهر به ایالات متحده برای کمک به تولید تسلیحات بیشتر اختصاص خواهد یافت. 

این افسر اطلاعاتی ادامه داد سیاست خارجی ایالات متحده با هدف حمایت از یک یا آن طرف در درگیری‌ها در سراسر جهان به همین منوال است؛ هزینه کمک مالی را تصویب می‌کند و سپس آن را به مجتمع صنعتی خود برای تولید تسلیحات و ارسال آن به مناطق جنگ زده به کار می‌برد.

در عین حال، این کارشناس به این واقعیت توجه کرد که در نتیجه وقفه‌های طولانی در حمایت از کی یف توسط متحدان غربی، نیرو‌های مسلح اوکراین اخیراً متحمل خسارات قابل توجهی شده اند. بنابراین، به گفته وی، مبالغ کمکی که غرب در حال حاضر آماده انتقال به اوکراین است، قادر به معکوس کردن وضعیت کنونی آن نیست.

بو گفت: "روسیه موفقیت ثابتی از خود نشان می‌دهد و این روند افزایش خواهد یافت، زیرا اکنون توانایی‌های اوکراین بیش از پیش کاهش یافته است. آنها حتی افراد و تجهیزات کمتری دارند. هر چه غرب به آنها ارائه کند، نمی‌توانند با روسیه برابری کنند. "

روز قبل، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیرو‌های اوکراینی تقریبا ۵۰۰ هزار نفر را از دست داده اند. وی تاکید کرد که اکنون یگان‌های روسی ابتکار عمل را در کل خط تماس دارند و به بیرون راندن دشمن ادامه می‌دهند. شویگو یادآور شد که ارتش پروومایسکه، بوگدانوفکا و نوومیخایلوفکا را آزاد کرد و در حال گسترش منطقه کنترل در بردیچ و گئورگیوکا است.

پیش از این، هر دو مجلس کنگره آمریکا لایحه کمک خارجی به متحدان واشنگتن از جمله اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کردند. علاوه بر این، نمایندگان کنگره مصادره دارایی‌های حاکمیتی روسیه به نفع اوکراین را تصویب کردند.

به گفته دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، تصمیم برای تخصیص کمک‌های اضافی به کی یف انتظار می‌رفت، این امر اوکراین را بیشتر ویران می‌کند و ایالات متحده را غنی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • چگونه چین به روسیه کمک می کند تا تحریمهای غرب را خنثی کند؟
  • وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بایدن: متشکریم