Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر کانادا تاکید کرد که در کنفرانس آینده ناتو برای رسیدن به صلح باید سیاست مشترک و هماهنگ اتخاذ شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در توییترش نوشت که «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر کانادا در این گفت‌وگوی تلفنی درباره افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

ترودو همچنین تاکید کرد: از روند صلحی حمایت می‌کند که به ایجاد نظام مردم سالار منجر شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، دو طرف درباره کنفرانس وزرای دفاع سازمان ناتو که در ماه فوریه در بروکسل برگزار می‌شود نیز تبادل نظر کردند.

در بیانیه آمده است که رئیس جمهور افغانستان و نخست وزیر کانادا تاکید کردند که در این کنفرانس باید سیاست مشترک و هماهنگ در قبال افغانستان در نظر گرفته شود تا گفت‌وگوهای صلح به هدف مطلوب برسد.

آمریکا دلیل کُندی روند صلح افغانستان و طالباندبیرکل ناتو: هیچ تضمینی برای موفقیت مذاکرات صلح افغانستان وجود نداردنظامیان کانادایی هنوز بهای مداخله دولت در جنگ افغانستان را می‌پردازنددادگاه لاهه درباره جنایات جنگی نظامیان کانادایی در افغانستان تحقیق کند

چندی قبل «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اظهارداشت که اعضای ناتو در ماه فوریه نشستی را با دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا خواهد داشت و در آن نشست درباره ادامه حضور نیروها در افغانستان و یا ترک این کشور تصمیم گرفته می‌شود.

دبیرکل ناتو گفته بود: روند صلح افغانستان شکننده است، هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد اما مذاکراتی که در دوحه بین دولت کابل و طالبان وجود دارد تنها راه صلح است و ناتو به طور قوی از این تلاش‌ها حمایت می‌کند.

طالبان نیز پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که روند صلح از کنترل اشرف غنی خارج شده است و همه چیز بر خلاف میل او و تیمش جریان دارد؛ از همین جهت است که گروه‌های وابسته به غنی در رسانه‌ها نیز برای تخریب روند صلح سخن می‌گویند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کانادا اخبار افغانستان اخبار کانادا اخبار افغانستان نخست وزیر کانادا رئیس جمهور روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به اقدامات تحریک آمیز لهستان برای میزبانی از تسلیحات اتمی آمریکا انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه در برنامه ریزی نظامی خود استقرار بالقوه تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را مد نظر قرار خواهد داد.

زاخارووا، در واکنش به اظهارات رئیس جمهور لهستان مبنی بر آمادگی کشورش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو، گفت که به نظر می‌رسد ورشو عامدانه به دنبال جلب توجه بیشتر کسانی است که با برنامه‌ریزی نظامی در ستاد کل روسیه سر و کار دارند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که منطقی است به محض ظاهر شدن سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در لهستان، آنها بلافاصله در لیست مشروع قرار خواهند گرفت و در صورت رویارویی مستقیم مسلحانه با ناتو، آنها هدف قرار خواهند گرفت.

زاخارووا با تحریک آمیز خواندن اظهارات رییس جمهور لهستان گفت که مقامات ورشو سعی خود را برای نزدیک تر شدن به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا پنهان نمی‌کنند و فعالانه از این رویکرد در سیاست ضد روسیه خود بهره می‌گیرند.

کد خبر 6085826

دیگر خبرها

  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • رئیسی: پیوند های عمیق اعتقادی و دینی دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است/ تاکید بر مواضع مشترک
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان