Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@21:07:55 GMT

بحرین مسافران قطری را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۰۹۲

بحرین مسافران قطری را بازداشت کرد

شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از بیانیه امروز (پنجشنبه) وزارت کشور بحرین نوشت: شهروندان قطری دستگیر شده بدون انجام مراحل قانونی و ثبت نام در وب سایت تعیین شده جهت خروج و ورود شهروندان قطری به بحرین دستگیر شده‌اند.  

معاون امور بنادر وزارت کشور بحرین که در خبر به نام وی اشاره‌ای نشده است نیز گفت: شهروندان قطری دیروز (چهارشنبه) در گذرگاه مرزی پل ملک فهد دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شبکه خبری سی ان ان به تعداد شهروندان قطری بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی بحرین اشاره‌ای نکرده است.  

ناظران سیاسی منطقه معتقدند که به رغم برگزاری چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العُلا» عربستان که با هدف آشتی بین قطر و چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر برگزار شد، اما این نشست هنوز نتوانسته موجب فروکش کردن شعله‌های اختلاف بین دوحه و منامه شود. 

نماینده دائم بحرین در سازمان ملل متحد نیز چندی قبل بار دیگر قطر را مورد هجمه قرار داد تا بحران میان دو کشور به دنبال نقض حریم هوایی قطر توسط جنگنده‌های بحرینی، تشدید شود. 

"جمال الرویعی" نماینده دائم بحرین در سازمان ملل متحد در جدیدترین مواضع خود بار دیگر به قطر هجمه بُرد و مقامات قطری را به عدم شفافیت متهم کرد. 

بحران روابط میان چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۶ و به دلیل متن سخنرانی امیر قطر در یک رژه نظامی که وی پنجم خرداد ماه همان سال، جمهوری اسلامی ایران را «هژمونی» (قدرت برتر) منطقه و دو جنبش «حزب الله» و «حماس» را نیروهای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی خوانده بود، آغاز شد.  

این چهار کشور عربی از همان زمان با وارد کردن اتهامات فراوان به دوحه، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به صورت زمینی، دریایی و هوایی تحت محاصره قرار دادند. دوحه نیز با رد اتهامات وارده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به تلاش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.  

کشورهای تحریم کننده ۱۳ شرط از جمله بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه و قطع روابط با ایران را برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، شروطی که مقام‌های قطری تن به پذیرش آن ندادند.  

این کشورها در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که ۱۶ دی در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به اختلافات خود با دوحه پایان دادند.

310 310

کد خبر 1478441

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قطر بحرین شهروندان قطری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور گفت: در حال حاضر شاهد بارش پراکنده باران در اکثر محورهای استان کردستان هستیم.

وی افزود: همچنین محورهای خرم‌آباد - پلدختر، بمپور - بهشت‌آباد، دلگان - بمپور، فنوج - کتیچ، چاهان - زرآباد، نیکشهر - چابهار، فیروزآباد - بمپور، دلگان - زهکلوت، قصرقند - نیکشهر، مهرستان - سوران، مهرستان - ایرانشهر، مهرستان - سرباز، رودبار - ایرانشهر، مظفرآباد، آبسردوئیه و بیژن‌آباد مسدود است.

همچنین، بر اساس اعلام پلیس راه کشور، با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور امروز و فردا از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر برای انجام عملیات نصب توری بسته شد.

هموطنان در این ساعات می‌توانند از آزادراه تهران - شمال تردد کنند.

کد خبر 845973 منبع: مهر برچسب‌ها چالوس آزاد راه تهران - شمال محدوديت تردد خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها آب و هوا - ایران

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • باشگاه قطری روی سه ستاره پرسپولیس دست گذاشت
  • قطری‌ها ۳ بازیکن پرسپولیس را می‌خواهند
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور