Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان راضیه شهاب در جلسه آموزشی شوراهای اسلامی شهر که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱ شهر استان سمنان دارای شورای اسلامی هستند که فرمانداری‌ها با این شوراهای اسلامی همکاری خوبی دارند.

وی افزود: استان سمنان دارای بیش از ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر جمعیت است که ۸۰ درصد آن در ۲۱ شهر زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: تعداد اعضای شورای شهرها ۱۱ نفر است که ۴۰ درصد کارمند، ۲۳ درصد بازنشسته و مابقی دارای شغل آزاد هستند و دو درصد اعضای شورای شهر استان زیر دیپلم، ۱۰ درصد فوق‌دیپلم، ۴۴ درصد کارشناسی و ۳۴ درصد فوق‌لیسانس یک درصد تحصیلات حوزوی و مابقی دکتر دارند
شهاب با بیان اینکه ۹ نفر اعضای شورای شهرهای استان سمنان خانم و مابقی آقا هستند، ادامه داد: در سال ۹۸ سه جلسه شورای حل اختلاف در حوزه شورای شهر استان برگزار و ۱۴ پرونده در آن مطرح شد که ۱۰ پرونده منجر به صدور رأی شده است و در سال ۹۹ نیز یک جلسه حل اختلاف با طرح ۸۸ مورد داشته‌ایم که شش مورد آن منجر به صدور رأی شده است.

 وی گفت: در سال ۹۸ همچنین ۱۷۰ جلسه هیأت تطبیق با بررسی سه هزار و ۵۸۳ مصوبه برگزار شد که تقریباً ۱۷ درصد این مصوبات مورد اعتراض هیأت قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۱۹ جلسه هیأت تطبیق برگزار شد که هزار و ۴۵۱ مصوبه بررسی شده است، همچنین ۱۰ درصد از این مصوبات مورد اعتراض واقع شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۱۹ جلسه هیأت تطبیق برگزار شد که هزار و ۴۵۱ مصوبه بررسی شده است، همچنین ۱۰ درصد از این مصوبات مورد اعتراض واقع شده است.

شهاب گفت: بیشترین فراوانی اعتراض درباره عدم ارسال مستندات و مدارک مرتبط با مصوبه بود که از همین‌جا از اعضای شورای اسلامی شهرها می‌خواهیم مصوبات ارسالی‌شان با مستندات متقن باشد که دوباره بازگشت نخورد.

وی بیان کرد: پایش الکترونیکی مصوبات با همکاری خوب فرمانداری‌ها و اعضای شورای اسلامی و هیأت تطبیق یکی از اقداماتی است که در سطح استان باید از آن تقدیر کرد.

46

کد خبر 1478428

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان استانداری سمنان اعضای شورای استان سمنان هیأت تطبیق شورای شهر برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس درا بتدای نشست علنی امروز با بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین بر اساس اصل ۸۵ مخالفت کرد. 

ایجاد سلسله مراتب وضع قوانین، تعیین وزن و الزامات اجرایی مصوبات نهاد‌ها و اختیارات آنها از اهداف این طرح است.

قوانینی که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب می‌شوند به صورت آزمایشی اجرا می‌شوند و مدت زمان اجرای آنها هم محدود خواهد بود.

کلیات اینگونه مصوبات در نشست علنی و جزئیات آن در کمیسیون مربوطه تصویب می‌شود.

در ادامه، چند ماده از طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی تصویب شد.

بر اساس این مصوبات، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع با نام سپند تشکیل می‌شود.

نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات این سازمان و بهره مندی آن از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی از جمله مصوبات نمایندگان در قالب این طرح است.

امروز همچنین با یک فوریت طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی موافقت شد.

در صورت تصویب این طرح، معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی، صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های بیمه به روال سابق اعمال می‌شود و نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی نیز به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

موافقت با تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست به مدت دوسال دیگر مصوبه نشست علنی امروز بود.

رئیس مجلس هم در سخنانی از برگزاری نشستی با حضور نمایندگان دولت درخصوص نوسانات بازار ارز خبر داد و گفت: ادامه مباحث مطرح شده در این نشست در جلسه دیگری در روز چهارشنبه بررسی می شود.

محمدباقر قالیباف گفت: جمع بندی این جلسات هم در قالب گزارشی در جلسات علنی هفته آینده مجلس ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • در جلسه شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • تجلیل از کارگردان فیلم آپاراتچی در صحن شورای شهر تبریز
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آزادراه حرم تا حرم روی ریل اجرا قرار گرفت