Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@12:51:53 GMT

آموزش دانش‌آموزان استثنایی با ۶۰ کانال مجازی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۲۹۱

آموزش دانش‌آموزان استثنایی با ۶۰ کانال مجازی

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، گفت: حدود ۶۰ کانال ارتباطی شامل شبکه‌های اجتماعی داخلی، شبکه شاد و شبکه‌های تلویزیونی، برای آموزش، ارسال محتوای آموزشی و دریافت تکالیف برای دانش‌آموزان استثنایی در حال استفاده است.

محسن الماسی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اطلس یادگیری دانش آموزان مدارس استثنایی در ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی در هر مدرسه اطلس یادگیری برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ترسیم شد، مطابق با این اطلس یادگیری باید تعیین شود چند درصد از دانش‌آموزان از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند و چه میزان از دانش‌آموزان باید از بسته‌های آموزشی و درس‌نامه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از دریافت اطلس یادگیری از تمام ۱۰۹ آموزشگاه با نیازهای ویژه (استثنایی) و جمع بندی مشخص شد حدود ۵۵ درصد دانش‌آموزان از گوشی و تبلت و قریب به ۲۰ درصد آنها به صورت حضوری و مابقی حدود ۲۵ درصد با در اختیار گذاشتن بسته یادگیری و درس‌نامه شروع به تحصیل کردند.

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، تصریح کرد: این درصد با تغییر شرایط و وضعیت کرونا در استان و رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند همچنین درخواست و رضایت اولیا در نحوه آموزش مورد توجه بوده است.

عضویت معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد

الماسی درباره عضویت معلمان و دانش‌آموزان مدارس استثنایی در شبکه شاد، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد معلمان و ۶۳ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در شبکه شاد برای آموزش آنلاین در اپیدمی کرونا عضو شده و فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص بسته‌های یادگیری و درس‌نامه برای این دانش آموزان، افزود: از ابتدای سال تحصیلی بسته‌های یادگیری و درس‌نامه برای چهار هزار و ۹۲۳ دانش‌آموز (۲۵ درصد از کل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه) به روش‌های مختلف در اختیارشان قرار گرفته است.

کاهش ارائه درس‌نامه و بسته آموزشی به دلیل تأمین تجهیزات هوشمند

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونا و از طرف دیگر با تلاش برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند و محروم، ارائه بسته آموزشی و درس‌نامه کاهش چشمگیری داشته است و اکثر دانش آموزان به صورت مجازی در حال تحصیل هستند.

الماسی اظهار کرد: لازم به ذکر است تعداد محدودی از دانش آموزان هنوز فاقد گوشی هوشمند و تبلت هستند که با تلاش همکاران و مساعدت مسئولان، بزودی تبلت و گوشی برای این دانش آموزان تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر وجود کانال‌های ارتباطی فعال برای آموزش دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: حدود ۶۰ کانال ارتباطی شامل شبکه‌های اجتماعی داخلی، شبکه شاد و شبکه‌های تلویزیونی، برای آموزش، ارسال محتوای آموزشی و دریافت تکالیف برای دانش آموزان استثنایی در حال استفاده است، در کنار آموزش حضوری در برخی شهرهای زرد و آبی و تهیه بسته آموزشی و درس‌نامه تقریباً همه دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 469781

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانش آموزان مدارس استثنایی شبکه شاد فضای مجازی افزایش یادگیری کانال های شبکه های اجتماعی تلویزیون آموزش معلمان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل اپیدمی کرونا تبلت گوشی موبایل محتوای آموزشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان استثنایی نیازهای ویژه مدارس استثنایی دانش آموزان اطلس یادگیری برای آموزش درس نامه شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به توجه به راهبرد تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان بیان کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متصف به صفاتی چون خلاقیت، متفکر بودن و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید به عنوان یک اصل در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی با اشاره به هجمه سهمگین فرهنگی دشمنان علیه مردم خوزستان توضیح داد: دانش آموزان قبل از عمل به گفتار به رفتار و کردار ما عمل خواهند کرد و بر این اساس دانش آموزان الگوهای رفتاری معلمان را دنبال می‌کنند و در این راستا باید تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان‌هایی معتقد، خلاق، فکور و با ایمان متمرکز شود چرا که دشمنان به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم استان هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و در این راستا آموزش و پرورش باید همه تلاش خود را در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی متمرکز کند چرا که امروز تربیت صحیح دانش آموزان مهمترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت بزرگسالی این دانش آموزان ایفا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که استان خوزستان منبع غنی و سرشار تولید فرهنگ در کشور است و این یک تکلیف بزرگ بر دوش مردم خوزستان قرار داده تا همه تلاش خود را در راستای تقویت بنیان‌های فرهنگی به کار ببندند.

کد خبر 6063812

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم)
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد