Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:49:39 GMT

۲۲ هزار قطعه طیور غیرقابل مصرف در بروجرد معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۳۱۷

۲۲ هزار قطعه طیور غیرقابل مصرف در بروجرد معدوم شد

محمدرضا جباری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد واکسیناسیون دام و طیور علیه انواع بیماریها انجام شده که از این تعداد ۹ میلیون و ۷۵ هزار مورد طیور بر علیه بیماری ها واکسینه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به برخوردار بودن بروجرد از حدود ۱۵۰ واحد مرغداری در این مدت از سه میلیون و ۳۰۲ هزار کشتار طیور صنعتی و ۴۱هزار کشتار دام در سراسر شهرستان  بازرسی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در این مدت سه هزارو ۷۹۵ مورد بازرسی از اماکن عرضه مواد خام دامی صورت گرفته  و در این راستا پرونده سه متخلف در حوزه دام و طیور به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

جباری اضافه کرد: ۴۶۳ تست سل و بروسلوز گاو، ۴۴۲ واکسیناسیون طیور صنعتی، یک میلیون و ۴۱۶ هزار مورد کالبدگشایی و جراحی دام و طیور انجام شده است.
رییس شبکه دامپزشکی بروجرد اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۴۰۰ واکسیناسیون تب برفکی گاوی و ۳۲هزارو ۷۳۱مورد طاعون نشخوار کنندگان کوچک و انجام ۲۲ هزارواکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

جباری صدور پنج هزار و ۱۵۸ گواهی بهداشتی حمل فرآوده های خامی و  پاسخگویی به یک هزارو ۶۸۷ مراجعه کننده به درمانگاه دامپزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده شبکه دامپزشکی بروجرد عنوان کرد.

وی واکسیناسیون ۵۷۳ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۷۸هزار دام علیه بیماری شاربن را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.
 شهرستان بروجرد با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر بعد از خرم آباد دومین شهرستان بزرگ استان لرستان است.
 

برچسب‌ها بروجرد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور واکسیناسیون لرستان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور بروجرد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور واکسیناسیون لرستان سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی

مریم مشهود اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر دارو‌ها و کالا‌های سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار نماید، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد. 

وی همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیر‌های غیر قانونی و بی ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالو‌های صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالو‌های صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در پایان گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال کننده تصور می‌کند که زالو از بین رفته در حالی‌که اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه باز می‌گردد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران