Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش نیواطلس، آزمایش این مولکول دی ان ای بر روی موش نتایج امیدوار کننده ای به همراه آورده و از بازگشت سرطان و شکل‌گیری مجدد تومورهای سرطانی در بدن این حیوان جلوگیری کرده است.

سرطانی که بدین شیوه مهار شده، مولتیپل میلوما نام دارد که نوعی سرطان در سلول‌های پلاسمای خون است، جایی که آنتی بادی‌های غیر طبیعی در بدن تولید و جمع می‌شوند و در نهایت به استخوان‌ها و کلیه‌ها آسیب می‌رساند و توانایی بدن در مبارزه با عفونت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان این سرطان کار دشواری است و علت این مساله تکثیر سلول‌های بنیادی آن است که موجب ایجاد سلول‌های سرطانی جدیدی پس از تخریب سلول‌های سرطانی قدیمی می‌شود.

پژوهشگران در تحقیقات قبلی موفق به شناسایی پروتئینی به نام IRF۴ شده بودند که باعث تشدید تکثیر سلول‌های بنیادی این سرطان می‌شد. در بررسی جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا یک مولکول دی ان ای تولید کردند که ION۲۵۱ نام دارد و می‌تواند به ژن IRF۴ حمله کرده و آن را از کار بیندازد. از این طریق سلول‌های بدخیم این سرطان ریشه کن می‌شوند.

آزمایش ION۲۵۱ در بدن ۱۰ موش مبتلا به سرطان طی سه هفته نتایج مطلوبی داشته و انتظار می‌رود در آینده بتوان این روش درمانی را بر روی انسان‌ها نیز آزمایش کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، فناوری‌ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمان و ویروس درمانی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت سازی از جمله محور‌های این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت به دبیر خانه این حشنواره ارسال کنند.

 

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد