Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمدرضا جباری رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: امسال ۲۲ هزار و ۲۶۰ قطعه طیور غیرقابل مصرف در کشتارگاه‌های این شهرستان ضبط و معدوم شد.

محمدرضا جباری افزود: در سال جاری ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد واکسیناسیون دام و طیور علیه انواع بیماری‌ها انجام شده که از این تعداد ۹ میلیون و ۷۵ هزار مورد طیور بر علیه بیماری‌ها واکسینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: با توجه به برخوردار بودن بروجرد از حدود ۱۵۰ واحد مرغداری در این مدت از سه میلیون و ۳۰۲ هزار کشتار طیور صنعتی و ۴۱هزار کشتار دام در سراسر شهرستان بازرسی صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در این مدت سه هزارو ۷۹۵ مورد بازرسی از اماکن عرضه مواد خام دامی صورت گرفته و در این راستا پرونده سه متخلف در حوزه دام و طیور به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

جباری اضافه کرد: ۴۶۳ تست سل و بروسلوز گاو، ۴۴۲ واکسیناسیون طیور صنعتی، یک میلیون و ۴۱۶ هزار مورد کالبدگشایی و جراحی دام و طیور انجام شده است.

او اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۴۰۰ واکسیناسیون تب برفکی گاوی و ۳۲هزارو ۷۳۱مورد طاعون نشخوار کنندگان کوچک و انجام ۲۲ هزارواکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد صدور پنج هزار و ۱۵۸ گواهی بهداشتی حمل فرآوده‌های خامی و پاسخگویی به یک هزارو ۶۸۷ مراجعه کننده به درمانگاه دامپزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده شبکه دامپزشکی بروجرد عنوان کرد.

جباری  واکسیناسیون ۵۷۳ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۷۸هزار دام علیه بیماری شاربن را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.
شهرستان بروجرد با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر بعد از خرم آباد دومین شهرستان بزرگ استان لرستان است.

 

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی معدوم سازی طیور شبکه دامپزشکی بروجرد انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

مسگری کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ‌مصرف‌گذشته کشف شد.

وی افزود: این موادغذایی شامل نوشیدنی‌های‌گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیمو‌های دست‌ساز کپک‌زده و روغن‌های سوخته و غیرقابل مصرف شناسایی و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام برابر مقررات اقدام شد.

عسگری از شهروندان خواست از خرید موادغذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری کرده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند.

کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان در ادامه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط‌و‌کار مرکزبهداشت بوکان اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • واکسیناسیون بیش از دو میلیون طیور بومی در لرستان
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل