Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت ساختمان‌سازی از جمله صنایعی محسوب می‌شود که برای پرداختن به آن به مصالح گوناگونی نیاز است؛ در واقع می‌توان گفت انواع گوناگون مصالح هستند که سبب پیشرفت در پروسه‌ی کاری می‌شوند؛ اما نکته‌ای که در رابطه با این مصالح وجود دارد، این است که مصالح در انواع گوناگونی وجود دارند و هر یک از مزیت مخصوصی برخوردار است، ولی به طور کلی می‌توان گفت مصالح فلزی و آهنی نسبت به دیگر انواع از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و برای بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت کار از آن‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله تصمیم داریم شما را با برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح فلزی آشنا کنیم؛ همچنین اطلاعات دیگری از هر یک را به صورت اختصاصی برای شما بیان کنیم تا به صورت کامل با آن‌ها آشنا شوید.

تیراهن، اسکلت محافظ ساختمان در مقابل تنش ها

یکی از پرکاربردترین انواع پروفیل که در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد را می‌توان تیراهن در نظر گرفت. تیرآهن از جمله مصالحی محسوب می‌شود که توانایی بالایی در تحمل تنش‌های وارده از نیروی برشی و لنگر خمشی دارد و از همین جهت می‌تواند به کیفیت سازه مورد نظر شما بیفزاید. نکته‌ای که شما باید در رابطه با تیرآهن بدانید، این است که تیرآهن تا به حال در انواع گوناگونی طراحی شده و با توجه به مواردی چون عرض وبال‌هایی که دارند، دسته‌بندی‌شده‌اند؛ اما به صورت کلی باید گفت که تیرآهن در دو سطح مقطع گوناگون قابل تهیه و استفاده است که این دو سطح مقطع را می‌توان به شکل I و H تشبیه کرد که هر یک از ویژگی و خصوصیت مخصوصی برخوردار هستند.

معرفی قسمت های مختلف تیراهن

تیرآهن در دو بخش جان و بال توصیف می‌شود که جان بخش میانی و اصلی و بال، کناره و لبه‌های تیرآهن را شامل می‌شود و باید گفت که انواع تیرآهن در مواردی چون بال با یکدیگر تفاوت دارند. از انواع گوناگون این محصول می‌توان به مواردی چون تیرآهن IPE، تیرآهن‌INP و تیرآهن IPB که استاندارد هستند اشاره کرد. توجه داشته باشید که هر یک ویژگی مخصوصی دارد که شما باید پیش از استفاده از آن‌ها مطلع شوید. موضوع دیگری که باید از آن اطلاعات کافی داشته باشید، مربوط به مزایای استفاده از تیرآهن می‌شود.

در رابطه با موضوع مزیت استفاده از تیرآهن می‌توان به مواردی چون امکان توسعه پس از اتمام کار، قابلیت استفاده در ارتفاع‌های بسیار، نصب آسان، قابلیت اتصال چند قطعه به یکدیگر و امکان تهیه به صورت پیش ساخته اشاره داشت. البته توجه داشته باشید که استفاده از تیرآهن نامناسب یا اتصال قطعات به طرز نادرست، می‌تواند مشکلات بسیاری را در پی داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود نصب و استفاده از تیرآهن تحت نظر و کنترل مهندسین ناظر صورت گیرد تا مشکلی در روند کار پیش نیاید.

ایران با افزایش تقاضای صادرات پروفیل رو به رو است

پروفیل از دیگر مصالح ساختمانی محسوب می‌شود که استفاده از آن در صنعت ساختمان‌سازی بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که کشور ایران در تولید پروفیل به خوبی عمل کرده است، شاهد صادرات این محصول به کشورهای دیگر هستیم؛ برای مثال می‌توان به کشورهای همسایه نظیر عراق، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، کویت، ترکمنستان و ... اشاره داشت. توجه داشته باشید صادرات پروفیل از پر تقاضا ترین درخواست‌هایی محسوب می‌شود که تا به حالا با آن روبرو شده‌ایم و از آنجایی که امکان بروز مشکلاتی در رابطه با آن وجود دارد، شرکت و مراکز گوناگونی وجود دارند که شما را در این راستا یاری کنند.

راه کار های صادرات پروفیل به سایر کشور ها

البته لازم است شما پیش از پرداختن به صادرات پروفیل به کشورهای همسایه، اطلاعاتی در رابطه با آن‌ها داشته باشید. برای مثال اگر تصمیم دارید به صادرات پروفیل به ترکیه بپردازید، لازم است بدانید که صادرات به این کشور از سه شیوه زمینی، هوایی و دریایی صورت می‌گیرد و شما برای صادرات پروفیل باید روش مناسبی را انتخاب کنید. همچنین توصیه می‌شود از قوانین صادرات پروفیل به ترکیه مطلع شوید، چرا که این کشور قوانین و الزامات مخصوصی را در نظر گرفته و مطلع نبودن از آن‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شما به وجود آورد. کشورهای دیگر نیز که صادرات پروفیل به آن‌ها صورت می‌گیرد نیز قوانین مخصوص به خود را دارند و شما باید پیش از پرداختن به چنین کاری از تمام شرایط مطلع شوید. توجه داشته باشید که انجام اصولی صادرات پروفیل می‌تواند نقش پررنگی بر پیشرفت اقتصادی کشور داشته باشد، بنابراین تلاش کنید تا این موضوع به درستی انجام شود.

انواع مختلف میلگرد چه کاربردهایی دارد؟

بدون شک نام میلگرد بیش از هر مصالح دیگری به گوش شما خورده است و تا حدودی با آن آشنا هستید و به طور حتم نوع آجدار آن که در صنعت ساختمان‌سازی بیش از انواع دیگر مورد استفاده قرار گرفته است را می‌شناسید؛ اما لازم به ذکر است که میلگرد انواع گوناگونی دارد و تنها به این مورد محدود نمی‌شود. به طور کلی مدل‌های میلگرد را می‌توان در سه نوع متفاوت یعنی ساده، آجدار و آجدار پیچیده در نظر گرفت که هر یک ویژگی مخصوص به خود را دارند؛ برای مثال میلگرد مناسب برای استفاده در بتن، میلگرد آجدار است، چرا که این نوع از میلگرد در برابر فشار مقاوم به نظر می‌رسد و در زمان استفاده دچار شکستگی و مشکل نمی‌شود. همچنین استفاده از نوع آجدار به دلیل اینکه بتن به خوبی بر روی آن قرار می‌گیرد، مناسب‌تر به نظر می‌رسد. در کنار تمام این مسائل، موضوع دیگری نیز وجود دارد که بسیار اهمیت دارد و آن بدون شک قیمت میلگرد است. قیمت میلگرد به طور کلی با توجه به عوامل گوناگونی تعیین می‌شود، اما امروزه به دلایل گوناگونی، شاهد نوسانات بسیاری در این حوزه هستیم و نمی‌توانیم قیمت دقیقی را خدمت شما عرض کنیم. توجه داشته باشید که قیمت میلگرد استفاده شده در سازه، تاثیر بسزایی بر قیمت نهایی سازه نیز خواهد داشت و از همین جهت توصیه می‌شود به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

نتیجه‌گیری و جمع بندی مقاله

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به بررسی و معرفی برخی از مصالح فلزی پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی پرداختیم و در رابطه با هر یک از آن‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین به برخی از مسائل دیگر چون صادرات آن‌ها و قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است نیز اشاره داشتیم. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تهیه و استفاده از مصالح برای شما آسان‌تر شود و مشکلی نیز پیش نیاید. در آخر امیدواریم که مطالعه این مطلب توانسته باشد اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید از آن‌ها استفاده‌ی لازم را ببرید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی ویروس کرونا فائزه هاشمی صنعت ساختمان سازی توجه داشته باشید صادرات پروفیل محسوب می شود برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته از خودکفایی شهرداری قم در زمینه تولید آسفالت مورد نیاز در سطح شهر و فروش مازاد آن به بخش خصوصی خبر داد.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱۰ هزار تن آسفالت توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری تولید و حمل و پخش شد.

وی افزود: ۱۲۰ هزار تن مصالح معدنی و ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در مجموعه ساخت قطعات بتنی ساخته شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بحث آسفالت شهرداری قم در سال گذشته توانست به خودکفایی صددرصدی برسد و علاوه بر آن فروش به بخش خصوصی نیز اتفاق افتاد.

بخشی تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم توانسته است در حوزه تأمین آسفالت علاوه بر تأمین مصرف مناطق و پروژه‌های شهرداری، رقابت خوبی با بخش خصوصی در زمینه کیفیت و قیمت داشته باشد و بخش خصوصی در چهارچوب مقررات موجود به شکل خریدار به شهرداری مراجعه کرده است.

وی با اشاره به نیاز شهرداری قم به معادن و تولید مصالح معدنی برای زیر اساس و اساس آسفالت ادامه داد: معدن ونارچ یکی از مکان‌هایی است که شهرداری سال‌ها آن را در دستور کار داشته است و نزدیک به ۷۰ درصد نیاز شهرداری از این معدن تأمین می‌شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان توسعه و عمران موفق شد مجوز کار در یک معدن کوهی در کهک بگیرد، اضافه کرد: مجوز این کار از مجاری قانونی اخذ شد و در سال جدید بهره‌برداری از معدن اتفاق می‌افتد.

بخشی با اشاره به اهمیت تأمین به موقع مصالح برای پروژه‌های شهری گفت: در این زمینه نیز حرکت به سمت خودکفایی است تا ۱۰۰ درصد مصالح مصرفی و خاکی پروژه‌های شهری قم در سازمان توسعه و عمران شهرداری تأمین شود.

کد خبر 747139

دیگر خبرها

  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد 
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • کشف و ضبط ۱۷۶۰ سکه فلزی در شهرستان مراغه
  • هرآنچه درباره پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک باید بدانید
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش