Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:44:33 GMT

تولید لوازم خانگی در کشور ۴۹ درصد رشد یافته است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۷۱۷

تولید لوازم خانگی در کشور ۴۹ درصد رشد یافته است

ایسنا/قم وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: آمار تولید انواع لوازم خانگی در کشور از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۸ درصد رشد داشته است.

علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه ۲ بهمن در جریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد و در حاشیه افتتاح‌ نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال و فریزر در واحد صنعتی پاکشومای قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تحریم‌ها باعث شد که بخش تولید لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در واردات این محصولات، روند رو به رشدی پیدا کند و در برخی از اقلام نسبت به دوران قبل از تحریم، رشد تولید لوازم خانگی داخلی صد در صد افزایش داشته و این اتفاق بسیار خوبی در حوزه صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین بخش ساخت داخل درتامین قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی بسیار افزایش داشته ‌است و درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد قطعات به کارگیری شده در تولید لوازم خانگی کشور، داخلی سازی شده و از این راه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود رشد این بخش ادامه پیدا می کند، تصریح  کرد: فعالان بخش تولید لوازم خانگی به دنبال بازارهای جدیدی در منطقه هستند و فرصت بسیار خوبی در عرصه لوازم خانگی ایجاد شده است و امیدواریم که برند ایرانی بتواند جایگاه خود را در کشورهای منطقه باز کند.

وی اظهار کرد: جهش خوبی در تولید لوازم خانگی ایرانی به وجود آمده است و قیمت‌های آن روز به روز درحال کاهش است و امیدواریم برند ایرانی این محصولات بتواند جایگاه خود را در میان بازارهای کشورهای منطقه و جهان بیش از پیش باز کند.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در این بخش،‌ ادامه داد: در بخش تامین ورق های مورد نیاز تولید انواع لوازم خانگی و تولید خودرو تمهیداتی اندیشیده شده‌ است تا این موارد به سرعت، به موقع و با قیمت مناسبت به واحدهای صنعتی تحویل داده شود، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد این اتفاق عملیاتی شده است و هم ورق و هم مواد پتروشیمی مورد نیاز ساخت محصولات داخلی با سهولت بیشتری تامین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوازم خانگي وزير صنعت معدن و تجارت تولید لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.
رحمتی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد ۶ درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.
فضل الله رحمتی افزود: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.
وی همچنین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.
رحمتی گفت: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل صمت استان همچنین به تولد دوباره ۱۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحد‌های صنعتی ۳۷۵ شغل ایجاد شده است. رحمتی گفت: این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیر مایه است.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه