Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک توسعه تعاون شکل‌گیری منتا ( مرکز نوآوری و توسعه تعاون) را در راستای تسهیل خدمات به تعاون گران عنوان نمود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون که در مرکز منتا در حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت اظهار داشت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین اشکال فعالیت اقتصادی مطرح می‌باشند و با بهره‌گیری از الگوی تعاون، شکوفایی استعدادها و ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های گوناگون اقتصاد قابل‌تصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فعالیت‌های نوآورانه می‌توانند در قالب تعاون به شکل طرح‌های اقتصادی قابل‌اتکا مطرح باشند و تجمیع ایده‌ها و خلاقیت‌ها در کنار ارکان سرمایه‌گذاری و مدیریتی منجر به شکل‌گیری بخش‌های متنوع اقتصاد دانش‌بنیان می‌گردد.

مهدیان با اشاره به شکل‌گیری مرکز نوآوری و توسعه تعاون گفت: بخش تعاون به عنوان بخش حمایتگر و توانمند ساز فعالیت‌های نوبنیان شناخته‌شده است و راه‌اندازی مرکز منتا در تکمیل تحقق اهداف توسعه‌ای بخش تعاون است.

وی حضور بانک توسعه تعاون در این مرکز را به عنوان یکی از ارکان بخش تعاون عنوان نمود و گفت: این بانک در کنار صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، سامانه جامع و هوشمند تعاون، دفتر پیشخوان دولت، امور ارزی، کارگزاری پوشش، امور حقوقی و بخش‌های بیمه‌ای و مالیاتی در این مرکز حضور دارند و هدف این است مراجعات تعاون گران به نهادهای مختلف به حداقل برسد و خدمات بهینه به متقاضیان ارائه گردد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تشکیل این مرکز را نوعی نوآوری عنوان نمود و افزود: در مراحل اولیه ترکیب فرآیندی این دستگاه‌ها نیازمند هماهنگی و صرف زمان می‌باشد و از تعاونی‌های موفق دعوت می‌شود با مراجعه به مرکز و مرور فرآیندها امکان تجمیع کلیه فرآیندهای موردنظر را فراهم نمایند تا در بازه‌ای بسیار کوتاه مدت مجموعه‌ای از خدمات و سرویس‌های موردنیاز تعاون گران در این مرکز قابل‌تصور گردد.

امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه گفت: هم‌اکنون تعاون گران جهت پیشبرد فعالیت اقتصادی ارتباطات متعددی با دستگاه‌های مسئول دارند که با طراحی و اجرای فرآیندهای منتا مزیت مناسبی برای بخش تعاون فراهم می‌گردد.

وی افزود: ضروری است نیروی انسانی حاضر در این مرکز از جامعیت و کارآمدی کافی برخوردار باشد تا متقاضیان و مراجعین در کوتاه‌ترین زمان مورد مشاوره و حمایت واقع گردند.

در این جلسه محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، البرز محمدی مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی و موسی نجفی سرپرست دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیر میر شفیعی و حمید بختیاری رئیس و معاون اداره کل برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد بانک توسعه تعاون و سید سعید نوری مدیرعامل منتا نیز حضور داشتند

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون بانک توسعه تعاون پول نیوز سرمایه گذاری تعاونی دانش بنیان بانک توسعه تعاون تعاون گران بخش تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد

به گزارش قدس خراسان، کسب‌وکارهای خانگی از جمله مشاغل خردی است که بیش از ۵۰۰ رشته را در برمی‌گیرد، این رشته‌های متنوع می‌توانند با دریافت تسهیلات و گسترش کسب‌وکار سبب افزایش رونق تولید و اقتصاد در کشور شوند.

با توجه به اینکه کسب‌وکارهای خانگی مشاغل نوپا و خردی هستند که هنوز نتوانسته‌اند نیازهای بازار را شناسایی کنند و مشکلات زیادی از جمله گرانی مواد اولیه و نداشتن سرمایه اولیه را دارند، دولت با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه این مشاغل را حمایت می‌کند تا بتوانند با رونق تولید در عرصه‌های مختلف موجب ایجاد اشتغال نیز بشوند.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله اداره‌های مرتبط در این زمینه است که می‌تواند با رفع موانع از سر راه کسب‌وکارهای خانگی به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است جامه عمل بپوشاند، برای اینکه از برنامه‌های این اداره کل در این زمینه آگاه شویم به سراغ مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی رفتیم.

کلثوم فاضل در پاسخ به این پرسش که روند صدور مجوزها برای اشتغال خانگی به چه صورت است؟ گفت: صدور مجوزها برای مشاغل خانگی به دو صورت مستقل و پشتیبان انجام می‌شود؛ مستقل یعنی کسی به تنهایی و یا به همراه اعضای خانواده‌اش در منزلی که سکونت دارند کسب‌وکار خانگی راه‌اندازی می‌کند که صدور مجوز برای این متقاضیان از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود. برای بیش از ۹۰ درصد مشاغل رشته‌های خانگی مجوز به صورت آنی و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه اداره کار تکلیفی برای شناسایی و برخورد با مشاغل خانگی فاقد مجوز ندارد، عنوان کرد: کسب‌وکارهای خانگی دارای مجوز می‌توانند از مزیت‌های قانونی و امتیازاتی که برایشان دیده شده با داشتن مجوز استفاده کنند و کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد

وی افزود: کسانی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند تنها در حد محدود و از طریق فروش به دوستان و آشنایان خود می‌توانند کسب درآمد داشته باشند، همچنین بدون مجوز امکان ثبت برند، دریافت غرفه از بازارهای شهرداری و دریافت تسهیلات بانکی را ندارند.

فاضل تصریح کرد: حسب آن چیزی که در قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی آمده است، هر سال بانک مرکزی یکسری منابع قرض‌الحسنه را مشخص و برای کمک به مشاغل خانگی ابلاغ می‌کند، وزارت کار در تعاملات و رفت و برگشت‌‎هایی که با بانک مرکزی دارد به صورت متمرکز در سطح کشور بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد که کدام بانک‌ها در آن سال بانک عامل تسهیلات مشاغل خانگی شوند و سهمیه‌های هر بانک را مشخص کرده و به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از منابعی که در سال ۱۴۰۲ به استان ابلاغ شده بود، توسط بانک‌ها به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در زمینه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال در حوزه کاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است، پیگیری جدی از بانک‌ها برای تسهیل در زمینه تضامین و وثایق وام‌هاست تا پرداخت تسهیلات به سرعت انجام شود.

دریافت تسهیلات از جمله مشکلات مشاغل خانگی است

فاضل افزود: اداره کل کار به صورت حداکثری تسهیل‌گری لازم را در این زمینه انجام می‌دهد و موانع و مشکلاتی که احتمالاً در مسیر پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی وجود دارد را پیگیری و احصا کرده و در راستای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکلات مشاغل خانگی در استان چیست؟ اظهار کرد: بخشی از مشکلات مشاغل خانگی در زمینه دریافت تسهیلات از بانک‌ها و تضامین و وثایق است، بخشی نیز مربوط به تخصیص دیرهنگام منابع به استان از سطح ملی است؛ چرا که منابع به صورت قطره‌چکانی به بانک‌ها اختصاص پیدا می‌کند و بانک‌ها با تأخیر به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته خیلی از بانک‌ها به صورت ماهانه و خیلی کم منابع را تخصیص می‌دادند به نحوی که برخی از پشتیبان‌ها نمی‌توانستند به ‌راحتی تسهیلاتشان را دریافت کنند.

فاضل با بیان اینکه از دیگر مشکلات مشاغل خانگی عدم آشنایی خیلی از فعالان این حوزه با مهارت‌های فروش است، متذکر شد: بیشتر فعالان این حوزه آشنایی کامل با ظرایف بازار و اینکه چگونه محصولی بازارپسند را تولید کنند و آن محصول را در بازار بفروشند تا به درآمد تبدیل شود را ندارند.

تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: از دیگر چالش‌هایی که مشاغل خانگی با آن درگیر هستند، تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب است؛ چرا که کسب‌وکارهایی که در مقیاس کوچک مشغول کار هستند، مواد اولیه را با قیمت بالاتر تهیه می‌کنند.

وی تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی را از جمله بهترین برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان افراد را الزام کرد که تعاونی تشکیل دهند به همین خاطر در این زمینه کارهای ترویجی انجام می‌دهیم و از کسانی که در رشته‌های مشابه و همگن مجوز گرفته‌اند دعوت کرده، مزایای تشکیل یک شرکت تعاونی را توضیح داده و از آن‌ها می‌خواهیم به صورت جمعی یک تعاونی برای تأمین نیاز مشاغل خودشان تشکیل دهند. با این کار می‌توانند در مقیاس بزرگ‌تر و با قدرت چانه‌زنی بیشتر مواد اولیه را با قیمت مناسب تهیه کرده و به همه اعضا عرضه کنند تا در نهایت استفاده بهتری از نتایج فعالیتشان داشته باشند، در همین راستا سال گذشته تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی در رشته تولید پوشاک تشکیل شد.

اختصاص یک سوم مجوزهای مشاغل خانگی به تولید پوشاک

فاضل با اشاره به تنوع رشته‌های مشاغل خانگی گفت: برای بیش از ۵۰۰ رشته مشاغل خانگی مجوز صادر می‌شود، براساس نیاز فضای مشاغل خانگی و فعالان این حوزه رشته‌های جدیدی شناسایی می‌شوند و ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی در سطح کشور رشته‌های جدیدرا شناسایی و ثبت می‌کند تا برای فعالان این حوزه‌های جدید نیز تسهیل‌گری افزایش یابد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درباره رشته‌های پرتقاضا در استان یادآور شد: یک سوم مجوزها در استان به رشته‌های خیاطی و تولید لباس اختصاص دارد، قالی‌بافی و پرورش دام سبک (گوسفند و بز) به ویژه در روستاها نیز از دیگر کسب‌وکارهای خانگی پرطرفدار در استان است.

وی درباره صادرات محصولات کسب‌وکارهای خانگی نیز گفت: از جمله محصولات صادراتی در مشاغل خانگی استان صادرات عروسک به کشور عمان و صادرات قالی‌ دستباف و سایر رسته‌های صنایع دستی بوده است.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • تقدیم احکام سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات و عضو جدید هیات مدیره شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • تشخیص اقلام اصل از تقلبی تنها با اسکن یک بارکد
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان