Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: سپاه خانواده بزرگ انقلاب است و باید در مسائل تربیتی و سبک زندگی اسلامی خیلی کار کرد و در سپاه اولویت با برنامه‌های تربیتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، دومین نشست فرهنگی خواهران شاغل سپاه استان چهارمحال و بختیاری به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان‌الله حسینی‌صدر در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به تبیین سه حوزه مهم در زندگی این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی افزود: سه حوزه مهم در زندگی حضرت زهرا (س) را می‌شود بررسی کرد که عبارت هستند از حوزه تربیتی در محیط خانه و خانواده، فعالیت‌ها و مبارزات سیاسی و  شخصیت خود حضرت زهرا س(س) که شامل بندگی و عبادات با خداوند متعال است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حضرت زهرا (س) در محیط خانواده کارهای تربیتی انجام می‌داد که ما باید با الگوگیری از ایشان برای تربیت فرزندانمان یکی از محوری‌ترین و اساسی‌ترین کارها در زندگی را برای جلوگیری از انحرافات در خانواده انجام دهیم .

حسینی صدر، گفت: شخصیت‌بخشی حضرت زهرا (س)  به فرزندانش کم‌نظیر بود. حضرت زهرا (س) به آن‌ها شخصیت می‌داد.در زندگی ما، خودمان هر جایی که نسبت به بچه های‌مان بی توجهی کردیم یا به آن‌ها شخصیت ندادیم ضربه خوردیم. در برخورد با فرزندانمان نباید آن‌ها را کوچک محاسبه کنیم. نسبت به نظرات آن‌ها باید حرمت قائل شویم.

وی با اشاره به اهمیت مهارت فرزندپروری در دین مبین اسلام، گفت:  حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی بی ‌نظیر در این مهم گام‌های بلندی برداشته است.

حسینی صدر، به رسالت خطیر بانوان در جامعه و مادران نسبت به تربیت و پرورش فرزندان اشاره کرد و افزود: اگر فرزندی تحقیر شد چه کوچک و بزرگ  دنبال تکیه گاه می‌رود و اگر تکیه گاه پیدا کرد به حرف او اعتماد می‌کند و از او فرمان می‌برد و دیگر در اختیار ما نیست و این رسالت سختی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت امام (ره) در این باره فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود، که بیانگر نقش تربیتی زنان در جامعه است.

وی، شکل گیری شخصیت کودکان در خانواده را مهم دانست و گفت: از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) انتقال اعتماد به نفس به فرزندان بود. اگر فرزندان اعتماد به نفس پیدا کنند بسترهایی برای رشدشان به وجود می‌آید. در تحصیلات و تربیت آن‌ها تاثیر بسزایی دارد که یک بخش از اعتماد به نفس رعایت همه جوانب کار است که او بفهمد باید مستقل زندگی نماید و با یک حکمتی به آن‌ها بفهمانیم که می‌تواند مستقل زندگی کند.

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه لرستان هیئت رزمندگان اسلام را در پلدختر تجهیز کندقدردانی سرلشکر باقری از فرماندهان ارتش و سپاهفرماندهان جوان سپاه پاسدران در دوران دفاع مقدس/ سرلشکر باقری و آقا عزیز در لباس خاکی+فیلم

حسینی‌صدر افزود: سپاه خانواده بزرگ انقلاب است و باید در مسائل تربیتی و سبک زندگی اسلامی خیلی کار کرد و در سپاه اولویت با برنامه‌های تربیتی است. حضرت آقا در جمع رئیس و کارکنان سازمان بسیج مستضعفین فرمودند کار اصلی شما و ماموریت اصلی شما تربیت جوانان انقلابی مومن تراز انقلاب می باشد.

وی در ادامه به نحوه نامه نگاری حضرت امام خمینی(ره) با همسرشان اشاره کرد و نکات تربیتی و آداب معاشرت با یکدیگر در خانواده را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: خوب شوهرداری‌کردن ویژگی منحصر به فرد حضرت زهرا (س)  بود. امیرالمومنین وقتی که می‌آمدند وارد منزل می‌شدند و نگاه به چهره حضرت زهرا می‌کردند همه غم‌های عالم از دلشان بیرون می‌رفت. حضرت علی (ع) با آن همه زخم و غم فقط با دیدن حضرت زهرای مرضیه آرام می‌گرفتند.

حسینی‌صدر افزود: بدترین نوع کار برای شکستن یک مرد تحقیر مرد خانه در برابر فرزندان است. حرف‌های سبک زدن به همسر یکی از این کارها است. علت خیلی از طلاق‌ها گفتن حرف‌های تحقیر‌آمیز می‌باشد.

وی در ادامه ایثار و گذشت و نظم و انضباط در خانه و انتقال این فرهنگ به فرزندان را از دیگر خصوصیات بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و زمانبندی برای همه امور از جمله استراحت و... در منزل را از مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، تفاهم در زندگی مشترک را از دیگر مسائل مهم در پایداری زندگی زوجین عنوان کرد و ادامه داد: عمده درگیری‌هایی که منجر به طلاق در همان روزهای اول زندگی می شود، عدم تفاهم و توقعات زیادی از یکدیگر است.

 حسینی‌صدر در ادامه از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) شخصیت سیاسی حضرت و مبارزات سیاسی ایشان در راستای دفاع از ولایت را عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) زمان شناس بی‌نظیری بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در مبارزات سیاسی امام‌شناس بود. کمرش خم شد، سیلی خورد، ولی از امامش دفاع کرد. در فتنه 88 اگر بزرگان و خواص ما از امام زمانه دفاع می‌کردند و اطاعت می‌کردند، امام و انقلاب این‌قدر مظلوم نمی‌شدند. ماحصل فتنه 88 بود که آقا فرمودند بعضی‌ها جای شهید و جلاد را عوض کردند.

حسینی‌صدر، بصیرت و ولایتمداری، دشمن شناسی و زمان شناسی و اقدام بهنگام برای دفاع از امام و ولایت را از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) برخی از خصوصیات پاسداران انقلاب اسلامی را نیز برشمرد و انس با قرآن، نماز شب و زیارت عاشورا، نافله‌ها و ادعیه را از ویژگی‌های پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حضرت آقا فرمودند من در جمع پاسداران بوی بهشت را استشمام می‌کنم، که اینها از نافله‌ها و دعاها و قرائت قرآن می‌باشد.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول نمایندگی ولی فقیه چهارمحال و بختیاری سپاه قمربنی هاشم حسینی صدر حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در حال حاضر نیز ٩ پیمانکار در مسیر طرح باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در حال فعالیت هستند و اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح گردشگری تعیین شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی هدایت در نشستی با پیمانکاران پروژه‌های بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) و نفرآباد اظهار کرد: پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است، به مرحله تکمیل و بهره برداری نزدیک شده و در طی ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) به وسعت حدود 10 کیلومتر که با هدف کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال 1383 شروع شده، با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری نزدیک است.

هدایت با بیان این که این طرح به عنوان محور گردشگری مناطق 17 و 18 محسوب شده و در ادامه به رودخانه کن متصل خواهد شد، عنوان کرد: در حال حاضر نیز ٩ پیمانکار در مسیر طرح در حال فعالیت هستند و اعتبار 20 هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح گردشگری تعیین شده است.

پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) مجدداً بهره‌برداری می‌شود/ پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان سال جاری به 80 درصد خواهد رسید

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص پروژه بازآفرینی نفرآباد تصریح کرد: این پروژه یکی از کاملترین پروژه‌های بازآفرینی در کشور است که در ابعاد مختلف، بازآفرینی در آن صورت می‌گیرد. در محله نفرآباد هم مسکن الگو می‌سازیم و هم خدمات در حال افزایش است، دولت را هم پای کار آورده ایم تا بخشی از خدمات که در تکلیف قانونی دولت قرار دارد، انجام شود.

به گفته هدایت، طرح ویژه محله تاریخی نفرآباد در اسفندماه 1400 تدوین و با همراهی‌های کمیسیون ماده 5 در شهریورماه 1401 تصویب شده است و عملیات اجرایی این پروژه با پیگیری شهرداری و تلاش پیمانکاران در حال پیشرفت است. گفتنی است در این جلسه چالش ها و ملاحضات پیمانکاران برای پیشبرد پروژه مطرح شد و در ادامه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نکاتی را جهت رفع موانع و تسریع در روند پیشبرد و تکمیل پروژه ها متذکر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند
  • تشییع پیکر جانباز هشت سال دفاع مقدس
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • فیلم_ تجلیل از مقام فرمانده دلاور در تیپ قمربنی هاشم(ع)
  • جذب ۷۷۷ معلم جدید در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در انتظار جذب تعداد ۷۷۷ فرهنگی جدید
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • هم‌رزم شهید حاج‌علی زاهدی آسمانی شد
  • تجمع مردم در حمایت از حمله موشکی- پهپادی سپاه به اسرائیل