Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، علی التمیمی» حقوقدان عراقی بار دیگر تاکید کرد که بر اساس حکم قضایی صادر شده از سوی دستگاه قضایی عراق درباره ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، احتمال صدور حکم اعدام برای او وجود دارد چرا که او دستور مستقیم ترور فرماندهان پیروزی بر داعش و همرزمانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه قضایی عراق طبق ماده ۴۰۶ قانون مجازات این کشور، قرار بازداشت ترامپ را به جرم قتل عمد صادر کرد. جرمی که مجازات آن می‌تواند اعدام باشد.

التمیمی افزود: دادستانی عراق می‌تواند قرار بازداشت صادر شده در حق ترامپ را از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) به ویژه اکنون که این جنایتکار، کاخ سفید را ترک کرده، اجرایی کند.

وی تصریح کرد: یک توافقنامه میان بغداد و واشنگتن درباره مبادله افراد تحت تعقیب دو طرف از طریق اینترپل وجود دارد. قرار بازداشت ترامپ از طریق سازمان ملل نیز قابل پیگیری است چون اقدام صورت گرفته از سوی ترامپ در واقع نقض حاکمیت عراق و نقض منشور سازمان ملل به شمار می‌آید.

 شورای عالی قضای عراق صبح پنج‌شنبه (۷ ژانویه) گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که  دادگاه تحقیق «الرصافه» عراق حکم بازداشت ترامپ را صادر کرد. قاضی ویژه این دادگاه که مسئول بررسی و تحقیق درباره جنایت ترور ابومهدی المهندس و همراهانش بود، پس از تکمیل تدوین اظهارات شاکیان حقیقی از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، حکم بازداشت ترامپ را صادر کرد.

کد خبر 5127300

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین سوریه روسیه افغانستان ایران عربستان سعودی لبنان ویروس کرونا ترکیه بازداشت ترامپ قرار بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت

رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در این جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولان ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، وزارت کشور و وزارت صمت گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهرهای تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.

در این جلسه همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشورها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیسی از مسئولان ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولان، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

کد خبر 740016

دیگر خبرها

  • سارا تبریزی در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۳ توسط هیچ نهاد امنیتی یا قضایی احضار یا بازداشت نشده بود
  • صفر تا صد بازداشت و فوت سارا تبریزی؛ فرار با گذرنامه جعلی!
  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • موج بازداشت در شهرداری بندرامام + جزئیات
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد/ خدائیان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)