Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@20:36:31 GMT

خروس‌های چندصد میلیون تومانی + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۸۴۶

خروس‌های چندصد میلیون تومانی + تصاویر

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، آرت‌فرها (نمایشگاه‌های هنری) در کنار حراجی‌ها، مکان‌هایی هستند که اقتصاد هنر در آنها در جریان است. تفاوت آرت‌فر با حراج هنری در این است که در آرت‌فرها، گالری‌ها حضور می‌یابند و به عرضه آثار عمدتاً مدرن هنری می‌پردازند، اما در حراج‌ها، گالری‌ها حضور مستقیم ندارند و صرفاً اثر است که عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قرن گذشته، آرت‌فرها معمولاً هر دو ـ سه سال یک‌بار برگزار می‌شدند اما تمایل و خواست هنر معاصر و انسان قرن بیست و یکم که تمرکز زیادی روی هنرهای تجسمی و خرید و فروش آن دارد، باعث شد که آرت‌فرها هر ساله در سرتاسر جهان برپا ‌شود؛ نظیر آرت بازل، آرت فریز لندن، آرت FIAC، آرت‌فر هند، آرت دبی، آرت استانبول، آرتیسیما و ...

آرت‌فرها معمولاً چند روزه هستند و صاحبان گالری‌ها در این نمایشگاه‌های هنری، پس از پذیرش اقدام به اجاره غرفه و فروش آثار هنری آنتیک و مدرن می‌کنند و از آن راه، سود سرشاری به دست می‌آورند.

تهران هم در سال ۲۰۱۷ نخستین آرت‌فر خود را تجربه کرد. پس از آن هم «تیرآرت» دو دوره به صورت حضوری و امسال به صورت آنلاین برگزار شد.

 

 

یکی از رویدادهای هنری سال ۲۰۲۱ که از روز گذشته آغاز شده، آرت‌فر لندن است. این رویداد از سال ۱۹۸۹ توسط مرکز طراحی کسب و کار لندن در ایزلینگتون ـ منطقه‌ای در لندن که امروز نیز نمایشگاه در آن برگزار می‌شود ـ با هدف ایجاد فضایی برای به نمایش گذاشتن برجسته‌ترین آثار هنر مدرن و معاصر تأسیس شد. آرت‌فر لندن ابتدا فقط با ۳۶ گالری انگلیسی راه‌اندازی شد و در سال گذشته به آمار ۱۲۹ گالری از ۱۴ کشور مختلف و بیش از ۲۳ هزار شرکت‌کننده دست یافت.

آرت‌فر لندن امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و جهش آن در انگلستان به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و در اتاق‌های نمایش آنلاین این آرت‌فر هر گالری حدود ۲۰ اثر را از هنرمندان خود به نمایش می‌گذارد. البته روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه یک بازدید خصوصی و محدود به صورت حضوری در این دوره انجام شده است.

آرت‌فر لندن تا ۱۲ بهمن برپاست و ۵۰ گالری از سراسر جهان را میزبانی می‌کند. از ایران هم گالری باوان در این رویداد حضور دارد. گالری رابرت یانگ انگلستان هم که در کار نمایش و خرید و فروش عتیقه‌جات است، یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری است و تعدادی بادنما (خروسِ باد) از جنس آهن و مس ارائه کرده است.

 


اندازه: ۶۷.۵ سانتی‌متر بلندی، ۵۲.۵ سانتی‌متر پهنا، سال ساخت: ۱۸۸۰ میلادی، قیمت: ۴۵۰۰ پوند (۱۴۰ میلیون تومان)

 


اندازه: ۶۹ سانتی‌متر بلندی، ۵۵ سانتی‌متر پهنا، سال ساخت: ۱۸۵۴ میلادی، قیمت: ۳۸۰۰ پوند (۱۱۸ میلیون تومان)

 


اندازه: ۷۱.۵ سانتی‌متر بلندی، ۸۹.۵ سانتی‌متر پهنا، سال ساخت: ۱۸۲۰ میلادی، قیمت: ۵۵۰۰ پوند (۱۷۱ میلیون تومان)

 


اندازه: ۶۶.۵ سانتی‌متر بلندی، ۶۰.۵ سانتی‌متر پهنا، سال ساخت: ۱۸۴۰ میلادی، قیمت: ۴۲۰۰ پوند (۱۳۱ میلیون تومان)

 


اندازه: ۸۸ سانتی‌متر بلندی، ۱۰۹ سانتی‌متر پهنا، سال ساخت: ۱۸۰۰ میلادی، قیمت: ۳۲۰۰ پوند (۹۹ میلیون تومان)

 


اندازه: ۸۵.۵ سانتی‌متر بلندی، ۸۴ سانتی‌متر پهنا، سال ساخت: ۱۸۷۰ میلادی، قیمت: ۳۵۰۰ پوند (۱۰۹ میلیون تومان)

 


اندازه: ۱۰۹.۵ سانتی‌متر بلندی، ۶۱ سانتی‌متر پهنا، سال ساخت: ۱۸۰۰ میلادی، قیمت: ۴۰۰۰ پوند (۱۲۵ میلیون تومان)

 

«بادنما» برای نمایش جهت و شدت وزش باد است و در شهرهای بندری مورد توجه مردم به ویژه صیادان و دریانوردان بود. در فرانسه که سواحل بسیار دارد یا انگلستان که از سه طرف در محاصره آب است، توجه ویژه‌ای به بادنما و نصب آن وجود داشته است. به همین دلیل، مردم روی دکل قایق‌ها یا بام ساختمان‌های خود بادنما نصب می‌کردند و چون اکثر این بادنماها به شکل خروس ساخته می‌شد ـ خروس در برخی کشورهای اروپایی نشانه خوش‌شانسی و پیروزی بر شر است ـ به «خروسِ باد» هم شهرت یافته‌اند.

در ایران هم خروس باد اگر چه طرفداری ندارد اما امکان بعضاً کارکرد تزئینی پیدا کرده و خرید برخی مدل‌های آن با قیمتی در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان امکان‌پذیر است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لندن آرت فر حراج هنری نمایشگاه هنری خروس باد محمد کلهر میلیون تومان آرت فرها سال ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم

به گزارش خبرآنلاین، پروژه Invisibility Shield 2.0 در سایت تأمین مالی کیک‌استارتر با استقبال بالایی مواجه شده و امیدوار است که سپر نامرئی‌کننده خود را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند.

البته دستاورد این شرکت هنوز به نامرئی‌سازی ایده‌آل (مشابه فیلم هری پاتر) نرسیده، اما ترفند به‌کاررفته در آن به‌اندازه کافی قانع‌کننده هست که اگر فردی مستقیماً آن را از روبه‌رو ببیند، در نگاه اول آن را تشخیص ندهد؛ هرچند که با کمی دقت می‌تواند متوجه طرح تاری در چشم‌انداز روبه‌روی خود شود.

اما این شنل چگونه کار می‌کند؟ در سپر نامرئی‌کننده از پدیده «همگرایی عدسی‌وار» استفاده می‌شود که در آن، مجموعه‌ای از چند عدسی به کار رفته، به‌طوری‌که وقتی زاویه دید را اندکی تغییر می‌دهیم، بخش‌های مختلفی از تصویر زیرین آشکار شود. عدسی‌ها در سپر نامرئی‌کننده به شکلی آرایش یافته‌اند که نور پس‌زمینه (اقیانوس، دیوار آجری، چشم‌انداز شهری و ...) به سوی بیننده روبه‌رو خم شود. البته این عدسی‌ها وظیفه دیگری هم دارند، این‌که نور جسمی را که در فاصله نزدیک پشت سپر پنهان شده، از رفتن به سوی بیننده منحرف کنند.بدین ترتیب تا زمانی که بیننده در موقعیت مناسبی مقابل سپر نامرئی قرار داشته باشد، پرتوهایی که از پس‌زمینه به سوی بیننده هدایت می‌شوند، عملاً تمام پرتوهایی را که از جسم پنهان‌شده می‌تابد، سد می‌کنند. مخترعان می‌گویند که سپر نامرئی‌کننده در پس‌زمینه‌های یکنواخت و در شرایط کم‌نور یا ابری بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

شایان‌ذکر است که اثر نامرئی‌کنندگی از هر دو طرف سپر عمل می‌کند؛ بنابراین اگر پشت سپر مخفی شده‌اید و می‌خواهید چیزی را در سوی دیگر ببینید، باید سر خود را از پشت سپر خارج کنید؛ بدین ترتیب موقعیت خودتان را هم لو خواهید داد.

سپر نامرئی از پلی‌کربنات درجه‌یک ساخته شده، کاملاً ضدآب و بازیافت‌پذیر است و به هیچ منبع انرژی خارجی نیاز ندارد. از این اختراع می‌توان برای انجام حقه‌های شعبده‌بازی، شوخی‌های پیشرفته، نادیده ماندن در هنگام بازی‌هایی مانند پینت‌بال و شاید مفیدتر از همه برای پنهان ماندن از چشم جانوران جهت بررسی رفتار طبیعی‌شان در حیات‌وحش استفاده کرد.

ابعاد سپر نامرئی نسبتاً بزرگ است و اصلاً شباهتی به شنل نازک هری‌پاتر ندارد که به‌راحتی بتوان آن را جمع کرد یا روی بدن انداخت. بزرگ‌ترین نمونه ساخته‌شده که مگاشیلد نام گرفته، ۱۸۳ سانتی‌متر ارتفاع و ۱۲۲ سانتی‌متر پهنا دارد و برپا کردن آن با کمک چند نفر در طول ۱۵ دقیقه امکان‌پذیر است. قیمت پیش‌خرید مگاشیلد حدود ۸۶۰ دلار (بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان) اعلام شده است.

کوچک‌ترین سپر نیز با ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر برای پنهان کردن اشیای کوچک مناسب است و با قیمت ۶۷ دلار (حدود ۴٫۵ میلیون تومان) پیش‌فروش می‌شود. در فیلم زیر، جزئیات بصری بیشتری از ساختار و عملکرد سپر نامرئی‌کننده می‌بینید.

منبع: ScienceAlert

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898757 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • برگردید تا غرق نشوید
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام