Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی کاخ سفید در نخستین نشست خبری خود پس از آغاز به کار دولت جدید آمریکا گفت که دولت بایدن قصد دارد درباره موضوع هسته ایران و برجام با متحدان خارجی خود گفت و گو کند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، جن ساکی در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی کاخ سفید که شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن برگزار شد، گفت رئیس جمهوری امریکا تصریح کرده که آمریکا از طریق دیپلماسی، به دنبال تقویت محدودیت های هسته ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بدون اشاره به اینکه این دولت آمریکا بوده که از برجام خارج شده و تعهداتش را زیرپا گذاشته است، گفت ایران باید تعهداتش را در قبال برجام به منظور ادامه روند این توافق از سر بگیرد.
جو بایدن پیشتر بارها اعلام کرده است که قصد دارد امریکا را به برجام بازگرداند. دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد.
جن ساکی افزود احتمال می رود برجام و موضوع هسته ای ایران جزو موضوع هایی باشد که در برخی از اولین گفت و گو های بایدن با همتایان خود و سران دیگر کشورهای متحد آمریکا مطرح شود.
متحدان اروپایی آمریکا از جمله تروئیکای اروپایی (آلمان انگلیس و فرانسه) ضمن تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از دولت جدید آمریکا خواسته اند تا به این توافق بازگردد.
بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت
سخنگوی کاخ سفید همچنین با اعلام بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت، گفت: دکتر فائوچی به صورت مجازی با این سازمان دیدار خواهد داشت.
او افزود:رئیس جمهوری از من خواست تا حقیقت و شفافیت را به این نشست بازگردانم.
وی در تشریح فرمان‌های اجرایی که امروز بایدن امضا کرد، افزود: یکی از آنها موظف کردن استفاده از ماسک به مدت ۱۰۰ روز بود.
سخنگوی کاخ سفید دستور دیگر رئیس جمهوری آمریکا را بازگشت به سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد و افزود: با تقویت بهداشت جهانی، تلاش‌های ما در مقابله با این همه‌گیری مستحکم خواهد شد.
ساکی اظهار کرد: فردا دکتر آنتونی فاوچی به عنوان سرپرست هیات آمریکایی به صورت مجازی با سازمان جهانی بهداشت دیدار خواهد کرد.
وی همچنین از فرمان بایدن برای تمدید مهلت وام دانشجویان خبر داد و اظهار کرد: او همچنین به پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس بازگشت.
سخنگوی کاخ سفید از پایان دادن به ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا خبر داد و افزود: رئیس جمهوری خواستار توقف ساخت دیوار مرزی شد.
ساکی از ارسال طرح مهاجرتی بایدن به کنگره خبر داد تا سیستم مهاجرتی را اصلاح کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بایدن قصد تماس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دارد، گفت نخستین تماس او با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بود که انتظار می‌رود درباره خط لوله کی‌استون و روابط دوجانبه باشد.
سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: تماس‌های نخستین وی با متحدان و شرکای ما خواهد بود.
ساکی در پاسخ به سوالی درباره یادداشت دونالد ترامپ برای بایدن و همچنین برنامه بایدن برای تماس با ترامپ، اظهار کرد: من زمانی که نامه را خواند در آنجا بودم،آن نامه سخاوتمندانه بود و رئیس جمهوری قصد ندارد آن را به صورت یکجانبه منتشر کند.
وی اضافه کرد: انتشار آن به تماس رئیس جمهوری با رئیس جمهوری سابق بستگی دارد. برچسب ها: سخنگوی کاخ سفید ، کاخ سفید

منبع: خرداد

کلیدواژه: سخنگوی کاخ سفید کاخ سفید سازمان جهانی بهداشت سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو

دومین نشست اضطراری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اعضای تیم امنیت ملی این کشور، لحظاتی پیش در کاخ سفید برگزار شد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او پس از یک وقفه کوتاه پس از نشست قبلی خود، دوباره در اتاق موقعیت کاخ سفید گردهم آمده اند.

بر اساس گزارش ها، نشست قبلی بایدن با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا، تقریبا دو ساعت طول کشید. بایدن پس از اولین نشست با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفتگو کرد.

هنوز جزئیاتی از این گفت‌وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده است. بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند».

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در حال برگزاری است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار کرد.

در این نشست لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در این نشست کاخ سفید حضور داشتند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا بصورت ویدئویی شرکت کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل روز شنبه توسط حیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در  خاورمیانه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست
  • جلسه بایدن با گروه ۷ برای واکنش بین‌المللی به حمله ایران
  • دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است