Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@06:53:55 GMT

شبانه‌روزی به دیدار کتاب بروید!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۵۴۳۸

شبانه‌روزی به دیدار کتاب بروید!

امروز دوم بهمن است، دومین روز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران که تا ششم بهمن‌ ادامه دارد.

«حسین صفری»، معاون اقتصاد و فرهنگِ خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «بیش از ۱۷۰۰ ناشر در این دوره فعالیت می‌کنند. البته چون نمایشگاه مجازی است و ممکن است به‌طور مثال ناشران عمومی یا دانشگاهی درحوزه‌ی کودک و نوجوان هم کتابی داشته باشند، بنابراین در حقیقت نمی‌شود گفت چند ناشر کودک و نوجوان در این نمایشگاه هستند، اما ناشران کودک و نوجوان استقبال بسیار زیادی از این نمایشگاه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته‌ی او خریداران و علاقه‌مندان کتاب می‌توانند به‌صورت ۲۴ساعته از طریق درگاه tehranbookfair.ir وارد نمایشگاه شوند.

صفری درباره‌ی شکل جست‌وجوی کتاب در این نمایشگاه می‌گوید: «کتاب‌ها بر اساس نام ناشر، نویسنده و عنوان کتاب قابل جست‌وجو هستند. البته امکان جست‌وجوی پیشرفته هم وجود دارد. درکنار این‌ها دسته‌بندی‌هایی مثل عمومی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، آموزشی، لاتین و عربی هم اختصاص داده شده است. در ضمن هیچ ناشری نمی‌تواند کتاب ناشر دیگری را عرضه کند.»

به گفته‌ی او، علاقه‌مندان قبل از خرید می‌توانند موضوع کتاب، نوشتار، قلم کتاب و حتی صفحه‌بندی آن را ببینند، چون در هربخش، مقدمه‌ی کتاب، جلد کتاب، توضیحی درباره‌ی کتاب و چند صفحه‌ی اول کتاب بارگذاری می‌شود. پس ضروری است هنگام خرید به همه‌ی مشخصات کتاب دقت کنید، چرا که پس از پرداخت و تکمیل فرآیند خرید، امکان تغییر یا لغو سفارش وجود ندارد.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران درباره‌ی ساعت کار نمایشگاه می‌گوید: «امکان جست‌وجو، ثبت و خرید آنلاین، ۲۴ساعته است، اما مدت‌زمانی که ناشران باید روی پنل کاربری‌شان حضور داشته باشند، از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ است. هم‌چنین ارتباط بین خریدار و ناشر از طریق پنل خریدار و پنل ناشر فراهم است و از طریق ارسال تیکت و تماس تلفنی، می‌توانند با ناشر ارتباط بگیرند و سؤال‌هایشان را مطرح کنند.»

به گفته‌ی او همه‌ی ناشرین موظف به تخفیف ۲۰درصدی هستند و این تخفیف توسط سامانه اعمال می‌شود.

صفری درباره‌ی نحوه‌ی توزیع و پست کتاب‌ها می‌گوید: «ارسال کتاب‌ها از طریق شرکت ملی پست ایران است و پس از ثبت خرید، وضعیت ارسال کتاب لحظه به لحظه برای خریداران پیامک می‌شود. نکته‌ی بسیار خوب و مهم این است که شرکت پست اعلام کرده، کتاب‌های خریداری شده درنمایشگاه مجازی، جزء اولویت‌های پستی این شرکت قرار می‌گیرد و به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود. پس لازم است عزیزان هنگام خرید، نشانی پستی خود را به دقت بنویسند.»

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به این‌که خریداران برای ارسال کتاب هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، اعلام می‌کند: «هم‌چنین برای داخل شهر تهران و سایر شهرها، شرکت ملی پست ایران با همکاری با تاکسی‌های اینترنتی در تلاش است که کتاب‌ها را از این راه ارسال کند.»

او توصیه می‌کند: «از آن‌جایی که برای خرید آنلاین، نیاز به رمز دوم و کارت بانکی است، توصیه می‌کنیم خریدهای کودکان و نوجوانان با هماهنگی بزرگ‌ترها انجام شود.»

به گفته‌ی صفری، ۱۳۰ ناشر خارجی هم در بخش بین‌الملل این نمایشگاه مجازی حضور دارند و بالغ بر ۱۲۰۰ عنوان کتاب از سوی ناشران خارجی در حوزه‌ی نمایش و بین‌الملل عرضه می‌شود. اما در کنار این‌ها، نزدیک به ۱۸هزار عنوان کتاب هم از ناشران خارجی به تهران رسیده است. فروش کتاب‌های خارجی ریالی است و ۵۰درصد تخفیف دارد.

ناگفته نماند این نمایشگاه جایگزین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیست و به‌عنوان یکی از طرح‌های حمایتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.

کد خبر 580150 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه نمایشگاه مجازی کودک و نوجوان گفته ی درباره ی ی کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت: با توجه به وسعت منطقه سوادکوه، موقعیت خاص جغرافیایی، فعالیت‌های معادن مختلف و وقوع حوادث مختلف طبیعی و انسان ساز، وجود پایگاه ثابت در منطقه برای امدادرسانی بموقع و مطلوب به حادثه دیدگان ضروری بود.

غلامعلی فخاری افزود: هلال‌احمر شهرستان سوادکوه طی چند مرحله فعالیت در قالب پست موقت زمستانی، طرح امداد تابستانه و طرح ملی امداد نوروزی خدمات قابل توجهی ارائه کرده بود

او ادامه داد: برابر نیازسنجی انجام شده و درخواست اهالی منطقه و فرماندار شهرستان مبنی بر فعالیت دائم امدادگران هلال‌احمر در منطقه، مجوز فعالیت دائمی و شبانه روزی دو پایگاه امداد و نجات الله بند سوادکوه و شیرگاه شمالی از سوی هلال‌احمر کشور صادر شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت: این دو پایگاه امدادی از فروردین ماه به صورت ۲۴ ساعته و دائمی در تمام طول سال آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • اختصتص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز