Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@14:39:26 GMT

آغاز به کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۵۷۳۵

آغاز به کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران

باشگاه خبرنگاران: اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ثبت نام بیش از ۱۷۰۰ ناشر داخلی در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

دومین نشست خبری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، صبح امروز با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، رمضانعلی سبحانی فر مدیر عامل شرکت پست ملی ایران و حجت الله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱۷۰۰ ناشر داخلی آثار خود را به این نمایشگاه آورده‌اند.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افتتاح شد

مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان برگزار شد.

در این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یک سال است که شرایط کرونایی ایران و جهان را دربرگرفته؛ این مسئله در بخش‌های مختلف تاثیر گذاشت. یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گفت، صنعت نشر ایران و جهان است. صنعت نشر ما در این یک سال آسیب دیده است و این مسئله هنوز هم ادامه دارد. براساس یک نظرسنجی حدود ۶۰ درصد ناشران معتقد بودند، صنعت نشر ایران در شرایط کرونایی حداقل بیش از ۴۰ درصد آسیب دیده است.

امکان استفاده اهالی قلم از بن کارت‌های بانک شهر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

اهالی قلمی که بن کارت خرید کتاب بانک شهر و دارای موجودی از سال‌های گذشته را در اختیار دارند و نام و نام خانوادگی آن‌ها بر روی کارت حک شده باشد، می‌توانند با مراجعه به شعب بانک شهر در سراسر کشور و دریافت Cvv ۲ و رمز دوم نسبت به استفاده از این بن کارت‌ها در سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نشانی tehranbookfair.ir اقدام کنند.

موج استقبال مخاطبان، دلیل اختلال در سایت نمایشگاه کتاب بود

با توجه به موج استقبال گسترده بازدیدکنندگان و خریداران کتاب از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران همزمان با آغاز نمایشگاه، از خریداران تقاضا می‌شود با توجه به ۲۴ ساعته بودن بازدید و خرید، مراجعه به سایت را به روز‌های آینده و ساعت‌های مختلف موکول کنند.

اهدای بن خرید کتاب به مروجان، مربیان و تسهیلگران باشگاه‌های کتابخوانی

ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای بن خرید کتاب به چهار هزار نفر از مروجان، مربیان و تسهیلگران باشگاه‌های کتابخوانی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

آخرین خبر‌ها از انتقال مجتمع توانبخشی نابینایان رودکی

خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه قرار است مجتمع توانبخشی نابینایان رودکی از خیابان جمهوری به کتابخانه ملی منتقل شود و نابینایان در این باره اعتراض کردند. پیگیری خبرنگار ما از کتابخانه ملی مشخص کرد، پیش از این قرار بود چنین اتفاقی بیفتد؛ اما اعتراض‌ها باعث شد مکان مجتمع توانبخشی نابینایان رودکی به کتابخانه ملی تغییر نکند. این مسئله به تازگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی مطرح نشده است.

انتشار ۵ هزار و ۸۸ عنوان کتاب در دی ماه سال جاری

باتوجه به اینکه امسال با مسئله شیوع کرونا در کشور مواجه بودیم، براساس آمار ثبت شده در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ۵ هزار و ۸۸ عنوان کتاب در دی ماه سال جاری منتشر شد. از این میان ۳ هزار و ۵۸۹ عنوان تألیفی و هزار و ۴۹۹ عنوان ترجمه هستند. ناشران تهرانی ۴ هزار و ۵۵ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی هزار و ۳۳ عنوان کتاب منتشر و وارد بازار نشر کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب تهران نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه ملی عنوان کتاب مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود، گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود، اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند، گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم ان‌شاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد