Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار محمدرضا مقیمی امروز در نشست با فرمانده و مدیران انتظامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: امروز پدیده قاچاق یکی از معضلات مهم اقتصادی جامعه است و همه باید برای مقابله با آن تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

وی رشد کشفیات قاچاق در کرمانشاه را بیانگر اهتمام بسیار جدی پلیس استان در راستای برخورد با این پدیده برشمرد و گفت: همین که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در ۱۰ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته نشان می‌دهد ماموران انتظامی کرمانشاه برای مقابله با این پدیده، پای کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین کشف بیش از ۳۶۷ میلیارد تومان کالای احتکاری در کرمانشاه را نیز یکی دیگر از اقدامات شایان توجه مجموعه انتظامی استان خصوصا پلیس امنیت اقتصادی کرمانشاه برشمرد.

وی یادآوری کرد: در مدت ۱۰ ماه سپری شده از سال، آمارها حاکی از رشد ۶۰ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی در استان کرمانشاه است که رشد بسیار خوب و قابل ملاحضه ای به شمار می رود.

مقیمی خاطرنشان کرد: اقدامات انتظامی استان کرمانشاه در زمینه کشف احتکار بسیار امیدوار کننده و بیانگر اهتمام جدی فرمانده و مدیران انتظامی این استان برای برخورد با معضلات اقتصادی است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در استان کرمانشاه به صورت میانگین ماهانه ۵ پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کشف می شود تا در این خصوص هم جزو استان های موفق کشور باشد.

مقیمی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را جزو اولویت‌های کاری ناجا برشمرد و گفت: برخورد قاطعانه با قاچاقچیان همواره جزو تاکیدات فرمانده ناجا بوده و امیدوارم با همکاری بیشتر مردم بتوانیم ضربه‌های جدی‌تری به آن‌ها وارد کنیم.

رشد ۱۵۴ درصدی کشفیات قاچاق در کرمانشاه
  سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه این نشست از تشکیل ۲ هزار و ۳۰۶ فقره پرونده قاچاق در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۱۳ پرونده تشکیل شده بود ۱۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی در ادامه به تفکیک ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده پرداخت و گفت: از مجموع پرونده‌های تشکیلی سال‌جاری، ۲ هزار و ۹۶ پرونده کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ارزش آن‌ها بوده و ۱۵۲ پرونده نیز ارزشی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته‌اند که به ترتیب ۱۳ و ۷۵ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته رشد داشته‌اند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه به پرونده‌های تشکیل شده بالای ۵۰۰ میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری ۵۸ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده که نسبت به ۳۶ پرونده سال گذشته، ۶۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۲ هزار و ۵۸ قاچاقچی در ۱۰ ماه سپری شده از سال اشاره و اظهار کرد: این تعداد دستگیری نسبت به سال قبل که یک هزار و ۶۵۰ نفر بوده، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

جاویدان باندهای منهدم شده قاچاق را نیز ۲۳ مورد ذکر کرد و گفت: امسال همچنین یک هزار و ۱۶۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از اجرای ۱۷ طرح اختصاصی مقابله قاچاق کالاهای ممنوعه، کالاهای دخانی و سوخت و دام طی ۹ ماهه خبر داد و گفت: ارزش کشفیات صورت گرفته در این طرح‌ها به بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان می رسد تا در مجموع کرمانشاه رتبه ۱۶ کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های ماموران انتظامی استان و به‌خصوص پلیس امنیت اقتصادی برای مقابله با پدیده قاچاق، گفت: خوشبختانه اراده کافی برای این کار و برخورد با قاچاقچیان وجود داد که حاصل آن کشفیات خوب صورت گرفته، بوده است.

جاویدان همچنین با اشاره به نوپا بودن پلیس امنیت اقتصادی، خواستار تقویت بیشتر این پلیس از سوی ناجا به منظور ورود جدی‌تر آن در بحث‌های مربوط به جرائم خاص اقتصادی نظیر پولشویی، ارتشاء، فرار مالیاتی و ... شد و گفت: در استان نیز تلاش می‌کنیم امکانات مورد نیاز این پلیس را فراهم و از نظر نیروی انسانی نیز تقویت شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس کرمانشاه قاچاق ناجا رشد انتظامی استان کرمانشاه پلیس امنیت اقتصادی میلیون تومان تشکیل شده ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز «طرح نور» از بیست‌وپنجم فروردین در سراسر کشور، گفت: کرمانشاه در این طرح که مربوط به موضوع عفاف و حجاب است، جزو بهترین استان‌های کشور به حساب می‌آید، چرا که عفت و پاکدامنی جزو فرهنگ‌های اصیل مردم این دیار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با تشکر و قدردانی از همراهی شهروندان کرمانشاه و به‌خصوص بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور، اظهار کرد: کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است.

وی افزود: بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند، چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه در فرهنگ اصیل کردی حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی‌ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است، جایی ندارد.

وی در ادامه به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی‌انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

حاجیان همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون را نادیده گرفته و هنجارشکنی کنند.

وی در پایان از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی‌توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آن‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 747290

دیگر خبرها

  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد