Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نگاهشان که می کنی،یک روضه مجسم اند. اقتدا کرده‌اند به شهیدان عصر عاشورا. یکی شده‌اند با خاک و خون. نگاهشان که می‌کنی، خراب می‌شوی. دوست داری یکی نفر برایت روضه بخواند.»

به گزارش ایسنا، «ماجرای عجیب یک جشن تولّد» هفتمین کتاب از زندگی نامه شهدای مدافع حرم است. این کتاب روایت زندگی شهید مدافع حرم، مهدی ثامنی‌راد  را به قلم جواد کلاته عربی  درون خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی ثامنی‌راد متولد شهر ورامین بود و در هنگام شهادت ۳۳ سال سن داشت. وی  ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ متولد شد و ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۴  به شهادت رسید. شهید ثامنی‌راد در منطقه «تل‌هور» سوریه به شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه ماند و شهید «جاویدالاثر » لقب گرفت تا اینکه خبر کشف و شناسایی پیکر وی منتشر شد.

این اثر با ۳۴۰ صفحه همراه با نقشه‌ها و تصاویر در تیرماه۱۳۹۹ توسط نشر ۲۷بعثت چاپ و منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اما حالا کنار دیوار مسجد جامع،جمعِ بچه‌ها جمعِ شده. لباس‌هاشان خاکی و خونی‌ست. دست و پاهاشان رفته لای هم. شانه موهاشان به هم ریخته. چشم و دهانِ بعضی‌شان باز و بعضی بسته مانده. صورتِ یکی پیش پای دیگری ست،دستِ آن یکی زیر سر بغلی. پوتین‌های یکی رفته روی صورتِ یک نفرِ دیگر. خونشان شرّه کرده روی تن و بدنِ همدیگر. خون‌ها از سرمای یک روز زمستانی ماسیده روی لباس های گردوخاکی.

نگاهشان که می‌کنی،یک روضه مجسم‌اند. اقتدا کرده‌اند به شهیدان عصر عاشورا. یکی شده‌اند با خاک و خون. نگاهشان که می‌کنی، خراب می‌شوی. دوست داری یکی نفر برایت روضه بخواند. یک نفر روضه بی‌ملاحظه بخواند و تو میانه آن اندوهِ بزرگ،خون گریه کنی.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ نجاتی نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش + فیلم
  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • ضربه وینیسیوس جونیور به کمر آیمریک لاپورت؛ حرکت عجیب ستاره برزیلی و درگیری با مدافع اسپانیا / فیلم
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • ماجرای نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی چه بود؟
  • پیکر شهید مدافع حرم تشییع شد
  • ماجرای عجیب یکتا ناصر و منوچهر هادی ادامه دارد
  • ماجرای هشدار برای کبرا۱۱ و حرکت‌های عجیب بهمن هاشمی