Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:46:35 GMT

افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۵۹۳۰

افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در نشست خبری امروز (پنجشنبه) در تشریح مصوبات این کمیسیون، گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت را برای سال آینده تصویب کرد اما سقف پرداخت حقوق را ۱۵ برابر حداقل حقوق یعنی ۳۳ میلیون تومان تعیین کرد.

وی افزود: براین اساس نمایندگان میزان افزایش حقوق‌ها را از ۲۱ برابر به ۱۵ برابر حداقل حقوق کاهش دادند، البته کارانه پزشکان مشمول این بند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه سقف پاداش بازنشستگی ۴۷۵ میلیون تومان تعیین شد، اظهار داشت: سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به استثناء اعضای هیئت علمی و قضات ۴ میلیون تومان تعیین شد.

زارع با اشاره به نحوه دریافت مالیات از حقوق ها،افزود: از حقوق بین ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد، حقوق بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ۱۵ درصد، حقوق ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان ۲۰ درصد، حقوق ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان  ۲۵ درصد، حقوق ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات اخذ خواهد شد و مازاد بر ۳۲ میلیون تومان حقوق هم باید ۳۵ درصد مالیات پرداخت کند.

وی با تاکید براینکه منابع هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال آینده ۴۲۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود، گفت: با تصویب پیشنهادات دولت در بخش مصارف از جمله پخش و پالایش، پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی نفت، ارزش افزوده گاز طبیعی و عوارض مالیات بر ارزش افزوده فرآورده های نفتی حدود ۷۹ هزار میلیارد تومان از منابع کلی کسر شد.   

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه برای مابقی منابع درآمدی حاصل از هدفمندی یارانه ها هنوز تعیین تکلیف نکرده و قرار است، در جلسه بعدی این کمیسیون درباره بخش مصارف در حوزه های یارانه دارویی، حمایت معیشتی، کاهش فقر مطلق، سیاست جمعیتی خانواده، خرید تضمینی گندم، رزمندگان معسر و حوزه اشتغال آسیب دیده از کرونا و ... تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کند.

زارع گفت: همچنین براساس مصوبه این کمیسیون تسهیلاتی برای حوزه اشتغال با محوریت کشاورزی در نظر گرفته شد و وزارت امور اقتصاد و دارایی باید با محوریت کشاورزی و امنیت غذایی، ساخت مسکن، توسعه صنایع، حمل و نقل، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی اقدامات لازم را در سال ۱۴۰۰ انجام دهد.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، کلیه بانک ها و موسسات اعتباری موظف شدند تا در سال آینده ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احداث و نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری تخصیص دهند که دوره بازپرداخت این تسهیلات هم ۲۰ ساله تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در حوزه ایثارگران هم گفت: دولت موظف شد، نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی کلیه افراد پیمانی، انجام کار معین، کارگری، شرکتی و روزمزد با طی مراحل گزینش بدون الزام به داشتن شرط سنی، تحصیل و آزمون فرزندان ایثارگران اقدام کرده و آنها را استخدام رسمی کند.

زارع افزود: وزارت صمت نیز در سال آینده مکلف شد، برای تامین ۲۰ هزار خودروی ملی جانبازان و ایثارگران بالای ۲۵ درصد و دارای محدودیت های حرکتی جسمی و همچنین جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید از طریق ایران خودرو و سایپا با تقسیط ۵ ساله اقدام کند.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید هم می تواند ۵ هزار فقره وام مسکن از محل سهمیه ۱۴۰۰ خود برای ایثارگرانی که قبلا از تسهیلات استفاده کرده اما اکنون فاقد مسکن هستند، تامین کند. همچنین ایثارگرانی که در سنوات گذشته از این تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۲۵ میلیون تومان نیز بهره مند شده اند اگر تا پایان سال ۹۹ تسهیلات خود را تسویه کنند، می توانند از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگران در سال آینده بهره مند شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، در پاسخ به سوالی درباره اینکه براساس اعلام رئیس بنیاد شهید، این سازمان در سال آینده با وجود ۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دچار مشکل خواهد شد و این کمیسیون چه تدبیری برای این موضوع اندیشیده است، گفت: پیشنهاداتی در حوزه مصارف تبصره ۱۴ برای ایثارگران وجود دارد و کمیته هدفمندی یارانه های کمیسیون تلفیق بودجه هم پیشنهادات خوبی در این مورد ارائه کرده است، بنابراین تلاش داریم تا بخشی از کسری بودجه بنیاد شهید را در سال ۱۴۰۰ جبران کنیم.

وی گفت: تمامی مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس بعد از بررسی و تصویب در صحن علنی و تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد.

کد خبر 5127446 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: رحیم زارع کمیسیون تلفیق حقوق کارمندان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا حسن روحانی محمد باقر قالیباف رزمایش اقتدار ۹۹ سعید خطیب زاده شورای حل اختلاف محمد جواد ظریف لایحه بودجه ۱۴۰۰ محمدجواد ظریف نیروی زمینی ارتش کمیسیون تلفیق هیئت دولت سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه هزار میلیارد تومان میلیون تومان سال آینده تومان تعیین بنیاد شهید تعیین شد ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نیز طرح کاهش درصد مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی در مجلس اظهار کرد: مجلس سقفی را برای انواع معافیت شرکت‌ها در نظر گرفته بود فارغ از اینکه این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ در آن زمان روشن نبود که این طرح شامل چه شرکت‌هایی خواهد بود و چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ نگاه مجلس هم این بود که این شرکت‌ها بسیار سودآور و بزرگی هستند و سقف معافیت آنها می‌تواند به دولت در شرایط فعلی کمک کرده و مجموع معافیت‌های دولت را بالا ببرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مشوق‌هایی که در قوانین مختلف از جمله قانون بازار سرمایه یا قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت‌های بورسی و به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته شده بود مورد اصابت بند قانون بودجه قرار گرفت و باعث شد عملاً آنها متضرر شوند از آن جهت که سرمایه‌های مردم می‌توانست به حساب‌های بانکی بورسی یا صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شود یعنی دقیقاً همان کار بانک‌ها را در اوراق، سهام و… انجام می‌داد اما این سقف عملاً به سپرده گذاران خورد به جای صاحبان سرمایه برخورد می‌کرد و خلاف نظر اولیه قانونگذار در قانون بودجه بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد اصلاحی این قانون توسط کمیسیون مربوطه آورده شد و یک فوریت آن تصویب شد؛ امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و در همین مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که عملاً مانع سرمایه گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به خصوص شرکت‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ۵ درصد از مالیات شرکت‌ها کم کند، خاطر نشان کرد: مجلس این موضوع را در ایام بررسی بودجه پیشنهاد داده بود اما دولت موافقت نکرد تا اینکه امسال دولت خود طرح مذکور را در قالب جداول آورده و پیشنهاد داده است و چون نمی‌شد در قالب جداول حکم اضافه شود، یک بند دیگر به این طرح اضافه شد بنابراین مجلس با کاهش ۵ درصدی مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد موافقت کرد.

کد خبر 746850

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی