Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری سردار مرتضی میرزایی طی گفت‌وگویی از آزاد سازی 36 هزار متر از اراضی کشاورزی و ملی به ارزشی بالغ بر هزار میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیرقانونی مقدار قابل توجهی از زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی توسط ماموران و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی  شهرستان چالوس، در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در این عملیات ۲۵ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی آن شهرستان قرار گرفت.

میرزایی همچنین از آزادسازی ۱۱ هزار متر از اراضی ملی این شهرستان در مرزن‌آباد که به تصرف زمین خواران در آمده بود نیز خبر داد و گفت: در این عملیات پس از هماهنگی‌های قضائی با همکاری ماموران سازمان حفاظت منابع طبیعی دیوارکشی‌ها و حصارهای ایجاد شده در این زمین‌ها نیز تخریب شد.

وی ارزش زمین‌های رها‌سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان در مجموع بالغ بر هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط 5 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند، از مردم خواست تا قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی استعلام کنند.

*کلاهبرداری میلیاردی با ترفند خرید خودرو 

مرتضی میرزایی در خبری دیگر اظهار کرد: در مراجعه فردی به ماموران کلانتری ۱۱ بابل مبنی بر کلاهبرداری یکصد میلیون ریالی از وی با وعده فروش خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس در تحقیقات و بررسی‌های همه جانبه دریافتند، متهم با اتخاذ روش‌های متقلبانه و برپایی شرکتی صوری خود را به عنوان فعال در معاملات خودرویی معرفی و با این ترفند از مردم کلاهبرداری می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران بیان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم که دارای سابقه فرار از زندان نیز بوده است، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

میرزایی گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری از ۲۵ نفر از متقاضیان خرید خودرو در سراسر کشور در مجموع به مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم توصیه کرد: ضمن عدم اعتماد به افراد ناشناس، برای خرید خودرو و هرگونه معاملات تجاری دیگر به سایت‌ها و مراجع معتبر مراجعه کرده و در برخورد با موارد مشکوک موضوع را به مراجعه قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

*آزادسازی میلیاردی اراضی کشاورزی و ملی در کلاردشت 

بهادر دیلمی" فرمانده انتظامی کلاردشت در تشریح این خبر گفت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی افزود: ماموران پس از تلاش بی‌وقفه حدود ۱۰ هزار متر از زمین‌های ملی که توسط افراد فرصت‌طلب و زمین‌خوار دیوارکشی شده و یا بناهای غیرمجاز در آن احداث شده بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی‌های قضائی با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کلاردشت، حصارکشی‌ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب و زمین‌ها آزادسازی شدند.

دیلمی ارزش تقریبی زمین‌های رهاسازی شده بر اساس نظر کارشناسان را بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: در این اقدام یک زمین‌خوار حرفه‌ای دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در بخش کشاورزی و وضعیت اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود.

 فرمانده انتظامی کلاردشت در خاتمه از مردم خواست قبل از خرید هر گونه زمین اعم از مسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک و یا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی‌ربط اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی اراضی کشاورزی میلیارد ریال زمین خواران هزار متر مرجع قضائی خرید خودرو قرار گرفت زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فاضل مریمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر سرقت ی ک دستگاه سواری پراید، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: با اجرای طرح مهار، افزایش هدفمند گشت زنی‌های انتظامی، انجام کار اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، مأموران پراید سرقت شده را که سارقان در یکی از منازل سطح شهر طبس مخفی کرده بودند و قصد داشته با استفاده از یک دستگاه کامیونت ایسوزو به تهران انتقال دهند که در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی سارقان دستگیر و خودرو مذکور کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران در این رابطه ۲ نفر سارق را دستگیر کردند که سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مریمی با اشاره به رضایتمندی شهروندان از عملکرد سریع پلیس، به شهروندان توصیه کرد: هنگام پارک خودرو حتماً از وسایل بازدارنده و ضد سرقت استفاده کرده و پلیس را در برقراری امنیت مطلوب یاری کنند.

کد خبر 6081814

دیگر خبرها

  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • کشف ۱۰۰ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در نایین
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • کشف محموله میلیاردی سوخت قاچاق در نایین
  • کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر