Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:58:14 GMT

شروع یخبندان در گیلان تا دوشنبه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۵۹۶۲

شروع یخبندان در گیلان تا دوشنبه

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در پی بارش برف در گیلان و کاهش محسوس دما، پدیده یخبندان در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به زمان شروع و پایان پدیده یخبندان در گیلان، افزود: این پدیده از امشب شروع‌شده و تا دوشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به سه جزئیات یخبندان در مناطق مختلف گیلان، گفت: هم در ارتفاعات و هم جلگه شرایط برای یخبندان وجود دارد که معمولاً میزان یخبندان در ارتفاعات شدیدتر از جلگه است.

وی با اشاره به اثر مخاطره پدیده یخبندان در گیلان، گفت: خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی و صنعتی، یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها و افزایش مصرف سوخت ازجمله اثر مخاطرات پدیده یخبندان در گیلان است.

دادرس توصیه‌ای به متولیان سوخت استان کرد و افزود: مدیریت توزیع و مصرف سوخت و حامل‌های انرژی با توجه به کاهش محسوس دما طی صبح و شب از ضروریات است.

وی بر لزوم محافظت از تأسیسات صنعتی، کشاورزی و سیستم‌های آبیاری و همچنین محافظت از کنتورهای آب و گاز تأکید کرد‌.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید بر رعایت احتیاط در ترددهای جاده‌ای، تصریح کرد: علاقه‌مندان به فعالیت‌های کوهنوردی نیز باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

دادرس در توصیه‌ای خطاب به رانندگان نیز گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌ای برف‌گیر را دارند نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی ازجمله زنجیر چرخ و گرمایش خودرو اقدام کنند.

وی با اشاره به میزان دمای فعلی استان، گفت: در حال حاضر منطقه اسبه‌وونی در تالش با دمای ۷.۷- درجه سلسیوس سردترین نقطه در میان ایستگاه‌های هواشناسی را دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان یخبندان هواشناسی دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دادرس در مدارس تویسرکان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی
  • اجرای طرح دادرس در مدارس تویسرکان
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • آسمان صاف با وزش باد
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان