Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:09:30 GMT

توفان سبب کاهش دید افقی در خراسان جنوبی شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۶۰۰۸

توفان سبب کاهش دید افقی در خراسان جنوبی شد

رییس گروه پیش‌بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید سبب کاهش دید افقی در استان شده به طوری که کیفیت دید افقی در شهرستان طبس به ۵۰۰ متر و در حاجی‌آباد زیرکوه به ۲۰۰ متر رسیده است.

جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تعریف هواشناسی سرعت وزش باد بالای ۵۴ کیلومتر و دید افقی کمتر از هزار متر را می‌توان توفان تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شدت وزش باد احتمال خسارت متاثر از توفان را افزایش می‌دهد و به‌کارگیری اقدامات پیشگیرانه لازم است.

رییس گروه پیش‌بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید و در برخی نقاط خیلی شدید تا پایان وقت امروز در استان ادامه دارد و سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی افزود: همچنین از صبح فردا (جمعه) تا شنبه با ریزش هوای سرد دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای در استان کاهش می‌یابد.

توفان تاکنون خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم امروز به خبرنگار ایرنا گفت: توفان و گرد و خاک سراسر استان را فرا گرفته ولی تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: توفان و گرد و خاک در شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه، طبس و بخش مرکزی بیرجند از شدت بیشتری برخوردار است.

وی اظهار داشت: همچنین بامداد فردا از وزش شدید باد کاسته و هوا سرد خواهد شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هفته جاری درباره نفوذ توده هوای ناپایدار، وزش باد و کاهش شدید دما در این استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

پلیس راه خراسان جنوبی هم درخصوص کاهش دید افقی در تمامی محورهای استان هشدار داد.

بنابر اعلام پلیس راه استان اکنون در تمامی جاده‌های خراسان جنوبی، باد شدید در حال وزیدن است و دید افقی کاهش یافته است.

برچسب‌ها بیرجند طوفان خراسان جنوبی مدیریت بحران تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند طوفان خراسان جنوبی بیرجند طوفان خراسان جنوبی مدیریت بحران تردد جاده ای اخبار کنکور کاهش دید افقی خراسان جنوبی دید افقی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ۵ استان کشور سیل‌آسا می‌شود

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  فردا ۲۷ فروردین ماه سامانه  بارشی جدیدی وارد کشور می شود گفت: امشب در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در برخی نقاط موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش‌ها به شکل برف و در نقاط مستعد به شکل تگرگ خواهد بود.

ضیائیان  با بیان اینکه  از بعد از ظهر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی بعدی از سمت جنوب به کشور، بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز می‌شود  اظهار کرد: این سامانه بارشی جدید  تا روزهای پایانی هفته در نیمه جنوبی کشور ادامه دارد.

او بیان کرد:  فردا در برخی نقاط شمال غرب و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش‌های پراکنده داریم.

 ضیائیان همچنین  از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد و گفت: بر اساس هشدار قرمز سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه موجب بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ می‌شود.

وی افزود: این سامانه روز سه‌شنبه هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را در بر می‌گیرد و روز چهارشنبه به نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان محدود می‌شود.

 مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل را از جمله مخاطرات این سامانه  اعلام کرد.

وی  گفت: بارش‌ها موجب اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد
  • جرجر شدید باران و جاری شدن سیلاب ها در استان کرمان
  • بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی
  • فعالیت سامانه پر بارش، امروز در فارس
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • افقی‌سازی مسکن را به مردم بسپارید نه به انبوه‌سازها!
  • نصب سیاه چادرها تأثیر گذار در کاهش تصادفات خراسان جنوبی
  • هلال احمر در ۶ استان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد
  • بارش‌ها در ۵ استان کشور سیل‌آسا می‌شود
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان