Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای به فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مبحث زنان و خانواده باید فراتر از مسئولیت‌ها و حزب بازی مسئولان رسیدگی شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در نامه‌ای به فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به مصاحبه اخیر ابتکار، اعلام کردند که مبحث زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی نیازمند تشکیل ساختار و بستری ثابت است که در پی تغییر مسئولیت‌ها و حزب بازی‌های مسئولین، مورد غفلت واقع نشود و بصورت جدی در هر شرایطی به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه آمده است:

همانگونه که مستحضر هستید، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از مهم‌ترین وظایف مجلس شورای اسلامی علاوه بر قانون‌گذاری، نظارت صحیح همراه با رصد دقیق عملکرد مسئولین است و این بدان معنا می‌باشد که عملکرد نهاد‌ها توسط مجلس باید به صورت دقیق و مصرانه پیگیری شود تا قوانین تصویب شده به بهترین نحو به اجرا درآیند و در روند اجرای این مصوبات، تخطی صورت نگیرد.

مسئله زنان و خانواده نیز جزو مباحثی است که باید بصورت ویژه به آن پرداخته شود، اما متأسفانه به دلیل کم لطفی‌های برخی مسئولین، این حوزه مظلوم واقع شده است.

مبحث زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی نیازمند تشکیل ساختار و بستری ثابت است که در پی تغییر مسئولیت‌ها و حزب بازی‌های مسئولین، مورد غفلت واقع نشود و بصورت جدی در هر شرایطی به آن پرداخته شود.

یکی از نهاد‌هایی که فعالیت‌های حوزه بانوان را بعنوان یک نهاد رسمی در کشور برعهده دارد، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است؛ به طور قطع وظیفه این نهاد اجرایی سازی قوانینی است که در حوزه زنان و خانواده توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود.

اما متأسفانه در عملکرد این نهاد، مواردی مشاهده می‌گردد که گواه بر عدم اجرای برخی قوانین بوده و نظارت دقیق‌تر مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد؛ هرچند برگزاری جلسات فراکسیون زنان مجلس با خانم ابتکار را شاهد هستیم، اما از شما خواستار شفاف‌سازی پیرامون نتایج این جلسات می‌باشیم.
در ادامه مختصراً به برخی موارد که می‌بایست در معاونت زنان ریاست جمهوری پیگیری می‌شد، اما متأسفانه شواهد گواه بر عدم پیگیری است، اشاره می‌کنیم:

۱- شاخص‌های عدالت جنسیتی و مغایرت آن با مباحث شرع و قانون که لازم است هر چه سریعتر پیگیری شود و در این زمینه شفاف‌سازی انجام شود.

۲- آسیب‌های اجتماعی زنان حاشیه‌نشین که لازم است هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد و به وضعیت این زنان رسیدگی شود.
۳- سیاست‌های ابلاغی جمعیت که توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ ابلاغ گردید و از شما سؤال داریم به چه دلیل این سیاست‌ها بر زمین مانده است؟! چرا معاونت زنان ریاست جمهوری هیچ اقدام اجرایی در راستای افزایش جمعیت انجام نداده است؟ مگر غیر از این است که بحران جمعیت جزو آن دسته بحران‌هایی است که در صورت ورود کشور، دیگر راه خروجی از آن وجود ندارد؟!

۴- معاونت زنان ریاست جمهوری چه اقدامات اجرایی در راستای کاهش ناباروری، پایین آوردن سن ازدواج و افزایش فرزند آوری کرده است؟

۵- در قانون برنامه ششم توسعه بیان شده است که جلسات ستاد زن و خانواده به صورت مستمر برگزار گردد؛ این در حالی است که در مدت چهارساله‌ی دولت دوازدهم، تنها دوجلسه برگزار شده است!

نکات ذکر شده تنها گوشه‌ای از مسائل و مشکلات حوزه زنان می‌باشد که می‌بایست در این مدت اقداماتی در راستای رسیدگی به آن‌ها انجام می‌شد، اما تاکنون اقدام اجرایی از سمت معاونت زنان ریاست جمهوری بعنوان یک نهاد رسمی و با در اختیار داشتن و استفاده از بودجه کشور، انجام نشده و یا اگر انجام شده‌است، درباره اجرای آن‌ها شفاف‌سازی صورت نگرفته است.

کاش این معاونت به جای اعتماد به سیاست‌های شکست خورده غرب که حتی قادر به ساماندهی وضع زنان خود نمی‌باشد، به سیاست‌های داخلی و امید به جوانان تکیه می‌کرد و دیدگاه اسلام پیرامون مسائل زنان را سرلوحه کار خود قرار می‌داد. وضعیت کنونی زنان، وضعیت خوب و رو به بهبودی نیست و این مورد همت جهادی مسئولین مربوطه و نظارت و پیگیری هر چه سریعتر از سوی مجلس را می‌طلبد.

در نهایت ما دختران دانشجوی بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ خواستار رسیدگی سریع این موارد هستیم و در آینده‌ای نزدیک، پیگیر نتایج مطالبات خود از فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی تهران فراکسیون زنان مجلس معصومه ابتکار معاونت زنان ریاست جمهوری فراکسیون زنان مجلس مجلس شورای اسلامی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دقایقی قبل با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دقایقی قبل با حضور در بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس صبح امروز با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار داشت.

هنیه روز سه‌شنبه ۷ فروردین به تهران سفر کرده است، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت؛ وی همچنین روز گذشته با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

هنیه در این سفر با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه نیز دیدار کرده است.

این دیدارها در شرایطی صورت گرفته که شورای امنیت سازمان ملل به تازگی قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه را به تصویب رسانده است.

دیگر خبرها

  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی