Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دیروز ۱۴ بیمار کرونایی در جنوب غرب خوزستان شناسایی شده اند که از این تعداد۳ نفر مربوط به آبادان، ۱ نفر از خرمشهر و ۱۰ نفر مربوط به شادگان است.

او افزود: دیروز نیز ۹ نفر بستری و ۴ نفر نیز بهبود و از بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بابیان اینکه خوشبختانه مورد فوتی نداشته ایم تصریح کرد: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان ۴۱ نفر است.

احتمال وقوع پیک سوم در جنوب غرب خوزستان

سلمان‌زاده نسبت به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد و گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است و متاسفانه فقط ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

او با اشاره به روند افزایشی موارد سرپایی مبتلایان در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: در روز‌های اخیر وضعیت بیماری از حالت ثابت به صعودی تغییر پیدا کرده است و احتمال وقوع پیک سهمگین بیماری در بهمن و اسفندماه وجود دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تجربه پارسال نشان می‌دهد در صورتی که مردم و مسئولین بیماری را جدی نگیرند و به خوبی به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نکنند، افزایش سریع موارد بیماری، افزایش مرگ و میر و به دنبال آن پیک سوم زمستانی قطعی خواهد بود.

سلمان زاده با اشاره به اینکه افراد جوان معمولا بدون علامت یا با علائم خفیف به کرونا مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: حضور در خانه افراد مسن و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی بدن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و بیماری را به این افراد که مستعد ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، منتقل کنند، بنابراین در صورت انتقال بیماری به این افراد، احتمال مرگ و میر آن‌ها نیز وجود دارد پس باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری واگیردار دانشکده علوم پزشکی آبادان دستورالعمل های بهداشتی جنوب غرب خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه دو تلویزیون فرانسه در گزارشی از افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان افراد کمتر از پنجاه سال خبر داد.
دوازده ماه است که برای ایمیلی تیرون سرطان روده تشخیص داده شده است آن هم در حالی که تنها ۳۹ سال دارد. مانند او شمار زیادی از بیماران جوان به سرطان مبتلا شده اند. این روند نگران کننده است.
امیلی: یک بلای ناگهانی بود. غافلگیر کننده بود. من هیچ سابقه خانوادگی ندارم و اگر این آزمایش خون را به دلیل تغییر در پزشک معالج انجام نمی‌دادم، چیزی تشخیص نمی‌دادیم.
خبرنگار: بیماری در جوانی همانند یک سونامی برای همه خانواده بود. امیلی تریون هنوز به کار خود به عنوان پرستار بازنگشته است. اما پس از عمل جراحی و شیمی درمانی او رو به بهبودی است. ده سال پیش در مرکز مبارزه با سرطان، حضور بیمارانی به جوانی وی نادر بود. حالا پزشکان مانند این سرطان شناس
شاهد شمار زیادی از این دست بیماران هستند.
خبرنگار  : طبق یک مطالعه اروپایی بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ سرطان‌های روده‌ای بین جوانان ۷.۹ درصد در سال افزایش یافته است. این از دیدگاه متخصصان یک پدیده مرموز است.

دیگر خبرها

  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲