Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس در شهرستان رامسر، محمد آزاد فرماندار شهرستان رامسر امروز در گفت‌وگو با اصحاب رسانه در زمینه ویروس کرونا با تاکید بر اینکه در اوایل شیوع روزهای سختی داشتی و در همه زمینه‌ها درگیر بودیم که با پای کار آمدن همه اعضا و مسوولان شرایط بهتری ایجاد شد، اظهار کرد: از همه خیرین که در زمینه مدیریت ویروس کرونا کمک کردند تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاد در زمینه تجهیزات بیمارستانی مقابله با کرونا کمبودی را نداریم چرا که در اوایل ایجاد ویروس دچار کمبود بودیم، گفت: در کنار همه این موضو‌ع‌ها بازار ما بیشترین آسیب را داشت که معیشت مردم نیز دچار مشکل شد که این معیشت وابسته به گردشگری بود که حضور گردشگران که افت شدیدی داشته و بالغ بر ۹۰ درصد کاهش گردشگر و مسافر در اقتصاد شهرستان هم دچار مشکل شدیم.

فرماندار شهرستان رامسر با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۸۶ واحد صنفی شهرستان رامسر داریم و قدردان تک تک واحد‌های صنفی هستیم که همکاری کردند، اما به ۲ هزار و ۳۹۳ واحد تذکر داده شد و حتی شاید واحدی چند بار هم تذکر گرفته باشد و گفتنی است ۱۰۸ واحد برخورد پلمپ و ۳هزار و ۸۸۵ واحد بازرسی شدند و ۱۳۶ مورد گشت مشترک انجام شد که مجموعه سازمان‌ها انجام دادند، ۳۷۹ پرونده ایجاد شد ۱۳۷ میلیون تومان هم ارزش ریالی جریمه‌های انجام شده بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه ستاد کرونا کشور وضعیت‌ها را براساس رنگ مشخص کرده که گفته در هر وضعیتی چه گروهی فعالیت کند و در شهرستان رامسر هزار و ۱۹۰ واحد در گروه شغلی ۲و ۳ هستند و یعنی چهار پنجم مشاغل شهرستان جز گروه یک هستند که می‌توانند تمام ۲۴ ساعت فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید دور‌همنشینی را کاهش داده و راه اصلی انتقال بیماری کرونا که از طریق تنفس هست ماسک زده و رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم سریع‌تر قطع زنجیره کرونا را داشته و هر چه زودتر خانواده‌ها در کنار هم قرار گیرند پس خواهشمندیم در مقطع زمانی کوتاهی رعایت کنیم که اولویت اول ما سلامت مردم است.

آزاد در ادامه گفت: مشاغل آسیب دیده در شهرستان شامل ۱۴ رسته شغلی بودند که بانک‌های عامل مشخص شدند و حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شد که میزان ۸۴ درصد اعتبار جذب و پرداخت شد و در تلاش هستیم که مابقی تسهیلات را اختصاص دهیم.

حمیدرضا مبشری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از اول اسفند سال قبل تاکنون ۲ هزار و ۳۸۴ بیمار داشتیم و ۲ هزار و ۱۳۱ بهبود یافته و امروز هم ۴۴ بیمار بستری هستند که ۸ نفر در آی سی یو و شرایط سختی را دارند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۸۲ خانوار در قرنطینه هستند، گفت: حدود ۲۰ درصد  از فوتی‌های رامسر غیربومی هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری معیشت مردم رامسر رسانه شهرستان رامسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:‌ تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال پیش از آن، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل‌ونقل این اداره کل عنوان کرد: با بررسی جابه‌جایی مسافر طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص می‌شود که میزان جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ به تعداد یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر با ۲۰۲ هزار و ۷۲۶ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مناطق مختلف کشور جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۶ درصدی روبرو بوده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد ناوگان اتوبوسی ۱۲۹، مینی‌بوس۴۵۲ و سواری ۵۱۵ و وی آی پی ۸۵ دستگاه است.

به گفته وی، یک هزار و ۵۰۶ راننده کار جابه‌جایی مسافران را در استان انجام می‌دهند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

رشد ۱۳ درصدی حمل بار

حسن محمدی، رئیس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز عنوان کرد: بار حمل شده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۰۵۱۸ هزار تن) حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

همچنین از میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن کالای جابه‌جا شده، ۵۱۷۰ هزار تن محمولات معدنی و ساختمانی (۴۳ درصد)، ۲۴۲۸ هزار تن محمولات فلزی (۲۰درصد)، ۹۹۰ هزار تن مواد شیمیایی (۸درصد) و ۹۴۹ هزار تن محصولات کشاورزی (۸درصد) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • تصاویر | دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات