Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:23:46 GMT

۷۵ درصد مرکبات شهرستان رودسر برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۶۲۸۵

۷۵ درصد مرکبات شهرستان رودسر برداشت شد

عبدالله غلامپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برداشت مرکبات هر ساله از اوایل آبان در شهرستان رودسر آغاز و تا اواخر بهمن ادامه دارد، گفت: شهرستان رودسر با ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ مرکبات رتبه نخست تولید مرکبات در استان گیلان را دارد.

وی با اشاره به برداشت ۷۵ درصدی مرکبات از باغات شهرستان رودسر، افزود: در این شهرستان ۸ هزار و ۷۰۰ بهره بردار و تولید کننده مرکبات نیز فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامپور بیان کرد: تاکنون ۱۲۵ هزار تن محصول به ارزش ۶۲۵ میلیارد تومان برداشت شده است.

کد خبر 5127365

منبع: مهر

کلیدواژه: رودسر مرکبات ویروس کرونا شیراز بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا بوشهر ایام فاطمیه عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س شهرستان رودسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رزاقی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه فصل گل دادن درختان مرکبات آغاز شده است، گفت: باغداران برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های خسارتزای درختان میوه توصیه‌های کمیته پیش آگاهی آفات و بیماری‌های باغات سیاه ریشه را جدی بگیرند.

او افزود: باغداران برای اطلاع دقیق از زمان مبارزه با آفت، با ارایه نمونه به کلینیک‌های گیاهپزشکی و دریافت نسخه گیاهپزشکی نسبت به مبارزه به موقع با آفت روی درختان آلوده اقدام کنند.

رزاقی گفت: اگر درخت دچار ضعف عمومی است توصیه می شود هنگام سمپاشی، کودهای محلول و ریزمغذی های مکمل به محلول های سمپاشی اضافه شود.

او افزود: در زمان سمپاشی عمومی، بستگی به اینکه درخت آلوده باشد یا خیر، با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی از این درختان بازدید می شود و اگر آلوده به حشرات مکنده و بیمارهای قارچی و آفت باشد توصیه می شود با ترکیبی از سموم قارچ کش، حشره کش و کنه کش به انضمام مکمل های غذایی محلول پاشی و سم پاشی درخت انجام شود تا درخت حالت طبیعی خود را پیدا کند.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران