Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استان خوزستان اظهار کرد: در شرایط کنونی که آموزش‌ها به صورت غیرحضوری ارائه می شود، نقش و مسؤولیت‌های مدیران مدارس خیلی پیچیده تر است و ما عمیقا این شرایط دشوار را درک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارزش کاری که انجام می شود، سختی‌ها را آسان می‌سازد، گفت: در حال حاضر کار بسیار ارزشمندی توسط مدیران مدارس در حال انجام است و ممکن است شغل مدیر مدرسه از نظر امتیازات و رفاه در مقایسه با مشاغل دیگر پایین‌تر باشد اما هیچ کاری به این اندازه عمیق، پربار، تأثیرگذار و دارای فرصت‌های بی نظیر برای خلاقیت و نوآوری و مسؤولیت پذیری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی بیان کرد: آموزش دادن دانش آموزان ، تربیت آنها و شکل دادن به شخصیت و هویت آینده سازان کشور کاری منحصر به فرد است و ما باید بدانیم که هر کدام از فرزندان این سرزمین قابلیت تبدیل شدن به انسان‌های بزرگ را دارند و برای تحقق آن باید تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خداوند بهترین بنده های خود را در مسیر تعلیم و تربیت انسان ها قرار داده است به همین دلیل گفته می شود که معلمی شغل انبیا و اولیای الهی است چون انجام کار بزرگ توسط انسان‌های بزرگی که روحی بلند و عظیم دارند، انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مدیران مدارس باید مراقب تمام دانش آموزان باشند. یک مدیر توانمند مدیری است که از روحیات و مسائل آموزشی و پرورشی تمام دانش آموزانی که در آن مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند، آگاه باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ارتباط عمیق با معلمان و دانش‌آموزان از رسالت های مدیران مدارس است. لطفا هر روز با معلمان و دانش آموزان در گفت‌وگو باشید و موضوعات و مسائل آموزشی و پرورشی را با آنان مرور کنید تا مطمئن شوید که فعالیت های آموزشی به خوبی انجام می شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در عین حال درگیر ساختن خانواده ها با فرآیند آموزش در راستای تحقق امر «مدرسه محوری» یکی دیگر از وظایف مهم و خطیر مدیران مدارس است.  چرا که امروز تمامی اهداف تعلیم و تربیت در ارتباط تنگاتنگ اولیای مدرسه با اولیای دانش‌آموزان تحقق پیدا می کند.

وی بیان کرد: مدیران مدارس در شرایط ناشی از کرونا از فرصتی که برای رشد توانمندی‌های مدیریتی خود برخوردار شده‌اند، استفاده کنند تا توانایی های خود را در مواردی نظیر نظم بخشیدن، ایجاد انگیزه و هدایت فرآیند آموزش در بین دانش آموزان و معلمان را آشکار کنند. و باید همواره در نظر داشته باشید که دانش آموزان امانت الهی هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه  فعالیت‌هایی که در سال‌های سخت انجام می دهیم؛ فراموش نشدنی است، گفت: در حال حاضر خانواده‌ها نگران فرزندانشان هستند و ما باید ضمن رفع این نگرانی ها و جلوگیری از افت آموزشی، تعلیم و تربیت را در مسیری درست هدایت کنیم.

 وزیر آموزش و پرورش همچنین در نشست صمیمانه با رؤسای مناطق و مدیران مدارس استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی، تلاش و اقدام منسجم در راستای دسترسی حداکثری دانش‌آموزان به آموزش کیفی به عنوان یک اولویت ویژه عملکردی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد و در راستای تحقق این هدف مهم از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه تحقق آموزش و پرورش تحولی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: شرط تحقق مفاد سند تحول بنیادین، داشتن معلم کیفی، توانمند، خلاق و با برنامه است. بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش برنامه های گسترده ای در حوزه جذب‌، نگهداری، ارتقا، آموزش و ارزشیابی آنها دارد.

حاجی میرزایی با اظهار اینکه تحول در برنامه درسی نقطه اصلی تحقق برنامه های عملکردی مجموعه آموزش و پرورش کشور است، توضیح داد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی برنامه جامعی در راستای ارائه الگوی بسته های تحولی در ۱۱حوزه یادگیری در دستور کار خود قرار داده است که در بهمن جهت اجرا ابلاغ خواهد شد. البته آموزش و پرورش علاوه بر این اقدام، طرح‌های دیگری نیز برای تحقق این اهداف در دست اقدام دارد تا در نهایت زمینه کیفیت بخشی به روند آموزش در سطح کشور ممکن شود.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرای موفق طرح کوچ در سطح مدارس کشور، تصریح کرد: با مداخله هوشمندانه در حوزه تربیت جسمی از طریق اجرای طرح کوچ، تحقق یکی از مفاد سند تحول بنیادین پیگیری می شود. اجرای این طرح می تواند به عنوان یک الگوی خوب عملکردی برای مداخله در سایر حوزه‌ها از جمله تربیت اجتماعی، تربیت عملی و تربیت اعتقادی قلمداد شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تأکید بر ضرورت انعطاف پذیری حوزه تعلیم و تربیت در برابر تغییرات، توضیح داد: در دوران کرونا تنها مجموعه هایی پایا و توانمند خواهند بود که درک صحیحی از تغییرات داشته باشند و بتوانند با روش‌های علمی خود را با تغییرات سازگار و هماهنگ کنند. بر همین اساس چالش اصلی آموزش و پرورش در دوران کنونی مدیریت وضعیت و روند ارائه آموزش کیفی به دانش‌آموزان است.

حاجی میرزایی یادآور شد: یکی از مهمترین مصادیق تحقق برنامه‌های تحولی در آموزش و پرورش توجه به اجرای کامل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و همچنین ارزیابی کلی از روند موفقیت نظام تعلیم و تربیت در کشور است.

* جذب کودکان بازمانده از تحصیل اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با رؤسای مناطق استان خوزستان گفت: همچنان که ستاد ملی کرونا اعلام کرد: حضور دانش آموزان در مدارس با صلاحدید خانواده ها و به صورت اختیاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه موظف هستیم امکان آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم، افزود: مدارس ما در سراسر کشور آمادگی پذیرش دانش آموزان را دارند و خانواده ها می توانند با مراجعه به مدارس از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اطمینان پیدا کنند.

حاجی میرزایی گفت: ما برای پایه های اول و دوم و دروس علمی هنرستان ها آموزش حضوری را بسیار ضروری می‌دانیم به دلیل اینکه ارائه این آموزش ها به صورت مجازی از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود. اما به دغدغه های ستاد ملی کرونا احترام می گذاریم از این رو اعلام کردیم که آموزش حضوری اختیاری است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مهمترین تأکید ما در سال تحصیلی جاری این است که نباید حتی یک دانش‌آموز از آموزش دور بماند و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های مهم وزارت آموزش و پرورش است و با قوت دنبال می‌شود. حتی اگر دانش‌آموزی سال قبل ثبت نام کرده است و امسال در آموزش های مدرسه حضور ندارد، باید حتما پیگیری شود و مشکل دانش آموز را حل کنند. سازمان ثبت احوال طبق قانون مکلف است اطلاعات دانش آموزان و کد ملی آنها را برای پیگیری در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: تمامی تلاش ما تحت پوشش قرار دادن دانش آموزانی است که در فرآیند تحصیل حضور ندارند و برای بازگشت آنها به تحصیل تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

حاجی میرزایی گفت: شرایط تبدیل وضعیت همکاران حق التدریس کاملا روشن است و ابلاغ شده است و مراحل اجرایی  آن در حال انجام است. بر اساس میزان سهمیه ای که امسال دریافت کردیم 25 هزار و 500 نفر از همکاران حق التدریس در کشور به ترتیب امتیازاتی که کسب کردند تبدیل وضعیت می شوند و بقیه نیزبرای تبدیل وضعیت در سالهای بعد در نوبت قرار می گیرند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش مدارس دانش آموزان دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش مدارس معلمان محسن حاجی میرزایی آموزش غیر حضوری وزیر آموزش و پرورش مدیران مدارس تعلیم و تربیت حاجی میرزایی دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: به منظور فراهم کردن محیطی آرام برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و کنکوری ۱۵ مدرسه از شهرستان‌های استان به پایگاه اعتکاف علمی دانش‌آموزان در نوروز ۱۴۰۳ تبدیل شده است.

رضا عزتی شامگاه نهم فروردین‌ماه در بازدید از پایگاه دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه ۲ خرم‌آباد ضمن بازدید از شرایط این پایگاه اعتکاف علمی، اظهار کرد: برای اینکه دانش آموزان در جریان دید و بازدیدهای نوروزی دغدغه‌ای نداشته باشند ۱۵ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان دختر و پسر اختصاص داده‌ایم که در محیطی آرام به مطالعه و مرور درس‌های خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراکز که دبیران مجرب هم حضور دارند دانش آموزان علاوه بر رفع اشکالات و ایرادات درسی خود به مرور تست‌های کنکور و حل آنها می‌پردازند.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان لرستانی هم چون سال گذشته در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است، سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن درخشش دانش آموزان در آزمون سراسری بود.

در این بازدید که عبدالله بهاروند مدیر و محمدی حراست آموزش و پرورش ناحیه ۲ حضور داشتند دانش آموزان با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به‌ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش